1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Cum asigura parintii viitorul copiilor?

A venit toamna, au inceput scolile si facultatile, iar grijile parintilor se indreapta tot mai mult catre viitorul copiilor, fie ca vorbim de viata, sanatate sau chiar studii. Astfel, in utimii ani interesul parintilor pentru produsele de asigurare dedicate copiilor a fost in crestere permanenta. Trendul s-a mentinut si anul acesta, spun specialistii din piata chestionati de 1asig.ro. Aflati care sunt cele mai cautate polite pentru viitorul copiilor si cat platesc parintii pentru acestea!

"Din studiile derulate de METROPOLITAN Life a reiesit faptul ca parintii sunt foarte preocupati de sanatatea si educatia copiilor, acestea fiind unele din principalele motive care conduc la luarea unei decizii de cumparare a unei asigurari de viata. Totodata, o analiza a portofoliului de asigurari de viata a companiei vine sa confirme aceste concluzii, aratand o crestere a numarului de polite care ofera beneficii de protectie a sanatatii copiilor, precum si a celor de economisire pentru viitorul acestora, ele reprezentand peste 15% din totalul politelor vandute de catre consultantii financiari ai companiei in prima jumatate a anului 2019", a declarat Carmina DRAGOMIR, CEO-ul METROPOLITAN Life.

Si reprezentantii ALLIANZ-TIRIAC Asigurari au aratat ca canzarile de asigurari dedicate copiilor au continuat sa creasca in portofoliul societatii in acest an comparativ cu 2018, aratand un interes in crestere din partea parintilor pentru astfel de produse. "Constientizarea tot mai mare a nevoii de protectie si economisire este reflectata atat de cresterea numarului de contracte incheiate, dar si de majorarea primei medii", au adaugat ei.

"E firesc ca parintii sa se gandeasca la viitorul copilului lor si sa isi doreasca sa-l asigure si, de aceea, opteaza pentru planuri financiare prin care sa le poata oferi celor mici un start bun in viata de adult sau pentru asigurari de sanatate, astfel incat sa poata lasa grijile financiare deoparte atunci cand cei mici au o problema medicala", sunt de parere reprezentantii NN Asigurari de Viata.

Unul din cinci clienti noi NN din acest an a optat pentru un produs de asigurare dedicat copiilor, in linie cu nivelul inregistrat anul trecut. Tendinta principala observata de NN este interesul sustinut al parintilor pentru asigurarea de sanatate pentru cei mici. Una din cinci asigurari de sanatate incheiate pana acum a fost pentru copii, iar tendinta este de crestere.

"Siguranta unui viitor prosper, printr-un plan bine stabilit de protectie si educatie, sta la baza planurilor de asigurare pe care le oferim clientilor nostri. Parintii doresc sa isi protejeze copiii cat mai bine si in acelasi timp, sa le ofere educatia necesara", a declarat Erwin HAMMERBACHER, Presedinte Directorat, BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group.

La randul sau, Anita NITULESCU, CEO, EUROLIFE Asigurari Romania, spune ca "este imbucurator ca in ultimii ani, tot mai multi parinti au inceput sa constientizeze nevoia de a economisi pentru copii si de a incheia asigurari in beneficiul acestora. Este o masura de protectie pentru copii si un comportament prudent din partea parintilor care nu face decat sa ne aduca mai aproape de tendintele europene, piete in care asigurarile de viata in ansamblu ajung si la o rata de penetrare din total piata de asigurari si de 60%, cum este cazul Frantei".

Conform acesteia, in Romania, asigurarile de viata cu componenta de economisire pentru educatia copiilor sunt in topul preferintelor, avantajul constand in acumularea unei sume care la implinirea varstei de 18 ani a copilului poate reprezenta un start bun din punct de vedere financiar pentru copil. Este de mentionat ca aceasta suma poate fi cu atat mai mare cu cat decizia de a opta pentru un astfel de produs se ia la o varsta cat mai mica a copilului.

"La nivelul portofoliului EUROLIFE, numarul clientilor care au optat pentru asigurarea de viata cu componenta de economisire "Perspective pentru educatie" reprezinta 10% din total portofoliu, evolutia fiind in usoara crestere de la an la an. In general, clientii care aleg sa investeasca in educatia copiilor au varsta cuprinsa intre 30-45 de ani si locuiesc in mediul urban, acestia fiind foarte atenti la imbinarea mecanismului de protectie cu cel de economisire", a explicat Anita NITULESCU.

Noua generatie de parinti, mai atenta la protectia copiilor?


"In ultimii ani, ne bucuram de un interes crescut pentru produsele de asigurare dedicate copiilor. Trendul de crestere s-a mentinut si anul acesta, asigurarile de economisire dedicate copiilor inregistrand o crestere semnificativa, de peste 30% fata de 2018, la nivelul companiei", spun reprezentantii GROUPAMA Asigurari.

"De altfel, acest trend este urmare a unei noi generatii de parinti. Vorbim despre ajungerea la maturitate a celor din a doua decada a generatiei X si despre inceputurile vietii de adult a celor din generatia Y. Aceste persoane au adoptat noile tehnologii si tot ceea ce inseamna inovatie in termeni de standarde de viata, iar acest lucru se reflecta inclusiv in modul in care gandesc viitorul lor si al familiei lor. In acelasi timp, succesul tehnologiei la scara larga se suprapune avansului mass media, care expune aceste generatii la un intreg univers de informatii. Astfel, rezulta un profil global, racordat la realitatile lumii in care traim, ceea ce determina persoanele respective sa perceapa in mod acut, dar realist riscurile si sa arate interes crescut fata de instrumentele de gestionare a acestora. Toate acestea marcheaza o evolutie importanta fata de comportamentul generatiilor anterioare, mult mai putin expuse informatiilor, inclusiv a celor privind riscurile de zi cu zi si mult mai putin familiarizate cu tehnologia", explica acestia

"Prin urmare, pentru a atrage acesti potentiali clienti, companiile, inclusiv cele de asigurari, trebuie sa isi diversifice si adapteze canalele de distributie. Cu alte cuvinte, un mesaj cu care ar rezona aceste persoane va avea un impact minim daca nu este livrat cum, cand si unde trebuie. Din experienta proprie, stim ca la capitolul "cum", un mix intre mediul fizic si cel digital este ideal, dar si "cand-ul" este esential, mai ales in cazul interactiunii directe. Noi am obtinut acest echilibru prin campania Meseriile, care ne-a adus atat fata in fata cu acesti potentiali clienti, in momente pe care le-am considerat oportune, cat si aproape de ei in mediul virtual", au adaugat oficialii GROUPAMA.

Ce tipuri de asigurari cumpara cel mai des parintii


Specialistii NN au explicat ca, in functie de obiective, exista mai multe tipuri de asigurari dedicate copiilor. Pe de-o parte, exista planurile financiare pentru cei mici, bazate pe economisire si, respectiv, investitii, fiecare cu propriul set de beneficii. Iar pe de alta parte, exista asigurarea de sanatate ce poate fi incheiata de parinti pentru copii, pentru a acoperi cheltuieli cu tratamentul, interventiile chirurgicale si spitalizarea celor mici in situatia unei probleme medicale si chiar cheltuieli cu preventia problemelor de sanatate (de exemplu, setul anual de analize).

"NN Asigurari de Viata are in portofoliu atat solutii care se bazeaza pe economisire (Academica) si solutii bazate pe investitii (GenT pentru Copil), cat si solutii de protectie atunci cand apar probleme medicale (Asigurarea de Sanatate NN), acoperind astfel toate nevoile clientilor privind grija pentru cei mici. In acest an, jumatate dintre clientii noi care au optat pentru produse dedicate copiilor au ales planul Academica, o treime au incheiat asigurari de sanatate in beneficiul copiilor, iar restul au ales planul financiar cu componenta de investitii GenT pentru copii", au spus acestia.

In cazul GROUPAMA, cel mai des accesata este asigurarea de viata cu economisire pentru copii varianta Premium, care ofera acoperire ridicata. Aceasta optiune permite copilului sa se bucure de protectia ambilor parinti - si nu doar de a unuia, asa cum este in cazul optiunii Standard - si sa primeasca suma de bani la finalul contractului, in cazul in care, in urma unui eveniment nefericit, unul dintre parinti nu ii va mai fi alaturi.

