1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Anca ROSCANEANU, Director General, GRAS SAVOYE Romania


Este firesc ca orice client, indiferent ca este companie sau persoana fizica, sa isi doreasca sa beneficieze de mai mult investind mai putin, dar, din pacate, pot fi intalnite si situatii in care competitia nu are loc in conditii tocmai constructive sau are loc cu sacrificarea calitatii programului asigurativ.

XPRIMM: Care au fost principalele tendinte sesizate pe piata de brokeraj corporate in ultimii ani?
Anca ROSCANEANU:
Tendintele au fost asemanatoare cu cele de pe alte piete de servicii dedicate companiilor: scaderi de bugete si cresterea exigentelor. Specific pietei de brokeraj corporate merita mentionata o crestere a nevoii de diversificare a serviciilor, atat in zona de administrare, cat si in cea de consultanta.  

XPRIMM: Un concept relativ nou in piata locala este cel de risc management. Cum se manifesta acesta in realitate? Exista in prezent in randul clientilor din Romania entitati care aplica aceste principii? Ce rol au asigurarile in acest proces?
A.R.:
Conceptul de managementul riscului beneficiaza de o atentie in crestere din partea companiilor a caror strategie vizeaza dezvoltarea sustenabila. Din pacate, numarul companiilor care folosesc un sistem integrat de gestiune a riscului este inca restrans. Noi sustinem aceasta abordare pentru ca asigurarile sunt solutia pentru o mica parte din riscurile la care expusa o companie si trebuie sa avem o perspectiva de ansamblu.

XPRIMM: Exista si pe segmentul corporate o batalie a preturilor?
A.R.:
Exista o presiune pe bugete care, pana la un punct, determina o modificare in sens pozitiv a calitatii serviciilor. Este firesc ca orice client, indiferent ca este companie sau persoana fizica, sa isi doreasca sa beneficieze de mai mult investind mai putin, dar, din pacate, pot fi intalnite si situatii in care competitia nu are loc in conditii tocmai constructive sau are loc cu sacrificarea calitatii programului asigurativ. Cateva dintre aceste conditii sunt legate de "batalia pe preturi".

XPRIMM: Va deveni piata din Romania una a brokerilor?
A.R.:
Depinde si de orizontul de timp. Avem deja un grad de intermediere de peste 50% si am asistat in ultimii ani la o crestere accelerata a pietei de intermediere, prin comparatie cu ritmul de evolutie al pietei totale de asigurari. In interesul clientilor si al maturizarii pietei este sa discutam despre o crestere a calitatii serviciilor - si e important de mentionat ca un broker nu inseamna doar intermediar, ci si consultant si reprezentant al clientului. Vom vorbi despre o "piata a brokerilor" atunci cand clientii vor beneficia de servicii complete si de consultanta bazata de expertiza si pe cunoasterea reala si intelegerea riscurilor la care este expus clientul. In acest moment, avem mai putini consultanti profesionisti si mai multi distribuitori de RCA - spre exemplu, exista companii care au peste 90% din portofoliu format din raspunderea civila obligatorie auto.

XPRIMM: Cum apreciati concurenta pe piata de brokeraj in asigurari corporate?
A.R.:
Depinde daca ne referim la companiile cu portofoliu si expertiza corporate sau daca privim exclusiv prin prisma clientilor business si luam in calcul toate societatile din Romania. Intrebarea este specifica si generala in acelasi timp. Un broker corporate profesionist dezvolta relatii pe termen lung cu clientii care inteleg ce inseamna un raport corect intre calitate si pret, atat in privinta produselor de asigurare, cat si a serviciilor. Daca privim din perspectiva companiilor care investesc in asigurari este dificil de realizat o profilare, pentru ca fiecare client este diferit si, de la caz la caz, pun in varful criteriilor de selectie pretul, acoperirile, expertiza, referintele, istoricul de colaborare sau relatia de business dezvoltata.

XPRIMM: Cum va asteptati sa evolueze piata de asigurari in 2014 si care sunt obiectivele dumneavoastra in urmatoarea perioada?
A.R.:
Daca ne referim la piata totala, ma astept la o usoara crestere de 1-2% la sfarsitul anului. Evolutia va veni mai putin din cresterea economica si mai mult din cresterea estimata a preturilor la politele RCA. Legat de activitatea noastra, ne-am propus sa mentinem nivelul inalt de calitate al serviciilor oferite clientilor si gradul de retentie, precum si cresterea portofoliului de clienti, dezvoltarea de noi produse si diversificarea serviciilor.

| Publicat pe 12.08.2014 | 5509 vizualizari
Share |