1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Cum sunt influentate cerintele clientilor de noile tehnologii?

Noile tehnologii, precum Inteligenta Artificiala (AI), machine learning si smart data (asociata cu IoT), aduc schimbari masive si continue, nu doar in ceea ce priveste produsele, ci si modelul de afaceri si chiar tendintele din industrii, inclusiv din piata de asigurari. In acelasi timp, acestea vor schimba cerintele si asteptarile clientilor in urmatoarele doua decenii, se arata intr-un studiu realizat de Munich Re.

Tehnologia este un factor important in dezvoltarea afacerilor viitoare. Cei care profita de oportunitatile oferite de noile tehnologii vor avea parte de avantaje competitive prin inovatie si productivitate. Munich Re a analizat actualele tendinte ale tehnologiei pentru companiile de asigurari in raportul "Tech Trend Radar 2018".

"Clientii vor sa utilizeze avantajele tehnologiei in toate activitatile pe care le desfasoara, inclusiv in sectorul financiar. Astfel, companiile de asigurari au sarcina de a identifica rapid tendintele relevante si de a le adapta la nivelul produselor si serviciilor oferite. Aceasta reprezinta o provocare majora, avand in vedere evolutia neasteptata a tendintelor tehnologice", se arata in documentul citat.

Astfel, asiguratorii trebuie sa inteleaga, sa accepte si sa integreze noile tehnologii in activitatea lor.



Tehnologiile in plina dezvoltare, cum ar fi Artificial Intelligence, Machine Learning si Smart Data, "schimba modele de afaceri" si "transforma si remodeleaza industria asigurarilor", a declarat Robin JOHNSON, Directorul de Investitii (CIO) al Munich Re.

Raportul face o varietate de previziuni pentru anul 2018 si estimeaza, pana in anul 2022, economii in valoare de 1 trilion de dolari prin intermediul Internet of Things (IoT). Analiza mai arata ca, pana in anul 2020, 95% dintre noile produse lansate pe piata vor include diversi senzori (precum senzori de viteza etc) si IoT.

De asemenea, pana in 2022, sunt anticipate investitii de 10 miliarde de dolari in tehnologia blockchain.

La randul sau, Thomas BONATY, IT Strategist - Innovation, Munich Re, a comentat: "Inovatia bazata pe tehnologie este mai rapida decat pot majoritatea organizatiilor sa tina pasul cu ele. Incurajata, printre altele, de concurenta, industria asigurarilor si-a accelerat activitatile pentru a profita de oportunitatile oferite de noile tehnologii".

"Clientii nostri traiesc intr-o lume digitala in care nu vor sa renunte niciodata la confortul smartphone-urilor lor. Ei se bucura de asistenta pe care o primesc de la Alexa / Echo (asistenta virtuala) si sunt fascinati de posibilitatile IoT", a adaugat BONATY.

"Pentru a satisface nevoile si asteptarile in schimbare, industria asigurarilor ar trebui sa investeasca mai mult in expertiza, precum si in hardware si tehnologie, fie ca este vorba despre data analytics, inteligenta artificiala, calculul cuantic sau orice alta tendinta", a mai spus el.



Piata asigurarilor din Romania incepe sa adopte noile tehnologii

Si industria asigurarilor din Romania a facut primii pasi catre noile tehnologii utilizate la nivel international. Inca de la finalul anului trecut, LEADER TEAM Broker part of Londongate Group a implementat un proiect pilot bazat pe roboti care sa preia task-urile repetitive si sa elimine erorile de introducere a datelor. Acesta si-a dovedit eficienta, conform reprezentantilor companiei, si urmeaza sa fie extins la nivelul intregii companii.

Cel mai recent anunt in acest sens a venit de la OMNIASIG VIG, care a anuntat ca introduce Inteligenta Artificiala pentru digitalizarea si automatizarea proceselor operationale de inregistrare, procesare si arhivare a documentelor. Sistemul avansat de recunoastere optica a caracterelor - OCR Inteligenta Artificiala - permite integrarea automata a documentelor in fluxul electronic al companiei, prin simpla scanare. Procesarea este realizata pe baza unui set de caracteristici predefinite si asigura un control ridicat asupra acuratetii procesului, a explicat compania.

