Topul celor mai reclamate companii de asigurari in S1 2015 - Asigurari - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
6
1 EUR = 4.4985 RON
1 USD = 4.2391 RON
















RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Topul celor mai reclamate companii de asigurari in S1 2015


In semestrul I 2015, Directia Protectia Consumatorilor (DPC) din cadrul ASF a primit, in total, 8.093 petitii referitoare la piata asigurarilor, in scadere cu 14,42% fata de perioada similara a anului trecut, din care au fost inregistrate in mod unic pe petent, analizate si solutionate 5.100 petitii (-13,4%) transmise de catre asigurati/pagubiti.

Cele mai multe reclamatii au fost primite la adresa ASTRA, EUROINS si CITY INSURANCE, potrivit Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Conform ASF, numarul total de petitii include si: reveniri/completari la petitii deja analizate, solicitari care nu intra in sfera de competenta a ASF, solicitari referitoare la obiectul de activitate al altor directii de specialitate din cadrul ASF si care au fost predate acestora, petitii care au fost clasate in conformitate cu prevederile Ordonantei nr.27/2002 si procedurile interne, precum si solicitari de informatii care au fost analizate si solutionate separat.

Din analiza datelor raportate de catre societatile de asigurare la ASF se constata ca cele 5.100 petitii, analizate si solutionate in mod unic pe petent in primele sase luni ale anului, reprezinta 1,09% din numarul total de daune avizate de catre asiguratori (467.051) si 0,03% din numarul total al contractelor de asigurare aflate in vigoare la sfarsitul perioadei analizate (15.459.306).

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a primit in total in primul semestru al anului 2015 un numar de 9.206 petitii, dintre care 87,91% au fost inregistrate in sectorul Asigurarilor-Reasigurarilor (8.093), 8,55% in sectorul Pensiilor Private (769), iar 3,74% in sectorul Instrumentelor si Investitiilor Financiare (344).

Ce au reclamat petentii

Aspectul cel mai des reclamat de catre petenti in semestrul I 2015 a fost neplata/plata partiala a despagubirilor/valorilor de rascumparare solicitate de catre asigurati/pagubiti, in 4.328 de cazuri, acestea reprezentand un procent de 84,86% din total. Printre alte aspecte sesizate s-au numarat si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor, respectiv nerespectarea conditiilor contractuale / Normelor RCA.

Petitii pe clase de asigurari

In primul semestru al anului, cea mai mare pondere o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor generale, cu un numar de 5.011, reprezentand 98,25% din total, in scadere cu 13,78% fata de aceeasi perioada a anului 2014.

In cadrul categoriei asigurarilor generale, ponderea importanta o detin petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde, cu un numar de 3.687, reprezentand 72,29% din totalul perioadei analizate, in scadere cu 10,34% fata de aceeasi perioada a anului 2014.

Pe segmentul asigurarilor obligatorii RCA si Carte Verde, cele 3.687 petitii inregistrate si solutionate in semestrul I 2015 reprezinta aproximativ 0,09% din numarul contractelor RCA incheiate (4.020.771) si, respectiv, 2,75% din numarul dosarelor de dauna RCA avizate si nelichidate (133.695), conform datelor raportate de catre asiguratori la ASF si prezentate de catre directia de specialitate.

Cum au fost solutionate petitiile

Din cele 5.100 petitii, la un numar de 3.057 petitii, reprezentand 59,94% din totalul semestrului I 2015, s-a putut determina solutii favorabile petentilor, fiind intemeiate legal si la care DPC a avut cadrul normativ corespunzator rezolvarii disputei dintre parti. Dintre petitiile finalizate in favoarea petentilor, 70,89% au fost finalizate prin plata despagubirilor solicitate de catre petenti, in dosarele de dauna deschise.

Cele mai reclamate societati de asigurare

Primele trei societati de asigurare cu cele mai multe petitii, in primele sase luni ale anului, au inregistrat cumulat un procent de 53,10% din numarul total de petitii adresate ASF, si anume: ASTRA SA (21,49%), EUROINS SA (17,75%) si CITY Insurance SA (13,86%).

Din analiza petitiilor primite pentru primele zece societati de asigurare care au inregistrat cele mai multe petitii la ASF, reiese faptul ca patru societati de asigurare au inregistrat scaderi ale numarului de petitii in semestrul I din 2015, si anume: EUROINS SA (-51,91%), UNIQA Asigurari SA (-46,74%), ASTRA SA (-27,13%) si OMNIASIg VIG SA (-10,21%).

Celelalte societati de asigurare au inregistrat cresteri ale petitiilor in perioada analizata. Cresteri semnificative s-au constatat la societatile: ASIROM VIG SA (81,17%), CARPATICA Asig SA (74,37%) si CITY Insurance SA (46,99%), cele trei societati de asigurare insumand un procent de 34,27% din totalul petitiilor unice inregistrate in semestrul I din 2015.



Modificare substantiala a structurii petitiilor

Daca in anul 2014, un procent de 58,26% petitii era determinat de doi asiguratori care aveau anumite practici incorecte, determinand nemultumirea semnificativa a consumatorilor, in semestrul I din 2015 se constata o scadere semnificativa a acestora, raportat la semestrul I din 2014, de la 57,5% la 39,24%, ca urmare a masurilor dispuse de catre ASF (administrare speciala la ASTRA SA si control inopinat pe petitii la EUROINS SA, convocarea repetata in cadrul Directiei Protectia Consumatorilor a asiguratorilor cu probleme si instituirea, in cadrul directiei, a unui sistem de monitorizare).

