De ce sfaturi ar trebui sa tina cont persoanele aflate la inceput de drum intr-o...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



1 EUR = 4.7228 RON
1 USD = 4.1899 RON










RFI

Util HR

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

De ce sfaturi ar trebui sa tina cont persoanele aflate la inceput de drum intr-o cariera in asigurari?


Ce schimbari a adus GDPR in procesul de recrutare a candidatilor si, in ansamblu, in procesele de HR? De ce ar trebui sa tina cont persoanele aflate la inceput de drum intr-o cariera in asigurari - fie ca vorbim de tinerii absolventi, fie de persoane care aleg sa isi schimbe cariera si sa se reorienteze catre acest domeniu? Ce cursuri, carti sau site-uri de dezvoltare personala pot urmari profesionistii din asigurari care doresc sa isi dezvolte abilitatile? Despre toate acestea, si nu numai, a vorbit Cristina ANCULESCU, Director Directia Resurse Umane, UNIQA Asigurari.

XPRIMM: S-a vorbit mult, in ultima vreme, despre implementarea GDPR (Regulamentul General de Protectie a Datelor) si modul in care acesta aduce modificari semnificative la nivelul companiilor. Ce schimbari a adus GDPR in procesul de recrutare a candidatilor si, in ansamblu, in procesele de HR?
Cristina ANCULESCU: Consecintele la nivelul departamentului de HR sunt majore. A trebuit sa ne asiguram ca noile concepte introduse de Regulamentul General privind Protectia Datelor (nr. 679/2016), devenit aplicabil in data de 25 mai 2018, sunt corect reflectate in raport cu documentele si procesele interne care guverneaza aria managementului resurselor umane, de la recrutare pana la exit.

Totodata, consider ca GDPR te ajuta sa consolidezi increderea intre compania ta - ca operator de date, candidati si angajati - ca posesori de date, si terti - ca procesatori de date.

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR, candidatii si angajatii companiei au dreptul la mai multa transparenta in legatura cu datele lor personale si scopul pentru care UNIQA are nevoie de ele, motiv pentru care, atat candidatii, cat si angajatii, sunt informati privind drepturile lor.

In cadrul proceselor de recrutare le furnizam candidatilor notificari adecvate privind confidentialitatea si le explicam modul in care vor fi folosite datele lor personale. Cu toate acestea, nu pot sa nu observ o ingreunare a procesului de recrutare, cat si fragmentarea acestuia. O persoana care candideaza pentru un anumit post, nu mai poate fi luata in considerare de recrutor pentru alte posturi deschise in organizatie si asta deoarece nu mai putem sa retinem datele personale ale candidatului daca acesta isi exprima dorinta de a-i fi sterse (dreptul de "a fi uitat", reglementat de GDPR). In acest context, un candidat poate pierde anumite oportunitati. Si pentru recrutor creste efortul deoarece trebuie sa ia de la capat tot procesul, de fiecare data.

XPRIMM: GDPR aduce schimbari si in ceea ce priveste relatia cu angajatii si administrarea datelor personale ale acestora. Exista noi proceduri pe care le implementati incepand cu 25 mai privind aceste aspecte?
C.A.: In relatia angajat-angajator nu sunt mari schimbari, insa trebuie sa avem in vedere ca aceasta relatie nu mai este atat de simpla astazi. In relatia angajat-angajator, prelucrarea se face fie in temeiul legii, fie in baza executarii contractului, mai rar in interesul legitim si consimtamant.

Avand in vedere faptul ca GDPR are un efect direct asupra datelor operate de departamentul de HR, a fost necesar sa ne asiguram ca fiecare membru al echipei de HR este la curent cu cele mai recente reguli privind confidentialitatea datelor. In UNIQA am implicat Responsabilul pentru Protectia Datelor (DPO) in procesul de analiza a impactului GDPR asupra proceselor curente de resurse umane, astfel incat, impreuna sa raspundem in timp util si corespunzator cererilor primite din partea candidatilor/ salariatilor.

Am revizuit procesele si procedurile, am creat unele noi si am implementat masuri suplimentare de securitate, astfel incat sa ne asiguram ca departamentul HR actioneaza in concordanta cu GDPR. Astfel, am ales sa utilizam in cadrul HR aplicatii software noi, gandite si dezvoltate de la inceput in directia protejarii datelor personale, pentru a ne asigura ca procesam doar datele personale care ne sunt utile in relatia UNIQA cu angajatii sai.

Avand in vedere ca avem o serie de parteneri care prelucreaza datele anagajatilor UNIQA (ex. Companii de training extern, payroll) am revizuit conditiile in care aceste organizatii proceseaza date specifice departamentului HR cu privire la candidati si salariati, pentru a ne asigura ca acestia respecta, la randul lor, noile reglementari.