In topul preferintelor parintilor care au achizitionat o polita pentru copii de la METROPOLITAN Life se afla "Asigurarea pentru copii", o asigurare de viata cu beneficii complexe de protectie, asistenta de urgenta, suport medical si teste practice. "Societatea a lansat "Asigurarea pentru Copii" din dorinta de a veni in intampinarea nevoilor firesti ale parintilor - ingrijirea, protectia si siguranta copilului - oferind, in acelasi timp, solutii financiare concrete in cazul unui eveniment neprevazut. Produsul include si asigurare in caz de accident si de sanatate pentru copii, precum si protectie financiara garantata in situatia decesului parintilor sau a tutorelui. Printre beneficiile produsului a fost inclusa si o componenta de cunoastere a copilului prin intermediul testelor practice. Acestea vizeaza comportamentul, personalitatea, inteligenta si deprinderile necesare in activitatile de zi cu zi pentru depistarea autismului, a hiperactivitatii, a comportamentului sau a orientarii vocationale", au transmis reprezentantii METROPOLITAN Life.

Ce acopera aceste polite si cat costa


"In general, parintii prefera sa acopere copiii pe polite pe care exista certitudinea ca, indiferent daca parintele este in viata sau decedeaza, copilul va incasa suma asigurata, la varsta majoratului. Prima medie este de aproximativ 1500 lei pe an, iar riscurile sunt diverse: pe langa capitalizare, care este acoperirea de baza, de obicei, sunt achizitionate si acoperiri cum ar fi: spitalizare, interventii chirurgicale, fracturi, scutire de la plata primelor sau boli grave", a declarat Ovidiu RACOVEANU, Director Asigurari Viata, ASIROM VIG.

Prima medie la nivelul ALLIANZ-TIRIAC pentru asigurarea de viata cu participare la profit dedicata copiilor -"Zambet"- se situeaza la 2.180 de lei pe an. Produsul le permite parintilor sa economiseasca pentru a le asigura copiilor un inceput bun in viata de adult prin accesarea la maturitatea contractului a sumei economisite fie integral, fie sub forma unei rente de studiu. Parintii trebuie sa stie ca un astfel de produs asigura viitorul financiar al copiilor si in eventualitatea unui eveniment nefericit (deces).

"Suplimentar acestui produs dedicat copiilor, ALLIANZ-TIRIAC mai are in ofera si o paleta extinsa de acoperiri suplimentare care ofera protectie inclusiv copiilor dependenti. Aceste asigurari suplimentare au inregistrat de asemenea o crestere in 2019 in comparatie cu 2018. Este important de stiut ca planurile de economisire pentru copii sunt cu atat mai eficiente, cu cat parintii incep sa puna bani deoparte cat mai devreme si in mod sustinut pe termen lung", au mai spus oficialii asiguratorului.

La GROUPAMA Asigurari, prin asigurarea dedicata copiilor sunt platite indemnizatii de asigurare in cazul unor evenimente neprevazute din viata copilului, precum spitalizari, interventii chirurgicale etc. Insa, tanarul are parte de o protectie suplimentara, fiindca sunt pastrate si sumele necesare startului sau in viata, chiar daca se intampla ca parintele sa nu il mai poata sustine. In felul acesta, viitorul tanarului nu este periclitat de evenimente exterioare, iar noi ii sustinem visurile si planurile de viitor.

"In plus, politele de viata cu economisire pentru copii sunt concepute astfel incat sa ofere flexibilitate, siguranta capitalului investit, participarea clientului la profit prin marirea sumei asigurate sau prin acumularea de beneficii in cont separat si, nu in ultimul rand, promptitudine si consiliere. Este foarte important pentru noi sa mentinem o relatie de parteneriat cu clientii, deschisa si onesta, mai ales in contextul unor polite cu o componenta atat de personala. Complexitatea si versatilitatea acestei polite, precum si multiplele beneficii oferite duc valoarea primei medie la aproximativ 1800 lei/an", explica oficialii GROUPAMA.

