1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Pericolul masinilor la mana a ...

Pericolul masinilor la mana a doua. Unora li s-a schimbat proprietarul de 24 de ori

Compania carVertical a realizat recent un studiu cu privire la masinile second-hand din Romania, trecandu-se in revista cele mai extreme cazuri din piata de acest tip, petrecute in prima jumatate a anului 2024.

De asemenea, s-a constatat in urma analizei ca sunt autovehicule la mana a doua adesea exportate in alte tari si pot avea numerosi proprietari in decursul anilor. Cu toate ca sunt multi soferi care conduc o masina aproape toata viata, s-au descoperit si situatii cu masini care au avut schimbat proprietarul de 24 de ori in 19 ani.

"Dintre toate masinile verificate de carVertical in Romania in prima jumatate a lui 2004, s-a remarcat un Audi A7 2019 care a fost inmatriculat in 8 tari diferite. La mica distanta in spate au fost un BMW Seria 5 2011 cu 7 tari plus un BMW M8 2020 si un Audi Q5 2009, fiecare masina fiind inmatriculata in 6 tari diferite.

Desi soferii tind sa pastreze o masina macar cativa ani, nu toate modelele sunt atat de norocoase. Detinatorul recordului din acest an este un Mercedes-Benz ML Class din 2005 care a avut nu mai putin de 24 de proprietari. Am mai descoperit si un BMW Seria 5 2005 cu 21 de proprietari plus un Nissan Qashqai 2007, un Peugeot 508 2011 si un Mercedes-Benz CL-Class 2013 fiecare cu cate 19 proprietari", apare intr-un comunicat de presa al companiei de date auto.

Matas Buzelis, carVertical: "Masinile importate, un risc deosebit"

Toate aceste date ar trebui sa reprezinte un semnal de alarma pentru viitorii cumparatori. Subliniaza acest aspect chiar Matas BUZELIS, seful departamentului de comunicatii al carVertical.

"Daca o masina a avut multi proprietari, merita sa investigati care este cauza. De obicei, oamenii schimba masinile la 4-6 ani, dar un vehicul care isi schimba proprietarii an de an sau, mai rau, la cateva luni, poate ascunde probleme serioase. Soferii care achizitioneaza masini importate sunt expusi unui risc deosebit, deoarece este dificil de urmarit cati proprietari a avut vehiculul in trecut. In ultimul timp, odata cu cresterea popularitatii serviciilor de verificare a istoricului auto, aceste informatii pot fi accesate instantaneu.", spune Matas BUZELIS, seful departamentului de comunicatii al carVertical.

Modele de masini mai predispuse la accidente

Cu toate ca aproape orice masina ajunge in cele din urma sa fie implicata intr-un accident, unele modele sunt mai predispuse la accidente decat altele. Dintre toate masinile verificate in Romania, cele mai multe accidente au fost inregistrate de o Toyota Land Cruiser din 2008 care a fost implicata in nu mai putin de 20 de incidente in trafic. Pe locul 2 este un BMW Seria 5 din 2013 cu 17 inregistrari de daune, urmat de un Land Rover Range Rover 2015 si de o Skoda Octavia 2013, ambele cu cate 15 incidente.

In functie de gravitatea prejudiciului, companiile de asigurari evalueaza diferit costul reparatiilor. In general, masinile de ultima generatie au asociate costuri mai mari de reparatii. Daca o masina a suferit mai multe accidente, cu daune a caror reparatie este estimata la zeci sau sute de mii de euro, merita sa o duceti sa fie inspectata temeinic de un mecanic. Raportul istoric al vehiculului ofera informatii despre piesele care au fost deteriorate, permitand mecanicilor sa se concentreze asupra zonelor respective.

Cel mai mare cost total al daunelor pentru o masina verificata in Romania in prima jumatate a lui 2024 a fost inregistrat la un Land Rover Range Rover din 2008 si a ajuns la suma de 185.500 de euro - o valoare care ar putea egala pretul unei case in unele tari. Urmeaza un Porsche Panamera din 2018 cu 164.750 de euro si un Mercedes-Benz AMG GT din 2019 cu daune totale de 135.250 de euro.