Si ASIROM VIG a anuntat ca se adapteaza la noile tehnologii si pune accent pe digitalizarea proceselor pentru a transforma experienta clientilor. Astfel, compania apeleaza la forta de munca digitala si a "angajat" roboti, care sunt de 3 ori mai rapizi decat operatorul uman.

De asemenea, luna trecuta, GROUPAMA Asigurari a introdus posibilitatea notificarii online a daunelor in cazul politelor RCA, CASCO sau de locuinte, pentru automatizarea procesului de avizare fiind utilizat un robot software. Notificarea se face printr-un sistem rapid si simplu de utilizat, care aduce flexibilitate si economie de timp pentru clienti, simplificand in acelasi timp acest punct de interactiune cu clientii. Introducerea acestei noi functionalitati este inca un pas in directia consolidarii relatiei cu clientii si include elemente inovatoare, precum utilizarea unui robot software pentru automatizarea proceselor (RPA), a explicat compania.

Tot GROUPAMA a lansat, in vara anului trecut, un proiect pilot folosind sistemele telematice intr-o clauza atasata politelor CASCO, iar in acest an a fost extins la nivel national, urmand sa includa aceasta clauza si pentru politele RCA.

Si Mesut YETISKUL, Director General, ERGO Asigurari, a declarat, intr-un interviu acordat Publicatiilor XPRIMM, ca va folosi mai mult tehnologia. "Comportamentul oamenilor s-a schimbat mult in ultimii zece ani datorita schimbarilor majore in tehnologie. Orice este practic, convenabil, eficient si la indemana va domina in management si in tot ce intreprindem. Observ ca a fi "dinozaur" reprezinta un mare risc pentru toti cei care se afla in functii de conducere si au varsta peste 40 - 45 ani. In opinia mea, singura modalitate de a ne adapta la noi culturi comportamentale este sa observam indeaproape tot ce este nou in materie de tehnologie si sa aplicam in viata personala".

Amintim si de METROPOLITAN Life, care a lansat, in primavara anului trecut, primul modul de Inteligenta Artificiala din sfera asigurarilor, LifeBOT. Dotat cu inteligenta artificiala, BOT-ul se comporta ca un partener de discutie uman, care insoteste utilizatorul pe orice dispozitiv, desktop sau smartphone, conectat la internet, intelege cand acesta doreste sa prelungeasca dialogul pentru a afla informatii noi si este inzestrat chiar si cu umor. In primul an de la lansare (9.03.2017 - 9.03.2018), statisticile arata ca au fost aproximativ 150.000 utilizatori care au interactionat cu LifeBOT, cu un timp mediu de interactiune de aproximativ 1 minut si jumatate. 61% din utilizatorii care au interactionat cu LifeBOT au varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani, in proportii echilibrate feminin vs. masculin.

Aceeasi compania a dezvoltat e-Claims, o aplicatie care le ofera clientilor sai cu polite de asigurare active acces rapid la despagubiri, in cazul evenimentelor asigurate. Clientii pot transmitere solicitarile de despagubire, indiferent de modalitatea de incheiere a politei, de pe PC, tableta sau telefon mobil.

Asadar, ne asteptam ca in perioada urmatoare, tot mai multe companii de asigurari din Romania sa se adapteze noilor generatii de consumatori, carora trebuie sa li se puna la indemana mai multe asigurari si servicii bazate pe tehnologie.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Cum se foloseste industria asigurarilor de tehnologie?
Adoptarea tehnologiilor si angajarea de talente, printre prioritatile companiilor de dimensiuni medii
ASF infiinteaza InsurTech Hub pentru sustinerea inovatiei tehnologice in asigurari
Inteligenta Artificiala: Tendinte in 2018
Sondaj 1asig.ro: Robotii, o amenintare pentru angajatii din asigurari?
In ce tehnologii vor investi maine asiguratorii romani?
Banca Mondiala: Tarile din Europa si Asia Centrala ar trebui sa profite de noile tehnologii digitale