In cazul companiilor la care au fost constatate cresteri semnificative ale petitiilor, si anume: ASIROM VIG SA, CARPATICA Asig SA si CITY Insurance SA, reprezentantii societatilor au fost chemati pentru clarificari si s-au propus masuri specifice activitatii de supraveghere si control, precizeaza ASF.

Analiza numarului de petitii inregistrate in mod unic la ASF pentru primele zece societati de asigurare care au inregistrat cele mai multe petitii in semestrul I din 2015, efectuata in raport cu numarul contractelor in derulare si numarul daunelor avizate, evidentiaza faptul ca ASIROM VIG SA inregistreaza cea mai mare pondere a numarului de petitii in raport cu indicatorii analizati, desi are o cota totala de piata de 7,11%, care reprezinta putin mai mult de jumatate din cota totala de piata inregistrata de ALLIANZ-TIRIAC Asigurari SA (12,20%):
  • raportarea petitiilor inregistrate in mod unic la ASF, transmise de asigurati/pagubiti, la numarul contractelor in derulare: ASIROM VIG SA (0,085%), CITY Insurance SA (0,081%) si UNIQA SA (0,072%);
  • raportarea petitiilor inregistrate in mod unic la ASF, transmise de asigurati/pagubiti, la numarul daunelor avizate: ASIROM VIG SA (4,10%), CITY Insurance SA (3,15%) si ASTRA (3,01%).
Din activitatea de analiza si solutionare a petitiilor aferente sectorului asigurarilor-reasigurarilor, au fost identificate urmatoarele deficiente sau practici incorecte, care au fost remediate in totalitate, prin masurile dispuse de ASF (solicitari de reanalizare a dosarelor, control inopinat la SC EUROINS SA, convocarea asiguratorilor la ASF):

  1. Nerespectarea termenului legal de plata a despagubirilor aferente dosarelor de dauna deschise in baza politelor RCA, respectiv neplata despagubirilor. Cele mai multe petitii cu acest obiect au fost inregistrate pentru ASTRA SA, urmare a situatiei financiare in care se afla societatea. Un numar de 252 dosare de dauna deschise la societatea ASTRA SA, aferente petitiilor primite in anul 2015, aprobate la plata si neachitate pana in prezent, au facut obiectul unei monitorizari permanente din partea Autoritatii. Valoarea acestor despagubiri, aprobate si neachitate pana la data de 26 august 2015, este de 5.225.563 lei.
  2. Stabilirea valorii de piata a vehiculelor, fara respectarea prevederilor Normei RCA, prin folosirea ofertelor de pe piata (olx.ro, autovit.ro, tocmai.ro etc.), acestea nefiind sisteme profesioniste de evaluare care sa permita evaluarea obiectiva si transparenta a vehiculelor.
  3. Nerespectarea de catre asiguratori a prevederilor Normei RCA privind informarea pagubitilor cu privire la motivele diminuarii valorii despagubirilor solicitate.
  4. Neaplicarea prevederilor normelor RCA in vigoare la data emiterii politelor de asigurare RCA, in cazul daunelor totale.
  5. Incarcarea eronata a informatiilor in baza de date CEDAM, fapt care a condus la stabilirea eronata a clasei de bonus-malus la momentul incheierii noilor polite RCA pentru persoanele asigurate.
  6. Practici incorecte privind vanzarea on-line a politelor RCA. In acest sens s-a derulat un proiect de mystery shopping si a fost generata o alerta specifica. ASF a emis o norma specifica, plecand de la constarea conduitei incorecte de business a anumitor entitati in relatia cu consumatorii.
  7. Emiterea unor polite RCA false. In scopul protejarii intereselor consumatorilor de asigurari a fost generata o alerta specifica in acest sens.
  8. Nerespectarea prevederilor conditiilor de asigurare pentru asigurarile facultative auto Casco, in ceea ce priveste modul de stabilire a valorii reale a vehiculelor la data producerii evenimentelor rutiere.
  9. Practici incorecte ale unitatilor de specialitate (unitati service):
  • Emiterea unor devize de reparatie care cuprind tarife orare la manopera mult mai mari decat cele practicate de unitatile reparatoare ale marcii auto respective; 
  • Constatarea de catre asigurator, cu ocazia inspectiei post-reparatie, a montarii de piese after-market sau second-hand pe masinile reparate si solicitarea, prin devizele de reparatie, a costurilor aferente pieselor originale; 
  • Introducerea de operatiuni suplimentare in devizul de reparatii fata de nota de constatare a pagubelor;
  • Interventia manuala in programul de specialitate in care a fost intocmit devizul, determinand marirea nejustificata a pagubei.
"Pentru toate aceste practici incorecte ale unitatilor de specialitate ASF a informat Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor in vederea analizarii acestora", precizeaza ASF.

Totodata, prin intermediul Call Center-ului ASF s-a inregistrat un numar total de 4.289 apeluri telefonice. Astfel, prin Call Center, ASF acorda consumatorilor asistenta de specialitate in vederea solutionarii cererilor de furnizare de informatii ale acestora, precum si in vederea facilitarii accesului catre mecanismele de informare si solutionare a cererilor si petitiilor.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Topul celor mai reclamate companii de asigurari in S1 2015).




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 03.09.2015 | 10638 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG

CAMPION Broker


























Copyright 2016 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM