Antonio SOUVANNASOUCK - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



1 EUR = 4.7315 RON
1 USD = 4.2103 RON










RFI

Interviuri

Arhiva

Antonio SOUVANNASOUCK, Presedinte, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare


Antonio SOUVANNASOUCK (Directorul General al brokerului ASIGEST) a fost votat in functia de Presedinte al PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare - Reasigurare, urmand sa preia aceasta pozitie in luna martie a.c. pentru o perioada de doi ani.

XPRIMM: Recent ati fost votat ca Presedinte al PRBAR. Care sunt obiectivele asociatiei pentru acest an?
Antonio SOUVANNASOUCK: Nu avem obiective doar pentru 2019, ci pe termen lung. Obiectivele noastre sunt aceleasi inca de la infiintare si urmeaza sa ne focusam pe ele si pe timpul mandatului meu de doi ani ca Presedinte al PRBAR. Acestea sunt: cresterea rolului intermediarilor in piata de asigurari, consolidarea relatiei cu autoritatile si asociatiile de asigurare si, nu in ultimul rand, cresterea calitatii serviciilor pentru clienti, in special printr-o educatie financiara pe care noi, piata, trebuie sa o livram permanent consumatorului, astfel incat el sa inteleaga riscurile la care este expus in viata de zi cu zi si necesitatea produselor de asigurare.

XPRIMM: Pe partea de educatie financiara aveti o serie de proiecte speciale?
A.S.: PRBAR a avut, inca de la inceput, initiativa de a crea PRBAR Academy si am reusit sa avem un parteneriat cu ISF (Institutul de Studii Financiare), pe care dorim sa il continuam cu succes si in urmatorii ani, activitate care s-a concretizat prin organizare unor cursuri de pregatire profesionala, prin cursuri si seminarii legate de asigurari si de necesitatea produselor de asigurare. Noi proiecte se vor desfasura in centre universitare si avem in acest sens o serie de proiecte pe care dorim sa le concretizam cu Universitatea Bucuresti si cu alte doua Universitati din tara.

XPRIMM: In acest mandat v-ati propus o serie de schimbari/ imbunatatiri privind activitatea PRBAR si relatiile cu jucatorii si autoritatea din domeniu?
A.S.: PRBAR este o organizatie tanara, dar vocala si prin asta ne deosebim de alte asociatii profesionale. Dorim sa fim la fel de vocali si dorim sa spunem lucrurilor pe nume, dorim sa insistam pe lucrurile in care noi credem si consideram ca trebuie facute pentru ca piata sa se dezvolte, pentru ca toti consumatorii sa beneficieze de cele mai bune produse si servicii si nu vom precupeti niciun efort in aceasta misiune a noastra in care credem - de a maturiza piata de asigurari din Romania printr-o atitudine proactiva. Aproape toti membrii nostri au o experienta de peste 20 de ani in piata de asigurari si dorim sa transpunem experienta noastra, in unele cazuri chiar internationala, in cresterea si maturizarea pietei.

XPRIMM: Din acest motiv PRBAR s-a implicat in multe activitati din piata privind legislatia si nu numai?
A.S.: A fost un consum de resurse fantastic din partea noastra, a membrilor PRBAR, in analiza noii legi privind distributia in asigurari - IDD, precum si normele de punere in aplicare a legii. Au fost aproape doi ani cu activitate intensa, in care am discutat despre aceste modificari legislative, avand in acelasi timp si necesitatea conformarii la GDPR (Regulamentul General Privind Protectia Datelor). Aceste doua conformari legale au fost consumatoare de resurse, in conditiile in care timpul nostru a fost destul de limitat, fiind si la conducerea unor companii. Dar ne asumam toate aceste eforturi, astfel incat sa fim proactivi in maturizarea pietei.

XPRIMM: Care este impactul acestor schimbari legislative asupra consumatorilor si industriei?
A.S.: In primul rand, in cazul industriei, impactul este asupra investitiilor care trebuie facute in respectarea legii si normei. Evident, nu este vorba numai de cheltuielile efective de bani, ci si de timp - resursa de timp este cea mai importanta. Desigur, cu totii trebuie sa intelegem necesitate acestor modificari legislative si sa le implementam in folosul business-ului si al consumatorului. Si este tot de datoria noastra sa informam consumatorul despre drepturile si obligatiile lui si sa ii explicam ca aceste schimbari sunt in folosul lui.

XPRIMM: Este ingreunata activitatea jucatorilor din industria asigurarilor in urma modificarilor legislative amintite?
A.S.: Da, este. O alta modificare legislativa la care trebuie sa ne conformam este GDPR - Regulamentul General Privind Protectia Datelor. Daca in acest caz consumatorul se loveste de acest lucru in mai multe domenii cu care interactioneaza, de la cel medical si pana la diverse site-uri pe care se aboneaza pentru a obtine informatii sau produse, si intelege birocratia legata de GDPR, in ceea ce priveste birocratia legata de asigurare - produs si serviciu pe care consumatorii nu il percep ca pe o necesitate, ci de cele mai multe ori ca pe o obligatie -  am putea observa initial un impact negativ. Asta depinde de noi, jucatorii din piata, sa schimbam aceasta perceptie negativa legata de birocratie in ceva pozitiv pentru ca petrecand mai mult timp cu clientul pentru a semna mai multe documente si a explica ce inseamna acestea poate constientiza nevoia si necesitatea asigurarii. Este si un pic de educatie financiara fortata.

