Mesut YETISKUL - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



Bucuresti
13
1 EUR = 4.6677 RON
1 USD = 4.0341 RON










RFI

Interviuri

Arhiva

Mesut YETISKUL, Director General, ERGO Asigurari


Directorul General al ERGO Asigurari este optimist cu privire la dezvoltarea pietei de asigurari. Considera ca Romania s-a adaptat la lumea moderna europeana, remarcand imbunatatiri substantiale in toate domeniile, inclusiv in industria asigurarilor. Prin urmare, preconizeaza o dezvoltare continua a pietei de profil pentru urmatorii zece ani.

PRIMM: Sunteti deja in Romania de ani buni, astfel incat sa va formati o opinie cu privire la dezvoltarea sa economica si la dezvoltarea pietei de asigurari. Ce asteptari aveti de la anii urmatori?
Mesut YETISKUL: Pe scurt, sunt foarte optimist. Romania s-a adaptat la lumea moderna europeana si, pe zi ce trece, asistam la imbunatatiri substantiale in toate domeniile, inclusiv in industria asigurarilor. Prin urmare, ma astept la o dezvoltare continua a activitatilor de asigurare in Romania pentru urmatorii zece ani.

In general, asteptarea mea pentru toate industriile este ca Romania se va situa peste media europeana. Cu alte cuvinte, daca, de exemplu, Uniunea Europeana creste cu 3% in orice domeniu, precum industrie, servicii etc., atunci Romania va creste cu 5 - 6% in urmatorii douazeci de ani.

In ceea ce priveste cresterea pietei asigurarilor, pot spune ca aceasta urmeaza trendul cresterii economice generale si a nivelului de trai al unei tari. Atat timp cat economia tarii va creste, industria asigurarilor va creste si ea. In general, la fiecare 1% crestere economica, asigurarile vor creste si ele cu 2%.

Prin urmare, sunt foarte increzator ca urmatorii zece ani vor fi buni pentru Romania. Cu toate acestea, nu inseamna ca  nu vor exista probleme.

PRIMM: Vedeti si o serie de provocari care trebuie depasite?
M.Y.: Desigur, periodic ne vom confrunta si cu situatii mai dificile, insa acestea nu vor fi majore si nu vor impiedica dezvoltarea si cresterea industriei de asigurari, ci mai degraba vor reprezenta lectii de invatat, ca parte a unui proces de dezvoltare.

In prezent, ponderea asigurarilor auto in comparatie cu celelalte  produse de asigurare este prea mare, in raport cu alte tari din Uniunea Europeana. In 2017 am inceput sa vedem cateva imbunatatiri pe segmentul non-auto. Ma astept ca acest trend crescator sa continue pe segmentul asigurarilor de bunuri. De asemenea, segmentul asigurarilor de raspunderi civile are perspective mari de dezvoltare.

O provocare importanta o reprezinta automatizarea serviciilor in asigurari. Acest lucru este important pentru ca reprezinta primul pas in digitalizare. Fara servicii automatizate, nu putem trece in mod corespunzator la digitalizare, ceea ce inseamna ca nu putem tine pasul cu schimbarile care se petrec in afara tarii noastre.

PRIMM: Cum se raporteaza ERGO Asigurari la aceasta trecere spre lumea digitala?
M.Y.: Acum zece ani, cand am venit in Bucuresti, eram singura companie de asigurari cu care agentii si brokerii cu care colaboram lucrau online. In prezent, aproape toate companiile lucreaza online. In plus, observ ca in ultima vreme cateva companii incearca sa lucreze doar electronic in procesele aferente daunelor, fapt ce reprezinta pasul urmator spre automatizarea in domeniul asigurarilor.

Avand in vedere faptul ca, in Romania, domeniul IT este mai dezvoltat din perspectiva know-how-ului decat in alte tari emergente, consider ca in anii urmatori automatizarea serviciilor in domeniul asigurarilor va fi finalizata. Ulterior, vom incepe sa vedem mai multe servicii digitalizate implementate online, in special in vanzari si daune.

In opinia mea, Estonia reprezinta un bun model de automatizare si digitalizare pentru industria asigurarilor din Romania, pentru ca a reusit sa integreze serviciile de asigurare cu alte baze de date si institutii, cum ar fi biroul asiguratorilor de autovehicule, baza de date a politiei si altele. De exemplu, un politist poate verifica cu usurinta daca soferul are valabila polita RCA, fara a fi nevoit sa intrebe soferul.

PRIMM: Transformarile din ultima vreme determina o mai mare nevoie de supraveghere?
M.Y.: Este posibil sa observam o mai buna supraveghere a mediului online in urmatorii ani. Desi acest lucru se intampla deja, s-ar putea ca aceasta monitorizare sa progreseze, ajungandu-se pana la  monitorizarea online a rezultatelor companiilor, prin definirea si verificarea mai multor parametri sau criterii de control.

PRIMM: Din perspectiva managementului companiilor de asigurari, care sunt subiectele care necesita cea mai mare concentrare a resurselor in acest moment?
M.Y.: O provocare importanta o reprezinta adaptarea la noile reglementari. Am implementat recent Solvency II. Pentru a face posibil acest lucru, a fost nevoie de multa energie, timp si bani. Acum toate companiile de asigurari incearca sa implementeze noile reglementari aferente GDPR si IDD. Anul viitor vom avea IFRS 17. Toate proiectele existente si orice reglementari noi constituie o provocare majora pentru companiile care nu au sau nu beneficiaza de suport din partea unui grup. Cu alte cuvinte, daca nu faci parte dintr-un grup de asigurari important, viata nu va fi prea usoara.

In cele din urma, ma astept ca stilurile diverse de management sa se schimbe semnificativ in timp. Deja reglementarile Solvency II au obligat echipele de management sa actioneze mai mult pe partea de control al riscului decat pe vanzari, sau sa se concentreze pe crestere. Adica sa nu ne orientam numai pe vanzari sau crestere, ci sa invatam ce inseamna cu adevarat o crestere sanatoasa si durabila.

Ca etapa urmatoare, ma astept sa observam companii mai transparente atat fata de clienti, cat si fata de angajati. Am convingerea ca vom folosi si mai mult tehnologia. Comportamentul oamenilor s-a schimbat mult in ultimii zece ani datorita schimbarilor majore in tehnologie. Orice este practic, convenabil, eficient si la indemana va domina in management si in tot ce intreprindem. Observ ca a fi "dinozaur" reprezinta un mare risc pentru toti cei care se afla in functii de conducere si au varsta peste 40 - 45 ani. In opinia mea, singura modalitate de a ne adapta la noi culturi comportamentale este sa observam indeaproape tot ce este nou in materie de tehnologie si sa aplicam in viata personala.

Interviul cu Mesut YETISKUL - Director General, ERGO Asigurari - a fost publicat initial in Revista PRIMM Asigurari & Pensii din luna mai a.c., ce poate fi descarcata gratuit de pe site-ul primm.ro.

Editor: Oana RADU | Publicat pe 06.06.2018 | 1284 vizualizari








PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM