1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Top auto: Livrarile de autovehicule noi au crescut cu 12,5% la sapte luni

Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat, in primele sapte luni din 2017, o crestere generala de 12,5% comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra in interiorul careia avem autoturismele cu o crestere de 15,5%, conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe plan european, asistam la o temperare a ritmului de crestere a vanzarilor de autoturisme noi. Astfel, in primele 7 luni din 2017, remarcam o crestere generala de +4,7%. Cele mai mari piete (care impreuna acopera cca. 3/4 din totalul Statelor Membre UE), cu exceptia UK (-2,2%), sunt, in continuare, in teritoriul pozitiv, inregistrand dupa primele 7 luni urmatoarele evolutii: Franta +3,8%, Germania +2,9%, Italia +8,6%, Spania +6,4%.

In Romania, vanzarile de autoturisme realizate in primele sapte luni din 2017 au fost, ca si in anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65% (vs. 35% pers. fizice). Comparativ cu primele 7 luni din 2016, este de remarcat faptul ca au crescut atat ponderea, cat si volumul achizitiilor realizate de catre pers. fizice: ponderea, de la 28% la 35%, iar volumul, cu 44% (procent mult superior cresterii generale a pietei la 7 luni, respectiv +15,5%). Aceste cifre ne arata ca practic, vanzarile de autoturisme noi au crescut in special datorita achizitiilor realizate de catre persoanele fizice, a caror detasare de Programul "Rabla", este tot mai evidenta, transmite APIA.

In ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), se observa faptul ca, in primele sapte luni din 2017, au fost inmatriculate cca. 295.000 unitati (aproape tot atatea cate s-au inregistrat pe intreg anul 2016), adica de 5,2 ori mai multe decat cele noi. Aceasta situatie se datoreaza, dupa cum APIA a semnalat inca de anul trecut, eliminarii de la 1 februarie a.c. a Timbrului de Mediu. Ceea ce este si mai grav insa, este faptul ca s-a triplat numarul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si Euro2), atrage atentia Asociatia.

Vanzarile de autovehicule noi


In luna iulie 2017 s-au livrat 13.776 unitati, cu 19,0% mai putine autovehicule decat in luna iunie, fapt ce face ca, pe ansamblul primelor sapte luni, sa se ajunga la un total de 85.379 unitati, cu 12,5% mai mult decat in primele sapte luni din 2016.

Autoturismele, care reprezinta circa 83% din totalul livrarilor realizate in aceste sapte luni din 2017 (70.805 unitati), inregistreaza o crestere fata de aceeasi perioada a anului 2016 de 15,5%, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), o scadere de 0,1%.

Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre DACIA, cu 23.477 unitati, urmata de catre VOLKSWAGEN, cu 8.546 unitati, RENAULT 6.700 unitati, FORD cu 6.624 unitati si SKODA 6.353 unitati.

In ceea ce priveste categoria de vehicule comerciale usoare (inclusiv minibuse), dupa 7 luni, primul loc este ocupat de catre FORD (1.986 unitati), cu o crestere de 32,3%, urmat de DACIA (1.832 unitati, +12,7%) si MERCEDES (1.248 unitati, +22,4%).

La autoturisme, in functie de volumele livrate, top-ul pe marci are pe primul loc DACIA, cu 21.645 unitati (30,6% cota de piata, pe un volum in crestere cu 16,9% fata de 2016), urmata de VOLKSWAGEN cu 7.584 unitati (10,7% cota de piata, volume in crestere cu 18,8% fata de 2016); SKODA 6.353 unitati (9,0% din total piata, volume in crestere cu 7,6%); RENAULT 5.648 unitati (8,0% cota de piata, volume mai mari cu 21,5%); FORD 4.638 unitati (6,6% din total piata, volume in crestere cu 25,0%); si OPEL cu 3.282 unitati (4,6% din total piata, volume mai mari cu 23,2%).

Pe modele, cu cele 8.927 unitati vandute, DACIA Logan este cel mai bine vandut model in primele sapte luni din 2017, urmat de DACIA Sandero cu 5.249 unitati, DACIA Duster 4.141 unitati, SKODA Octavia 2.666 unitati si RENAULT Clio, 2.231 unitati.



Analizand segmentarea pe clase, observam o evolutie mixta, majoritatea segmentelor inregistrand cresteri, unele chiar importante (Clasa E +38,7%, SUV +29,5%, Sport +17,9%, Clasa B +17,6%, Clasa C +13,8%, Clasa F +12,0%, si Clasa A +8,7%) iar altele, scaderi, unele semnificative (MPV -32,5% si Clasa D -4,6%).

In functie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzina incep sa domine piata, cu o pondere de 50,8% din total, in usoara crestere comparativ cu ponderea pe care o aveau dupa primele 7 luni din anul trecut (50,3%).

In ceea ce priveste gradul de penetrare pe marca si model al celor doua categorii, remarcam faptul ca in cazul livrarilor de autoturisme cu motoare pe benzina, 5 marci si respectiv 9 modele dintre primele 10 marci / modele, cele mai vandute au o pondere peste aceasta medie (50,8%), in timp ce la motorizarile diesel, 8 din primele 10 marci si respectiv 6 modele au o pondere peste cea a acestei categorii (47,4%).

In ceea ce priveste autoturismele "verzi" (electrice si hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,8% din totalul livrarilor realizate in primele sapte luni ale lui 2017. Chiar daca volumele sunt (inca) foarte mici, cresterile sunt importante (practic s-au triplat, atat cele electrice +179,2% cat si cele hibride +215,1%) si arata faptul ca exista un potential important de crestere al acestei categorii de autoturisme care, stimulata corespunzator (asa cum este astazi), va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluarii generate de traficul auto.

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina in continuare cererea, acestea inregistrand 30,9% si respectiv, 25,1% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 14,2% si negru cu 10,1%.

O alta analiza de interes este si evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4x4). Acestea reprezinta 21,2% din totalul livrarilor realizate in primele 7 luni din 2017, pe un volum total de 15.022 unitati, in crestere cu 22,7% fata de 2016 (peste cresterea medie a pietei, +15,5%).

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 28,6% sunt de provenienta autohtona, 22,2% sunt fabricate in Germania, 11,2% in Cehia; 8,1% in Spania si 7,6% in Turcia.

In acest context, comparativ cu anul 2016, livrarile de autoturisme din productia autohtona au crescut in anul 2017 cu un consistent 17,2%, in timp ce cresterea autoturismelor din import este una mai mica, respectiv 14,9%.