Din ce in ce mai multi specialisti din domeniu incep sa fie de acord asupra faptului ca, dincolo de multiplele efecte negative, pandemia de COVID-19 a avut si un impact pozitiv asupra pietei asigurarilor: a accelerat procesele de digitalizare ca niciun alt eveniment de pana acum.
Obligate sa raspunda rapid unei situatii fara precedent, companiile de asigurare s-au vazut nevoite sa se reorienteze catre mijloacele de comunicare si solutiile digitale care sa permita atat angajatilor, cat si clientilor, sa respecte pe cat posibil toate solutiile de distantare sociala necesare pentru protectia lor.
Raspunsurile din piata locala de asigurari si brokeraj au implicat, dar nu s-au limitat la, actiuni precum: lansarea unor aplicatii online de constatare a daunelor si de gestionare a acestora, implementarea platilor online cu cardul, oferirea de servicii de consultanta medicala la distanta si chiar incurajarea vanzarilor digitale prin lansarea unui "mall online".
Si consumatorii s-au vazut nevoiti, la randul lor, sa isi adapteze obiceiurile de achizitionare a politelor si de interactionare cu asiguratorii, mai ales in contextul in care o mare parte din forta de vanzare a companiilor a fost nevoita sa lucreze "de acasa". Conform unei estimari realizate de un broker local, de exemplu, 70% dintre clientii companiei din punctele de lucru din centrele comerciale au migrat in online, fiindu-le oferire servicii prin SMS, mail sau aplicatii web dedicate.
Ramane de vazut modul in care asiguratorii si brokerii vor continua implementarea masurilor digitale si dupa incheierea acestei perioade de criza. Pana atunci, insa, pandemia COVID-19 continua sa aiba efecte profunde la nivel social si organizational.
Partea plina a paharului
Din aceeasi categorie
Cele mai citite