UNIQA a practicat mereu principiul transparentei, astfel ca angajatii au fost informati intr-un mod detaliat si corect cu privire la noutatile GDPR. Angajatii nostri stiu exact categoriile de date prelucrate, temeiul in baza caruia se prelucreaza, scopul, catre cine trimitem datele, de ce sunt trimise, ce drepturi au in legatura cu datele lor.

XPRIMM: Ce sfaturi aveti pentru persoanele aflate la inceput de drum intr-o cariera in asigurari - fie ca vorbim de tinerii absolventi, fie de persoane care aleg sa isi schimbe cariera si sa se reorienteze catre acest domeniu?
C.A.: Industria asigurarilor nu a fost niciodata lider cand a venit vorba de tehnologie si inovatie, avand mereu o abordare conservatoare. Nu cred ca mai este cazul astazi! In cele din urma - dupa decenii de lucru cu fluxuri dificile, programe invechite si multa hartie - multe companii de asigurari incep sa alerge intr-un ritm alert spre transformarea digitala. Cred cu tarie ca astazi industria asigurarilor este mediul in care poti sa cresti profesional si esti expus multor provocari care nu fac decat sa te transforme intr-o versiune mai buna a ta.

Consider ca oamenii nu cunosc suficient cate oportunitati ofera aceasta industrie. De cele mai multe ori, sunt cunoscute doar rolurile din vanzari. Exista, de asemenea, numeroase roluri in evaluarea riscurilor, daune si analiza de business, precum si actuariat si modelarea datelor. Pentru cei care sunt analitici si prefera sa examineze situatiile bazate pe date, exista rolul de subscriitor - cel care isi ajuta colegii din vanzari sa isi consilieze clientii sa ia decizii corecte pentru afacerile, viata, bunurile si prorietatile lor.

Absolventii de orice disciplina pot lucra in industria asigurarilor. UNIQA cauta oameni cu setul corect de competente si valori, mai degraba decat cu un anumit bagaj de cunostinte. Acest lucru face ca aceasta industrie sa fie un sector divers si stimulativ, in care medici, psihologi, lingvisti, matematicieni, statisticieni si ingineri sa faca parte din echipa noastra.

Indiferent daca vorbim de tinerii care sunt la inceput de drum sau de cei care isi doresc o reconversie profesionala, exista intotdeauna un proces de invatare si de dezvoltare personala si profesionala. La fel ca in orice domeniu, este important ca acestia sa fie deschisi catre cunoastere si sa isi canalizeze toata energia in directia dezvoltarii profesionale.

Un punct important de retinut este ca primul rol pe care il vor avea la inceputul carierei nu trebuie sa le defineasca restul parcursului profesional. De exemplu, oamenii pot incepe intr-un rol in echipa de daune, dar apoi se pot muta la subscriere sau evaluare de riscuri sau pot sa devina analisti de business sau project manageri.

Un alt aspect care nu trebuie neglijat tine de componenta salariala, iar aici personalul din vanzari are un mare avantaj in cadrul companiei UNIQA. Prin politicile de remunerare si comisionare, venitul lor poate creste treptat si substantial. Unii profesionisti vor avea si un spirit antreprenorial si isi vor infiinta propriile firme prin conceptul de franciza UNIQA Agent. Acesti oameni pot atinge astfel un salariu extrem de motivant. Pentru altii, motivatia este de a oferi clientilor securitate si o valoare sociala.

XPRIMM: Dezvoltarea personala este un aspect important in viata profesionala a angajatilor, indiferent de pozitia ocupata in cadrul companiei. Prin ce metode sustine UNIQA dezvoltarea angajatilor sai?
C.A.: Statisticile privind demografia fortei de munca sugereaza ca industria asigurarilor anticipeaza o lipsa de talente in viitor, cu atat mai mult cu cat este cunoscut faptul ca un sfert din angajatii din industrie sunt in prag de pensionare.

Pentru a depasi aceste provocari, UNIQA cauta talente dornice sa creasca alaturi de noi. De la Millennials si membrii Generatiei Z, pana la "BabyBoomers" care doresc sa isi continue activitatea, cautam oameni motivati sa invete si sa ajute industria sa prospere. Pentru a ne consolida pozitia, dar si pentru a creste transferul de know-how, credem cu tarie in "reverse-mentoring". Astfel, juniorii lucreaza in echipe mixte cu seniorii si invata unii de la altii. In consecinta, la nivelul echipelor gasim oameni cu abilitati tehnice ridicate, dar si impatimiti ai tehnologie care reusesc sa traga rapid concluziile procesand cantitati mari de date si informatii. Angajatii UNIQA sunt interesati de imbunatatirea constanta a abordarilor traditionale de subscriere si de solutionare a daunelor, folosind fluxuri de informatii noi si fiabile, mai degraba decat verificarea si bifarea unui check-list.