XPRIMM: Care anticipati ca vor fi cele mai mari provocari din acest an pentru industria de asigurari?
A.S.: Cea mai mare provocare este conformarea la noua legislatie - GDPR si IDD. Desi Regulamentul General Privind Protectia Datelor a intrat in vigoare pe 25 mai 2018, procesele trebuie controlate si monitorizate pentru a functiona asa cum au fost gandite. Este un domeniu relativ nou, in care inca nu stim ce se intampla si daca procesele pe care noi le-am implementat sunt complete. Urmeaza o monitorizare in perioada aceasta.

Avem si Legea nr. 236/2018 privind distributia de asigurari - IDD, cu normele aferente, care abia la final de an au intrat in vigoare - aici suntem in perioada in care decidem ce avem de facut. Ca urmare, primele luni ale anului 2019 vor fi dedicate acestei conformari legislative.

In acelasi timp, vorbim de aceeasi provocare de 20 de ani - cresterea volumului de business pentru fiecare dintre noi si pentru piata in general. Acest aspect nu depinde numai de noi, de piata, ci si de contextul politic si economic, atat in Romania dar si la nivel global. Aici amintim si de acea posibila recesiune, care daca apare noi trebuie sa ii facem fata, sa cream mecanisme de stabilitate in interiorul companiei nostre, dincolo de ceea ce prevede legea. Sau daca aceasta recesiune nu va veni sau va fi foarte usoara, profitand de faptul ca Romania este o tara care are o crestere economica consistenta, sa profitam de acest lucru pentru a creste si zona de asigurari.

XPRIMM: In acelasi timp, care considerati ca sunt cele mai importante oportunitati din piata in 2019?
A.S.: Printre oportunitati includem cresterea economica si cred ca daca suntem pregatiti si vom si proactivi vom reusi sa micsoram decalajul dintre Romania si tarile dezvoltate din UE, care au o crestere economica mai mica, permitandu-se sa le ajungem din urma intr-un timp mai scurt.

Alte oportunitati vad in zona de asigurari de sanatate, despre care s-a vorbit si la Conferinta "XPRIMM Time for Business - Provocarile anului 2019". Nu este o surpriza aceasta crestere a segmentului de asigurari de sanatate pentru ca cel putin noi, intermediarii si companiile de asigurare din piata, am semnat pentru aceasta recolta inca de acum 2-3 ani, iar rezultatele se vad acum si se vor vedea in continuare pentru ca in acest domeniu, companiile multinationale au venit cu educatia financiara de afara, fiind deschise a acorda angajatilor produse de loialitate - employee benefits. Din rezultate se vede ca piata asigurarilor private de sanatate a crescut, dar a crescut si rata daunei - asta inseamna ca oamenii au inceput sa consume acest produs.

O crestere de business ar trebui sa existe si pe linia asigurarilor de raspunderi civile profesionale. Cred ca vor fi noi solicitari si noi jucatori pe piata de servicii, dar si o crestere datorata cresterii limitelor de raspundere si evident si cresterea primelor de asigurare. Aici includem de la asigurarea de malpraxis de la medici si pana la asigurarea proiectantilor pentru autostrazi - toata plaja de activitati profesionale.

XPRIMM: Piata de brokeraj are un rol important in industria de asigurari. Cum anticipati ca va evolua aceasta in 2019?
A.S.: Piata de intermediere a scazut usor in primul semestru din 2018, insa a revenit pe crestere dupa primele noua luni (+1,64%). Acesta scadere cred ca este cauzata de timpul pe care noi, conducatorii societatilor de intermediere din Romania, l-am luat din partea de productie si l-am alocat legislatiei. A trebuit sa ne dedicam foarte mult timp pentru conformare la modificarile legislative, ca urmare am luat din partea de business, astfel ca aceasta este una dintre cauzele scaderii volumului de business. In 2019, din pacate vad aceeasi tendinta pentru ca IDD-ul si normele abia aparute ne vor ocupa cel putin prima parte a anului si cred ca in S1 vom vedea o scadere a pietei de brokeraj, dar in a doua jumatate a anului vom reveni pentru ca lucrurile vor fi puse deja pe fagasul lor si vom creste.

XPRIMM: In ultima perioada sunt dezbatute mai multe initiative legislative, inclusiv in domeniul bancar si cel al pensiilor private. Se vorbeste chiar si de o posibila recesiune. Va asteptati ca acestea sa aiba efecte si in industria de asigurari?
A.S.: Cu siguranta, pentru ca daca lasam asigurarile generale si ne uitam la asigurarile de viata, din pacate parerea mea este ca evolutia acestora se datoreaza activitatii bancare. Daca domeniul de bancassurance va fi afectat negativ de noile modificari fiscale si legislative din domeniul financiar-bancar, cu siguranta si asigurarile de viata vor fi afectate negativ.

Legat de mediul economic general, sunt temeri ca societati comerciale care poate au inclus in buget cheltuieli cu asigurari private de sanatate pentru angajati, asteptand o recesiune, vor cheltui mai putin sau nu vor mai cheltui deloc acesti bani dorind sa aiba cat mai multe lichiditati la dispozitie pentru o eventuala recesiune.
Editor: Andreea RADU | Publicat pe 23.01.2019 | 3741 vizualizari






PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM