1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Legatura dintre numarul de ...

Legatura dintre numarul de kilometri parcursi de un vehicul si rata de derulare a kilometrajului

Kilometrajul este unul dintre indicatorii cheie ai uzurii unui vehicul, motiv pentru care multi soferi se bazeaza pe el pentru a afla starea unui vehicul atunci cand cumpara o masina la mana a doua, potrivit unei analize realizate de compania carVertical. In realitate, kilometrajul nu este intotdeauna exact, mai ales la masinile vechi. Odometrul, un dispozitiv conceput pentru a masura distanta totala pe care a parcurs-o un vehicul de-a lungul vietii sale, este piesa auto vizata de catre impostorii care doresc sa-i manipuleze citirile ca sa-i induca in eroare pe cumparatori.

Compania de date auto carVertical a efectuat cercetari bazate pe date din rapoartele de verificare a istoricului masinilor rulate pentru a afla daca exista o corelatie intre numarul de km parcursi de un vehicul si rata de derulare a kilometrajului si daca rata accidentelor creste odata cu distanta parcursa.

Dupa ce o masina depaseste 150.000 km, cresc sansele sa-i fie dat inapoi kilometrajul in Romania

In Romania, odometrele sunt date inapoi semnificativ mai frecvent odata ce un vehicul depaseste pragul de 150.000 km. 5% dintre masinile verificate pe carVertical care parcursesera intre 150.000 si 200.000 km au avut kilometrajul dat inapoi. Pentru a pune acest lucru in perspectiva, probabilitatea de a cumpara in acest interval o masina cu odometrul modificat devine de peste 2 ori mai mare in comparatie cu vehiculele care au un kilometraj redus (intre 0 si 50.000 km).

Dintre toate masinile care au un kilometraj cuprins intre 50.000 si 100.000 km, 2,5% au odometrul modificat si 3,3% dintre cele cu kilometraj cuprins intre 100.000 si 150.000 km. Dupa pragul de 200.000 km, aceasta pondere sare abrupt la 8,2% si creste pe masura ce kilometrajul este mai ridicat.

Dupa ce odometrul a depasit 250.000 km rata de manipulare a kilometrajului este de 14,9%, iar daca vorbim despre masini cu kilometraje intre 300.000 si 350.000 km, procentul ajunge la 18,7%.

20,7% dintre masinile cu kilometraj intre 350.000 si 400.000 km au odometrul modificat, in timp ce 24,4% dintre masinile verificate care depasesc 500.000 km se confrunta cu aceeasi problema. Practic un sfert dintre masinile care au parcurs peste 500.000 de km au avut kilometrajul dat inapoi.

Ponderea masinilor cu daune este mereu ridicata indiferent de grupa de kilometraj

Riscul de a cumpara o masina cu kilometrajul dat inapoi este doar una dintre multele preocupari ale cumparatorilor de masini second hand. Cercetarile arata ca probabilitatea de a fi suferit daune ramane constant ridicata pentru toate vehiculele si pentru toate grupele de kilometraj, inclusiv pentru masinile cu kilometraj scazut.

Dintre toate vehiculele din Romania verificate pe carVertical, masinile care aveau peste 500.000 km la bord fusesera implicate cel mai des in accidente - 62,7% dintre rapoartele scoase pentru astfel de vehicule aveau inregistrari de daune. Cu toate acestea, a doua cea mai mare rata a daunelor - 61,2% - a fost inregistrata in randul masinilor cu kilometraj mai mic, cele care aveau 200.000-250.000 km si 250.000-300.000 km inregistrati pe odometru.

Acest lucru demonstreaza ca problema este la fel de relevanta pentru toti cumparatorii de masini second hand, indiferent de kilometrajul vehiculului. De exemplu, rata daunelor este de 59% pentru masinile care au 50.000-100.000 km inregistrati si de 59,3% pentru cele care au cu 50.000 km in plus. Chiar si masinile cu kilometraj redus (intre 0 si 50.000 km) au fost avariate in proportie de 53,7%.

"Pentru a evita riscul de a cumpara o masina care a fost avariata in trecut, din ce in ce mai multi cumparatori aleg sa verifice istoricul vehiculului inainte de a-l inspecta in persoana. Stiind ca masina a fost avariata, cumparatorii sau chiar dealerii o pot duce la inspectie si pot vedea daca reparatiile sunt de calitate inferioara. Daca partea frontala a suferit un impact, mecanicii se vor uita dupa rugina sau alte dovezi ale unor reparatii proaste in acea zona. In functie de ce gasesc, aceste informatii v-ar putea ajuta sa va decideti daca merita sa cumparati o astfel de masina sau mai bine cautati alta", explica Matas BUZELIS, seful departamentului de comunicatii al carVertical.

Rapoartele privind istoricul vehiculului pot oferi informatii valoroase asupra trecutului unei masini, inclusiv istoricul daunelor si orice discrepante inregistrate de odometru, permitand cumparatorilor sa elimine asimetria informatiilor si sa inteleaga mai bine starea reala a vehiculului. Acest lucru i-ar putea ajuta sa prezica posibilele costuri de detinere viitoare si sa ia decizii bine informate.

Majoritatea cumparatorilor romani sunt interesati de masini care au parcurs intre 50.000 si 200.000 de kilometri

Dintre toate masinile verificate pe carVertical de catre cumparatorii de masini din Romania, cele mai populare (21,1%) au fost vehiculele cu un kilometraj cuprins intre 150.000 si 200.000 km. Masinile care aveau intre 100.000 si 150.000 km pe odometru au o pondere de 20,2%, in timp ce cele cu 50.000 pana la 100.000 km parcursi au reprezentat 17,6% dintre toate rapoartele emise privind istoricul vehiculelor pe intervalele de kilometri cercetate.

Potrivit studiului, majoritatea cumparatorilor romani au trecut in cautari pragul alarmant de 150.000 km, unde riscul de a cumpara o masina cu kilometrajul dat inapoi creste considerabil. In plus, multi cumparatori au fost interesati de vehicule cu un kilometraj si mai mare. Cand vorbim de masini care au parcurs peste 150.000 de km, nu doar ca avem de-a face cu un risc crescut de a avea odometrul modificat dar mai mult de jumatate dintre aceste vehicule au avut si inregistrari de daune, ceea ce sugereaza existenta unor potentiale probleme de fond.

"Vehiculele de la 3 la 5 ani sunt adesea considerate ideale pentru a evita deprecierea rapida si un kilometraj ridicat. Cu toate acestea, astfel de masini ar putea fi inaccesibile multor cumparatori, alternativa cea mai populara fiind cautarea altor variante de masini, mai vechi si cu mai multi kilometri la bord. Cumparatorii ar trebui sa se intereseze de starea reala a vehiculului pe care vor sa-l cumpere, istoricul sau fiind doar unul dintre lucrurile important de stiut. Inainte de a cumpara o masina trebuie mers la un drive test si facuta o inspectie intr-un service auto respectabil", explica Matas BUZELIS, expertul auto carVertical.

Studiul carVertical a examinat rapoartele reale ale istoricului auto achizitionate de utilizatorii companiei din iunie 2023 pana in iunie 2024. Procesarea a milioane de verificari ale istoricului auto permite companiei sa vada tendinte si sa emita previziuni despre pietele de masini second hand.