Strategia de resurse umane in UNIQA contribuie la dezvoltarea unei forte de munca mai puternica si mai competenta prin: educarea timpurie a talentelor inca de la inceputul carierei in UNIQA, implicarea acestora in proiecte strategice cu impact major in organizatie si prin crearea de experiente de invatare si dezvoltare pentru a creste si a pastra viitorii lideri. Totodata, gandim in perspectiva si avem in vedere sa angajam persoanele care detin abilitatile de care vom avea nevoie pe viitor.

Toate acestea se desfasoara sub umbrela conceptului "UNIQA Academy".  Acest proiect pleaca de la realitatea ca orice experienta ne transforma si ca putem deveni cea mai buna versiune a noastra. UNIQA Academy este un concept bazat pe 5 piloni meniti sa sprijine programul de dezvoltare organizationala si culturala in UNIQA. Fiecare pilon ofera o curricula de training flexibila, menita sa dezvolte atat competentele hard, cat si pe cele soft.

Noua forta de munca este nativ digitala, sunt incantati de noi modalitati de a invata si mai ales de activitati care implica tehnologie, auto-directie si colaborare. De la cautarea rapida a informatiilor pe internet, la studierea limbilor noi pe aplicatii, la vizionarea de cursuri video pe platforme deschise online, nativii digitali sunt dornici sa invete, sa sintetizeze si sa impartaseasca noi informatii. UNIQA incurajeaza aceasta capacitate naturala de a invata la locul de munca prin inlocuirea formarii clasice cu experiente educationale durabile, care dezvolta abilitati pentru viitor.

XPRIMM: Organizati programe de internship pentru a recruta tineri? Ce abilitati cautati la viitorii interni?
C.A.: In acest moment avem programe de practica pentru studenti in fiecare directie/ departament din cadrul companiei. Ne dorim candidati care sa fie creativi, sa aiba initiativa si sa fie orientati catre rezultate. Important este ca in procesul de recrutare sa transmita in mod natural incredere si o atitudine pozitiva. In urma stagiului de practica exista posibilitatea de a ramane alaturi de noi pe un rol permanent.

Totodata, am rulat deja un program pilot in vanzari care vizeaza atragerea de stagiari si pregatirea acestora intensa pe o perioada de 6 luni pentru a deveni o forta de vanzari productiva. Programul de mentoring in UNIQA dedicat Millennials ii angreneaza pe acesti nativi digitali prin furnizarea de invatare activa, in ritmul propriu; invatare prin "gamification", oferindu-le totodata feedback in timp real si permitandu-le sa invete de la colegii lor. Prin Mentoring ii invitam pe stagiarii UNIQA sa se conecteze cu angajatii seniori si sa exploreze o varietate de posibilitati in cadrul organizatiei si cu potentialii clienti, contribuind astfel la dezvoltarea abilitatilor profesionale si personale.

XPRIMM: Practicati activitati de evaluare a angajatilor? Ce criterii utilizati in astfel de procese? Cat de des organizati procese de evaluare a angajatilor?
Piata asigurarilor se confrunta cu provocari majore care continua sa evolueze - in special din perspectiva legislatiei si cadrului de reglementare. In acelasi timp, concurenta sporita si volatilitatea pietelor de capital impune asiguratorilor sa faca imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste eficienta lor. In acest context, principalul obiectiv al managementului performantei in UNIQA este sa ofere un instrument ce ajuta in luarea deciziilor si sa contribuie la cresterea valorii pentru echipa de management. Aceasta permite companiei sa isi coreleze strategia cu executarea efectiva a acesteia. Mai mult decat atat, rezultatele individuale si de echipa sunt corelate cu schema de bonusare. Pentru ca traim intr-un mediu dinamic in care schimbarea este singura constanta, la nivelul companiei exista implementat un sistem de management al performantei adaptat in functie de nevoia specifica de business care poate sa fie lunar, trimestrial sau anual.

In calitate de Director de Resurse Umane, dar si de coach pentru echipa mea, sunt pasionata si cred  in valoarea feedback-ului interpersonal. Pentru a deveni mai eficienti si impliniti la locul de munca, oamenii au nevoie de o intelegere profunda a impactului lor asupra altora si masura in care isi ating obiectivele in relatiile de lucru. Feedback-ul direct este cel mai eficient mod de a colecta aceste informatii si de a invata din ele si este parte integranta a procesului de management al performantei in UNIQA.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (De ce sfaturi ar trebui sa tina cont persoanele aflate la inceput de drum intr-o cariera in asigurari?).




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 16.07.2018 | 558 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM