1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

GENERALI: Afaceri de 70,5 miliarde euro si rezultat operational record in 2016

Grupul italian de asigurari GENERALI a raportat un profit net de 2,08 miliarde euro la finalul anului 2016, in crestere cu 2,5% fata de decembrie 2015. Totodata, asiguratorul a consemnat un rezultat operational record, de 4,8 miliarde euro, in acest sens fiind raportate dinamici pozitive, atat in ceea ce priveste segmentul life (+5,5%), cat si cel de asigurari generale (+2,9). "Rezultatul operational se afla la cea mai ridicata valoarea atinsa vreodata, pe fondul performantelor raportate pe ambele segmente de piata (...), in timp ce profitul net si valoarea dividentelor, se afla la cea mai ridicata valoare din ultimii noua ani", dupa cum afirma reprezentantii companiei.

"Tinand cont de rezultatele excelente si capitalizarea solida, am recomandat o crestere de 11,1% a valorii per actiune, pana la 0,80 euro", a afirmat Philippe DONNET, CEO-ul GENERALI, compania urmand a plati actionarilor sai dividente in valoare toatala de 1,25 miliarde euro.

Totodata, volumul agregat de prime brute subscrise a totalizat 70,5 miliarde euro, in scadere cu 3,9% fata de decembrie 2015. Daca pe segmentul de asigurari generale, indicatorul s-a imbunatatit cu 2,1% pana la 20,8 miliarde euro, in ceea ce priveste sectorul life, valoarea PBS s-a diminuat cu 6,3%, pana la 49,7 miliarde euro.

Potrivit comunicatului de presa remis de asiguratorul italian, rata de crestere a PBS raportata pe segmentul de asigurari generale are la baza majorarea volumului de subscrieri pe liniile de asigurari auto (+4,3), in special pe piata de asigurari din Spania (+17,8%), pietele ECE (+7,1%) si Argentina (+43,4%). Pe piata de asigurari din Italia, afacerile pe segmentul auto s-au diminuat cu 5,2%, "fiind afectate, atat de scaderea primei medii - pe fondul unui mediu extrem de competitiv, respectiv a incheierii unor contracte cu flote mari". De asemenea, segmentul non-auto, a cunoscut si el o crestere a volumului de subscrieri (+0,5%), beneficiind, in principal, de aportul dat de pietele externe, la nivelul pietei italiene, dinamica raportata, fiind una negativa, de -3,6%.

In ceea ce priveste segmentul de asigurari de viata, GENERALI mentioneaza ca scaderea volumului de subscrieri este influentata si de strategia de abordare a acestui segment, pe principalele piete unde grupul italian este prezent. Astfel, pe linii de activitate, declinul planificat in ceea ce priveste produsele de economisire s-a mentinut (-5,7%), in vreme ce volumul de afaceri generat de produsele unit-linked a scazut cu 10,9%, pe fondul volatilitatii pietelor de capital.

Puteti citi rezutatele complete aici.