1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Eurostat: In 2022, 42% dintre masinile importate in UE au fost electrice sau hibrid

Intre 2017 si 2022, comertul cu masini electrice si hibride in UE a inregistrat o crestere uluitoare. In 2022, 42% din numarul total de masini importate au fost electrice sau hibride, ceea ce indica o crestere de 35 de puncte procentuale (pp) fata de 2017. Modificarea exporturilor a fost, de asemenea, clara, cu o crestere de 24 de puncte procentuale in 2022 (26% din numarul total de masini exportate) din 2017 (2% din total), arata o statistica publicata de Eurostat, Biroul de Statistica al Uniunii Europene.

Masinile hibrid non-plug-in au trecut de la 6% din totalul importurilor de masini si 0,4% din exporturile de masini in 2017 la 21% si, respectiv, 13%, in 2022. Masinile full electrice au reprezentat 15% (+14 pp fata de 2017) din importurile de masini si 9% din exporturi (+8 pp) in 2022, masinile hibride plug-in au reprezentat 7% (+6 pp) din importurile de masini si 4% din exporturi (+3 pp).

Din punct de vedere valoric, in 2022, UE a cheltuit un total de 37 miliarde de euro pe importuri din tarile extra-UE pe masini hibrid si electrice, o crestere de 27%, fata de 2021 (29,1 miliarde de euro). Importurile de masini hibride non-plug-in au fost in valoare de 16 miliarde EUR, urmate de masini complet electrice (12,6 miliarde) si masini hibrid plug-in (8,4 miliarde EUR).

Exporturile acelorasi produse catre tarile extra-UE s-au ridicat la 59,1 miliarde EUR in valoare totala, +41% fata de 2021 (42,0 miliarde EUR). Exporturile de masini hibrid non-plug-in au totalizat 28,5 miliarde de euro, in timp ce exporturile de masini complet electrice au ajuns la 22,4 miliarde de euro si de masini hybrid de 8,1 miliarde de euro.

Parteneri principali de comert pentru masinile hibrid non-plug-in

Masinile hibrid non-plug-in a fost cea mai mare categorie comercializata intre masinile hibride si electrice. Primele 3 tari extra-UE din care UE a importat masini hibride non-plug-in au fost Regatul Unit cu 3,4 miliarde EUR (corespunzand la 21% din totalul importurilor de masini hibride non-plug-in), urmata de Japonia (2,8 miliarde EUR) cu o cota procentuala de 18% si Turkiye (2,5 miliarde EUR) cu o cota de 15%.

Primele trei tari extra-UE pentru exporturi au fost Statele Unite ale Americii (8,7 miliarde EUR) cu o cota procentuala de 30%, urmate de Regatul Unit (4,5 miliarde EUR) cu 16% si Norvegia (4,3 miliarde EUR) cu 15%.