1asig.ro
1asig.ro

GROUPAMA: Clientii apreciaza integrarea sistemelor telematice in politele CASCO

5 min. / 1.540 cuvinte
GROUPAMA Asigurari a lansat, spre finalul anului 2017, un proiect pilot prin care utilizeaza sistemele telematice pe segmentul CASCO. Astfel, clientii au apreciat integrarea acestei clauze, care le poate aduce reduceri de prime si ii discliplineaza in trafic.

PROMO


"Clauza Autocontrol a reprezentat, pana in acest moment, un proiect pilot, fiind oferita doar in cadrul catorva agentii GROUPAMA Asigurari din tara. Astfel, principalul nostru obiectiv a fost de a testa reactia clientilor la acest tip de produs, dimensiunea cantitativa fiind in plan secund. Totusi, randamentul vanzarilor de polite CASCO a crescut cu 5% in perioada in care clauza Autocontrol a fost oferita", a declarata, pentru 1asig.ro, Costin TABACU, Director Tarifare si Dezvoltare Produse, GROUPAMA Asigurari.

"Clientii carora le-a fost prezentata clauza Autocontrol au considerat-o un element inovativ si au apreciat initiativa GROUPAMA de a integra tehnologia telematic intr-un produs de asigurare. Mai mult, au existat cazuri in care clientii au ajuns sa constate modul in care clauza influenteaza pretul politei CASCO: clientii au fost incantati de modalitatea de calcul, au observat avantajele imediate ale dispozitivului instalat pe masina si au putut superviza prin intermediul aplicatiei mobile indicii luati in considerare in calculul primei. Mai mult, clientii au declarat ca au incercat sa isi imbunatateasca stilul de condus urmarind indicatorii din cadrul aplicatiei (sa conduca in limitele de viteza, sa evident accelaratiile si decelerarile bruste etc.)", a adaugat oficialul companiei de asigurari.

Din punct de vedere al profilului celor care au optate pentru clauza Autocontrol, jumatate sunt clienti persoane fizice, restul fiind, in general, microintrepreinderi cu un numar mic de angajati. ?

Costin TABACU, a explicat ca aceasta clauza nu presupune plata unor prime suplimentare din partea clientului. Aceasta este axata pe evaluarea profilului conducatorului auto si ajustarea primelor de asigurare in functie de scoringul obtinut. Astfel, clientul are posibilitatea sa primeasca reduceri de pana la 40%.

"Pana in prezent reducerea medie acrodata clientilor care au optat pentru clauza Autocontrol este de 25,5%", a aratat Costin TABACU.

El a mai mentionat ca clientul nu are cheltuieli suplimentare cu privire la montarea/ demontarea/ achizitionarea dispozitivului telematic, toate cheltuielile fiind suportate de GROUPAMA Asigurari.

"Stim ca orice produs nou, indiferent de piata in care este lansat, are nevoie de o perioada de timp in care clinetii se familiarizeaza cu acesta si cu caracteristicile pe care le prezinta. Pe baza reactiei obtinute pana in acest moment suntem optimisti ca asiguratii din Romania vor vedea beneficiile acestei clauze si vor dori sa se bucure de avantajele unei polite CASCO Gradual cu clauza Autocontrol. Mai mult, aceasta optiune incurajeaza preventia, siguranta su un comportament corect in trafic", a concluzionat Costin TABACU.

Tehnologiile telematice, chiar daca in prezent nu sunt folosite pe scala larga, pot aduce beneficii industriei de asigurari, si nu numai. Acestea incep sa fie folosite si in Romania, in special de firmele cu flote mari de autovehicule, putand monitoriza comportamentul soferilor, ceea ce poate creste productivitatea si reduce costurile, inclusiv cu asigurarile auto. Acum, conform schimbarilor legislative de pe piata RCA, asiguratorii de pe piata locala pot lua in calcul la stabilirea tarifelor RCA si utilizarea tehnologiilor de tip telematics de catre soferi.

Sistemele telematice vor avea un impact important in viitor in industria asigurarilor auto. In strainatate, tehnologiile telematice sunt tot mai folosite de companiile de asigurari. Cele mai avansate state in implementarea lor sunt Statele Unite, Italia si Marea Britanie. In Romania abia se fac primii pasi, ca in majoritatea statelor din Europa de Est.

3.298 accesari