1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Editia a VII-a a campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" vorbeste, in premiera, si despre impactul schimbarilor climatice

Desi, in primele sase luni ale acestui an, s-a remarcat o usoara crestere, de circa 6% comparativ cu aceeasi perioada din 2018, a primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de locuinte (obligatorii si facultative)*, gradul de acoperire al locuintelor din Romania este in continuare insuficient, situandu-se in jurul valorii de 20%.

Mai mult decat atat, desi numarul politelor in vigoare (obligatorii si facultative) din primul semestru al acestui an a fost de 3.226.790, in crestere usoara cu circa 2% (61.612 de contracte) fata de perioada similara a anului precedent, in ceea ce priveste despagubirile, volumul acestora s-a marit semnificativ. Conform datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF, valoarea totala a despagubirilor achitate de asiguratorii de locuinte a crescut cu 56% in primele 6 luni din 2019, pana la 47,07 milioane de lei, fata de S1 2018 (30,14 milioane lei).

Inundatii, incendii, cutremure, dar si... tornade

In Romania, locuintele sunt amenintate de o multitudine de riscuri.

De exemplu, in primul semestru al acestui an, numarul interventiilor pentru limitarea/ inlaturarea efectelor inundatiilor a crescut cu 46% fata de aceeasi perioada din 2018, arata datele Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta - IGSU**: 3.227 de cazuri. In urma acestora, au fost distruse, avariate sau inundate 1.253 de locuinte, judetele cele mai afectate de acest tip de risc fiind Galati, Prahova si Mehedinti.

In aceeasi perioada s-au inregistrat, de asemenea, 151 de cutremure de magnitudini mici si medii, 17 alunecari de teren, dar si 9.394 de incendii, dintre acestea 3.699 afectand locuinte**.

Tot in primele 6 luni ale anului 2019, la nivel national, au fost inregistrate si 10.901 de infractiuni de furt din locuinta, reprezentand o scadere cu 5,05% fata de aceeasi perioada a anului trecut (11.481)**.

Dincolo de aceste aspecte, exista dovezi ca schimbarile climatice se manifesta si la nivelul tarii noastre, provocand, printre altele, fenomene meteorologice extreme***. Furtunile violente si fenomenele de tipul tornadelor, manifestate recent pe teritoriul tarii noastre, atrag atentia din ce in ce mai mult asupra acestui aspect, iar studiile stiintifice confirma faptul ca au loc modificari ale climei. De exemplu, intre 2010 - 2017 s-a observat o intensificare a fenomenelor hidrologice periculoase extreme, manifestate prin scurgeri importante pe versanti, torenti, paraie si viituri rapide (flash floods) pe raurile mici, cu efecte severe de inundatii locale, conform INHGA.

De asemenea, analize realizate la nivelul ANM arata o tendinta de crestere a temperaturilor in 3 din 4 anotimpuri, dar si modificari semnificative ale altor indicatori climatici, precum descresterea grosimii stratului de zapada si cresterea duratei maxime a valurilor de caldura.

"Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" - despre asigurari si schimbarile climatice

In acest context, campaniile de informare privind rolul asigurarilor de locuinte si modul in care acestea pot oferi protectia financiara in fata riscurilor care ameninta casele romanilor raman mai actuale ca niciodata.

Astfel, APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor lanseaza, alaturi de UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare-Reasigurare si PAID Romania - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale, cea de-a VII-a editie a campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", reamintindu-le romanilor ca pot face ceva pentru siguranta locuintei lor, chiar si in fata unor dezastre de proportii.

Mai mult decat atat, in acest an, in premiera, campania urmareste sa atraga atentia atat asupra schimbarilor climatice si a impactului acestora asupra locuintelor romanilor, cat si asupra masurilor pe care le pot lua acestia pentru a contribui la scaderea factorilor ce contribuie la schimbarile climatice (poluare, consum excesiv de energie etc.)

Proiectul se deruleaza in perioada 1-31 octombrie si include:
  • O ampla campanie nationala de informare si educare a populatiei cu privire la asigurarea locuintelor, avand la baza distributia de materiale informative;
  • Diseminarea mesajelor cu privire la necesitatea asigurarii locuintei printr-o campanie dedicata, derulata prin mijloacele specifice social media;
  • Un eveniment dedicat riscurilor catastrofale si asigurarilor de locuinta: ICAR - Forumul International al Riscurilor Catastrofale (8 octombrie, Bucuresti).
Ca la fiecare editie, campania va duce mesajul catre publicul tinta format din proprietarii de locuinte din Romania, in cat mai multe forme, prin toate canalele pe care le are la dispozitie. Printre acestea:
  • Un chatbot care va oferi informatii despre asigurari si masuri de siguranta a locuintei;
  • Postari cu potential de viralizare in social media;
  • Distributie de materiale informative in marile galerii comerciale, prin intermediul partenerilor campaniei;
  • ... si multe altele.
Campania beneficiaza de sprijinul principalelor companii de asigurari din piata. Mai multe detalii sunt disponibile pe asigurarealocuintelor.ro si pe pagina de Facebook.

* Conform datelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF. Valoarea totala a subscrierilor din primele sase luni ale anului 2019 a fost de 246,92 milioane de lei, fata de 232,49 milioane de lei in S1 2018.

** Conform datelor care ne-au fost furnizate de IGSU si de IGPR

***Surse: ANM, INHGA

Despre Campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte"

Conceptul "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost lansat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, pentru prima data, in 2013 si reprezinta o ampla campanie de comunicare, cu multiple elemente axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanta asigurarilor de locuinte.

De-a lungul anilor, utilitatea demersului a fost recunoscuta atat de asociatii si autoritati locale, cat si de institutii europene: "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost mentionata de EIOPA - Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, intr-unul dintre cele mai importante documente oficiale pe care le realizeaza anual: Consumers Trends Report, atat in editia din decembrie 2015, cat si in cea din decembrie 2016. Campania a fost inclusa la capitolele "Sectorul Asigurarilor" - "Educarea financiara a consumatorilor" (2015), respectiv "Activitati de protectie a consumatorului desfasurate de entitati si autoritati nationale" ("NCA Consumer Protection Activities") - 2016, recunoscandu-se, astfel, eforturile de informare si educare depuse de tara noastra.

De asemenea, aceasta a fost desemnata cea mai buna campanie de educatie in asigurari din 2013, in cadrul celei de-a treia editii a Conferintei Asiguratorilor din Romania, organizata anual de UNSAR, si a castigat distinctia "Cea mai buna campanie de responsabilitate sociala cu componenta educativa" in cadrul Galei EduFin a Premiilor in Educatie Financiara organizate de Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF in 2017.