Si BCR Asigurari de Viata ofera clientilor sai o gama larga de produse de asigurare de viata, printre care asigurarea Activ+Junior, care asigura doua beneficii majore: atat protectie financiara pentru copilul sau copiii acestora, cat si componenta de economisire. Incepand de la 1.800 de lei pe an, clientii beneficiaza atat de protectie, prin acoperirea cheltuielilor financiare in cazul in care au loc riscurile asigurate, precum fracturile, spitalizarea din accident a copilului sau decesului parintelui acestuia (in cazul in care decesul este cauzat de un accident, se acopera dublul sumei asigurate), cat si de siguranta financiara. La atingerea maturitatii politei Activ+Junior, clientii beneficiaza de o suma asigurata garantata, care poate fi directionata fie pentru educatia copiilor (taxe de scolarizare, costuri pentru chirie, utilitati, materiale de studiu, etc.), pentru oferirea unui bun inceput in viata (avans pentru prima casa, prima masina, pasiuni, hobby-uri, vacante) sau pentru alte obiective importante.

Asigurarile METROPOLITAN Life ofera celor mici beneficii importante pentru sanatatea lor, protectie 24 de ore din 24 in cazul unor situatii dificile, cum ar fi spitalizare, interventie chirurgicala, fracturi sau arsuri, dar si in cazul diagnosticarii cu o boala grava sau in eventualitatea unui accident. De asemenea, parintii au posibilitatea sa adauge si o componenta de investitie pentru viitorul copiilor. Parintii aloca, in medie, 180 lei pe luna pentru o polita de asigurare pentru copii.

Oficialii NN Asigurari de Viata au aratat ca planurile bazate pe economisire asigura sume fixe si garantate, fara riscuri, in functie de cat aleg parintii sa economiseasca pana la varsta de 18 ani a copiilor. O parte din prime constituie suma asigurata garantata, iar o alta parte merge catre asigurarea de viata a parintelui care incheie contractul, asa incat plata primelor sa fie preluata de asigurator in cazul in care se intampla un eveniment nefericit, iar cei mici sa beneficieze de toata suma pe care parintii au dorit sa o economiseasca. Suplimentar, castigurile pot fi completate anual cu o parte din profitul investitiilor facute de specialistii companiei care administreaza planul. Valoarea primelor difera de la o familie la alta, ea fiind stabilita chiar de parintii care vor sa puna bani deoparte pentru copii printr-un plan financiar dedicat celor mici. In functie de asta, variaza suma pe care copiii o primesc la maturitate si sumele asigurate.

De asemenea, "asigurarea de sanatate este o solutie care vine in ajutorul parintilor in situatii medicale neprevazute, cand nu e nimic mai important decat asigurarea tratamentului necesar. O asigurare de sanatate nu numai ca ii ajuta sa obtina serviciile medicale de care au nevoie pentru cei mici, in spitalele unde vor sa primeasca tratament, dar in acelasi timp impiedica destabilizarea situatiei financiare a familiei care poate surveni pe fondul costurilor ridicate cu serviciile medicale. Costul unei asigurari de sanatate difera in functie de cateva criterii, cum ar fi situatiile concrete pentru care ar putea fi nevoie de aceasta, de varsta si de starea sanatatii la momentul incheierii politei", mai spun specialistii NN.

La randul sau, Anita NITULESCU, CEO, EUROLIFE Asigurari Romania, a explicat ca principalul avantaj al asigurarii consta in protectia beneficiarului, in acest caz copilul. Astfel, in cazul decesului parintelui contractant, compania de asigurari preia plata primelor de asigurare pana la maturitatea contractului de asigurare, astfel incat copilul beneficiaza garantat de suma asigurata. Veniturile rezultate nu sunt supuse impozitului pe venit, iar suma asigurata este garantata la maturitatea contractului. Pe parcursul contractului, se poate opta pentru actualizarea / majorarea primei de asigurare, trend pe care l-am remarcat in ultima perioada, tot mai multi clienti solicitand majorarea primelor. Durata medie a unui contract este de 10 ani, iar prima medie se situeaza in intervalul 150-200 de lei pe luna.

"Investitia lunara nu trebuie vazuta ca o cheltuiala in plus la bugetul familiei, ci o oportunitate de economisire, cu atat mai mult cu cat alocatia copilului reprezinta o sursa de venit importanta pentru acoperirea primei lunare necesare unei asigurari. Iar beneficiile pe termen lung chiar conteaza. Important este sa intelegem cu totii mecanismele de functionare ale unei astfel de asigurari, care isi dovedeste utilitatea si avantajele concrete in conditiile in care contractul este dus la bun sfarsit. Renuntarea pe durata valabilitatii contractului aduce penalizari de care clientul este informat inca din momentul in care decide sa opteze pentru produs", a subliniat Anita NITULESCU.