1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
In 2022, la un numar de 630.000 de ...

In 2022, la un numar de 630.000 de persoane asigurate printr-o polita de sanatate au existat circa 677.000 de accesari ale serviciilor medicale

Daca, pana acum cativa ani, asigurarea medicala de sanatate era un beneficiu extra-salarial pe care multi il solicitau, acum, cel putin in companiile mari, este o normalitate, aceste polite fiind oferite in mod comun in pachetele de angajare. Prin urmare, romanii sunt incurajati sa foloseasca din ce in ce mai mult beneficiile pe care le ofera aceste asigurari, lucru demonstrat si de datele existente.

"In 2023, piata asigurarilor de sanarare a inregistrat evolutii semnificative, atat in primele brute subscrise, care au crescut cu 21,5% fata de anul anterior, cat si in indemnizatiile brute platite de societatile de asigurare in baza acestor polite, acestea ajungand la 458 milioane de lei, in crestere cu 27% (conform datelor ASF). Aceasta dinamica pozitiva se datoreaza pe de o parte potentialului mare de dezvoltare a pietei, daca ne uitam comparativ cu tarile din Uniunea Europeana cu sisteme de sanatate mature, si, pe de alta parte, cresterii cererii de protectie suplimentara a angajatilor companiilor, a unui segment de populatie cu un nivel de educatie financiara tot mai ridicata, coroborat cel mai probabil cu nevoia de acces a intregii populatii la servicii medicale, nesatisfacuta in totalitate de sistemul public de asigurari", a explicat Roxana BALUTA, Specialist Asigurari de Viata si Sanatate & Coordonator Programe UNSAR, in contextul campaniei nationale de informare "Luna Asigurarilor de Sanatate", pe care UNSAR o sustine in calitate de Partener.

"La nivelul anului 2023, valoarea indemnizatiilor brute platite de societatile de asigurare a ajuns la 93 de milioane de euro (458 milioane lei), in crestere cu 27% fata de anul anterior, bani care nu au mai fost platiti din fondul public de asigurari sociale de sanatate si care au putut fi redirectionati spre categorii de populatie defavorizata", a continuat Roxana BALUTA.

"Daca ne uitam la gradul de utilizare a acestora, in 2022, la un numar de 630.000 de persoane asigurate prin acest tip de polita au existat circa 677.000 de accesari ale serviciilor medicale prin acest tip produs. Astfel, in medie, fiecare persoana asigurata a utilizat in 2022 cel putin o data polita de sanatate incheiata fie direct, fie de catre angajatorul lor. Beneficiarii acestor polite de asigurari au inteles ca o asigurare voluntara ne poate ajuta sa accesam mai usor servicii medicale atunci cand imprevizibilul isi spune cuvantul in viata noastra, afectandu-ne starea de sanatate", a adaugat oficialul UNSAR.

Un alt element important care a contribuit la interesul romanilor pentru aceste polite a fost pandemia, care a redefinit perceptia asupra accesului la servicii medicale.

"Situatia pandemica a fost una exceptionala mai ales sub aspectul preocuparii pentru starea de sanatate- preventie si insanatosire. Chiar daca am depasit aceasta perioada, sanatatea ramane in continuare in lista de preocupari a romanilor. Conform Barometrului UNSAR- IRES pe care il derulam in fiecare an, in 2023 asigurarile voluntare de sanatate se aflau in Top 3 produse de asigurari pentru care a crescut interesul romanilor, chiar si in contextul in care 2023 s-a caracterizat prin inflatie ridicata si producerea unor dezastre naturale. Faptul ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de asigurarile voluntare de sanatate reprezinta dovada ca starea de sanatate si de buna stare, implicit, devine o preocupare constanta a oamenilor", a subliniat Roxana BALUTA.

Despre campanie

Campania nationala de informare si educatie financiara "Luna Asigurarilor de Sanatate" este organizata de APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

Partenerii campaniei sunt GROUPAMA Asigurari, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, SIGNAL IDUNA, SAFETY Broker, MEDIHELP Broker, CAMPION Broker, MERCER MARSH Benefits, MILLENIUM Insurance Broker, Consultant AA, ASIGEST Broker, DESTINE Broker, DAW Management Broker, HOBBIT Broker si ASISOFT.

Mesajele campaniei vor fi transmise si de RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro, in calitate de Parteneri media.

Afla mai multe despre proiect pe pagina oficiala a campaniei, pe Facebook sau pe Instagram.