1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Cei mai buni angajatori ai anului 2018, premiati in cadrul Galei AON Best Employers

Cei mai buni angajatori ai anului 2018 au fost premiati marti, 16 aprilie, a.c, in cadrul Galei AON Best Employers, organizata de brokerul de asigurari AON Romania. La eveniment au participat aproximativ 80 de persoane, atat reprezentanti ai companiilor inscrise la studiu, cat si companii interesate de rezultate.

Titlurile de Best Employer au fost decernate in urma editiei a sasea a studiului AON Best Employers, conceput pentru a masurara implicarea profesionala a angajatilor (engagement),

In cadrul editiei 2018 a Galei Aon Best Employers au fost nominalizate urmatoarele companii (in ordine alfabetica): Autonom, GSK Consumer Healthcare, JYSK Romania si Premier Restaurants. La studiu au participat 21 de organizatii, reprezentate de 15.000 de respondenti fara functii manageriale, respectiv 1.100 de manageri, din domeniile IT, financiar, pharma, retail, media, automotive, servicii medicale etc.

Best Employer Study analizeaza nivelul de implicare profesionala (engagement) a angajatilor in baza a trei dimensiuni - say stay si strive - respectiv angajati care vorbesc pozitiv despre companie, care vor sa ramana in companie si care depun extra-efort in acest scop. Implicarea profesionala poate fi influentata de gradul de satisfactie a angajatilor cu privire la anumite arii, cum ar fi autonomia, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, increderea in echipa de management, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, recompense si recunoastere.

In cei sase ani de desfasurare a sondajului in Romania, AON a lucrat cu un numar de peste 160 de companii cu un numar total de aproape 150.000 de angajati

"Suntem o organizatie mare, AON este o companie cu peste 70.000 de angajati in intreaga lume si suntem o companie dinamica, unde tot timpul se gandesc scheme si strategii noi, probabil ca aceasta este si frumusetea intr-o astfel de companie. Pe zona de engagement suntem chiar intr-un proces de organizare si regandie a strategiei si sunt lucruri care se vor schimba. Este ceva ce ne intereseaza si pe langa asigurari, promovam foarte intens si partea aceasta de beneficii angajati", a precizat in cadrul galei Adriana GRECU, CEO, AON Romania.

Scorul mediu de engagement pe Romania a fost de 63%

Concluziile sondajului arata ca nivelul implicarii profesionale este in stagnare. Rezultatele la nivel de medie a participantilor arata un scor de engagement de 63%, identic cu cel din anul precedent, in timp ce companiile nominalizate ca Best Employer au un nivel de engagement de 88%.


Distributia engagementului arata cat de importanta este si diferentierea intre cele doua categorii de angajatori in privinta muncitorilor foarte implicati (highly engaged) - 56% pentru Best Employers vs. 25% pentru medie, si a angajatilor neimplicati (disengaged) - 4% pentru Best Employers fata de 15% pentru medie.

"Companiile care sunt Best Employers scoreaza peste medie la toate aspectele pe care noi le masuram in survay, iar acest lucru se poate observa si in cultura lor. Anul trecut am lansat o divizie de corporate wellness, care tinteste exact sanatatea si fericirea la locul de munca. Suntem bucurosi sa vedem ca foarte multi angajatori incep sa trateze acest subiect ca pe o prioritate strategica, pentru ca inteleg corelatia cu productivitatea, engagementul si retentia angajatilor", a precizat Armina DOBRICA, Project Leader Best Employers Romania.


Stresul, principala
provocare pentru companiile din Romania

Indiferent de scorul de engagement, majoritatea companiilor participante la studiu in 2018 scoreaza cel mai jos la intrebarile legate de echilibrul munca - viata personala. Majoritatea angajatilor sustin ca se confrunta cu stres la locul de munca si ca si-ar dori mai multa sustinere din partea companiei pentru a duce o viata mai sanatoasa si mai fericita.

Politicile de recunoastere si recompensare sunt o alta zona comuna care inregistreaza procente mai scazute. Perceptia angajatilor este ca nu exista intotdeauna o relatie directa intre performantele lor profesionale sau succesul companiei si castigurile lor lunare. In acelasi timp, si-ar dori mai multa recunoastere non-financiara pentru eforturile lor.

In mod nesurprinzator pentru piata muncii din Romania, topul celor mai mici rezultate este completat de nivelul personalului. Potrivit raspunsurilor angajatilor, companiile nu reusesc, intotdeauna, sa retina sau sa atraga oamenii potriviti, asa ca multe departamentele functioneza cu prea putini membri, perioade semnificative de timp.


La polul opus, regasim increderea angajatilor in viitorul companiei pentru care lucreaza. Multi dintre ei declara ca organizatia va avea succes pe termen lung. In aceeasi directie, oamenii simt ca brandul de angajator este unul puternic, ca organizatia este responsabila cu mediul inconjurator si ca se bucura de o buna reputatie in comunitate.

Reprezentantii companiilor castigatoare au avut ocazia sa impartaseasca cu participantii la gala cateva dintre lucrurile deosebite care se intampla in organizatia lor si care genereaza implicare in randul angajatilor. Desi provin din industrii complet diferite, toti au vorbit despre o atentie aparte pe care o acorda nevoilor angajatilor lor, despre planuri de cariera clare si transparente, deschidere fata de oameni si o preocupare constanta pentru dezvoltarea lor personal si profesionala.