Achizitionarea unei masini presupune o mare precautie. Un aspect extrem de relevant il presupune capacitatea autovehiculului de a ramane intr-o stare buna multi ani. Cum te asiguri ca ai cumparat unul astfel?
Companiile responsabile de dezmembrarea vehiculelor cunosc direct marcile si modelele care prezinta cele mai multe probleme. S-a constatat ca romanii pun un accent ridicat, in ultima perioada, pe fiabilitatea masinii.
De obicei, modelele care au o aderenta indelungata sunt cele care au o mecanica mai conventionala si nu depind foarte mult de tehnologie.
”Conform datelor oficiale publicate de Sigrauto (Asociatia Spaniola pentru Tratamentul de Mediu al Vehiculelor Sfarsite de Utilizare), in 2023, CATV (Centrul Autorizat de Tratare a Vehiculelor) gestiona un total de 601.607 vehicule. Majoritatea acestor vehicule corespund unor versiuni care au aproximativ 25 de ani, iar lista este in frunte cu Peugeot 206 (13.742 unitati), Renault Megane II (13.096) si Citroën Xsara (12.827)”, apare intr-o postare a paginii de Facebook, ”Educatie Rutiera”.
Desguaces Logroño, unul dintre cele mai recunoscute centre auto din Spania, cu peste 300.000 de piese disponibile, sustine ca modelele de la producatorii asiatici sunt cele mai apreciate pentru fiabilitatea si durabilitatea lor pe termen lung.
”Marcile precum Toyota, Honda, Hyundai sau Kia au de obicei putina intrare in centrele noastre, iar atunci cand o fac, se datoreaza, in general, loviturilor.
Desi aceste modele nu sunt cele mai luxoase sau au cel mai bun finisaj, ele se remarca prin faptul ca sunt cele mai fiabile, ceea ce le face o optiune preferata pentru soferii care cauta durabilitate. Ca Toyota ofera o garantie de zece ani se datoreaza faptului ca are incredere ca produsul este bun”, transmite Daniel VICENTE de la Departamentul de Produse și Catalog Electronic al Desguaces Logroño.
Totodata, aflati ca si Mercedes-Benz este caracterizat de o rezistenta pe termen lung.
Cel mai putin rezistente masini
De cealalta parte, vehiculele cel mai putin fiabile ar fi cele de la Jaguar Land Rover Group. Motivul este ca ar avea defecte in designul motoarelor, in special cele produse intre 2008 si 2019, potrivit RO-DES, o alta companie auto spaniola.
RO-DES subliniaza si ca, in general, modelele care prezinta cele mai multe probleme sunt cele de autonomie joasa si medie. Chiar daca au preturi accesibile, tind sa fie cele care sufera cele mai multe avarii mecanice pe toata durata de viata, ceea ce provoaca o uzura accelerata si o reducere a durabilitatii.
”Exista mai multe modele Stellantis Group care sufera defectiuni grave din cauza neregulilor in mecanica lor. Multi proprietari de vehicule cu rezervor AdBlue sufera un cosmar din cauza cristalizarii acestui fluid in rezervor.”, potrivit RO-DES.
Tot RO-DES mai precizeaza ca Stellantis Group se confrunta cu o alta mare problema:
”Trimite zeci de masini moderne la casare inainte de timp. In acest sens, ei asigura ca motoarele 1.0 si 1.2 PureTech, codificate EB, care echipeaza unele modele, au cureaua de distributie scaldata in ulei.
Sunt modele de gama joasa-medie de la diverse marci, precum Citroën, Peugeot, DS, Opel sau Jeep, ale caror reparatii de mii de euro care sunt necesare pentru schimbarea componentelor afectate, sau direct intregul motor, nu sunt accesibile pentru multi proprietari”, mai mentioneaza RO-DES, punctand si ca masinile echipate cu tehnologii hibride pe benzina „sunt in prezent cele care rezista cel mai bine la defectiuni.”
In plus, Desguaces Logroño a observat ca vehiculele moderne nu ofera calitatea materialelor din urma cu doua decenii.
”De exemplu, franele cu disc au fost inlocuite cu frane cu tambur la mai multe modele, iar in cazuri precum cel al unei Dacia Duster 2020 , am vazut cum izolatia acoperisului era pur si simplu o bucata de carton lipita in loc de spuma obisnuita, toate pentru a reduce costurile.”
Singurul dezavantaj poate fi ca masinile cele mai de baza, fiind construite cu materiale de mai putina calitate, tind sa prezinte mai multe probleme cu reglajele, caroseria, interioarele si zgomotul. Exista o scadere a calitatii pentru a le ajusta preturile. Toate masinile moderne respecta reglementarile de siguranta, dar in cadrul marcilor in sine exista diferente semnificative. De exemplu, Dacia , desi este o marca corecta, nu poate fi comparata cu Renault , care este compania sa-mama.”, conform Desguaces Logroño.