1asig.ro
1asig.ro
Brokerii s-au adaptat la noua ...

Brokerii s-au adaptat la noua realitate si au ramas aproape de clienti

5 min. / 1.540 cuvinte
Brokerii de asigurare beneficiaza de un grad ridicat si foarte ridicat de incredere, clientii de asigurari percepand serviciile de brokeraj ca fiind un factor de fluidizare si eficientizare a procesului de achizitie si gestionare a politelor de asigurari. Acestia s-au adaptat rapid la noile conditii impuse de pandemia de COVID-19 si au gasit solutii sa ramana aproape de nevoile clientilor chiar si in aceasta perioada plina de provocari.

PROMO


Brokerii de asigurari sunt, de asemenea, importanti prin prisma informarii detaliate pe care o aduc consumatorilor, dar si a consilierii si recomandarilor pe care le fac acestora, reiese dintr-un studiu comandat de UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania si realizat de Unlock Research.

Brokerii au luat masuri inca de la inceputul pandemiei, acestea fiind si mai atent impuse in toamna, cand tara noastra a inceput sa se confrunte cu al doilea val al pandemiei de coronavirus.

Firmele de brokeraj au facut si fac eforturi continue pentru a fi aproape de clienti, pentru a optimiza produsele de asigurare, acoperirile, precum si pentru identificarea de solutii pentru a traversa perioada "speciala" pe care o traversam. Toti colegii din piata au reusit sa gaseasca solutii pentru protejarea angajatilor si a colaboratorilor, incurajand munca de acasa prin intermediul aplicatiilor online. Cu toate acestea, specificul nostru de activitate impune sa fim aproape de clienti nu numai online, ci si offline. De exemplu, o parte dintre colegii nostri si-au obisnuit clientii sa realizeze plati online, dar au facut si deplasari la domiciliul acestora atunci cand aceste solutii nu au functionat, pentru a nu lasa clientii neprotejati, a declarat Dorel DUTA, Presedintele UNSICAR si Directorul General al HOBBIT Broker.

El a aratat ca, in contextul pandemiei si pentru limitarea transmiterii noului coronavirus, UNSICAR s-a adaptat la noua realitate si toate sedintele Comitetului Director au avut loc prin intermediul aplicatiilor online. De asemenea, toate activitatile specifice secretariatului UNSICAR au migrat rapid la instrumentele specifice lucrului de la distanta. Si, in premiera pentru UNSICAR, care a aniversat 20 de ani in luna septembrie, editia din acest an a Conferintei Nationale a Brokerilor de Asigurari si Pensii a avut loc online. Pe scurt, pentru UNSICAR, mediul online este noul offline.

In toata aceasta perioada, UNSICAR s-a implicat activ si in adaptarea/modificarea legislatiei privind masurile de sustinere a mediului de afaceri initiate de autoritati, reusind astfel ca domeniul nostru de activitate sa devina eligibil in aceste programe - mentionez aici: IMM Invest si Programul Operational Competitivitate 2014 - 2020, a explicat Dorel DUTA.

In ceea ce priveste HOBBIT Broker, ce activeaza preponderent pe zona corporate, Dorel DUTA a precizat ca, anul acesta, a lucrat impreuna cu clientii si asiguratorii parteneri la adaptarea programelor de asigurare la specificul perioadei pe care o traversam. In acest timp, am implementat un program de emitere si transmitere a documentelor de asigurare in format electronic. Impreuna cu o firma specializata, am pus bazele unui proiect de distributie a politelor de asigurare online si speram ca, in prima jumatate a anului viitor, procesul de emitere a politelor de asigurare online sa fie operational, a adaugat el. Cat priveste angajatii nostri, acestia lucreaza intr-un mix de program, de acasa sau de la birou, in functie de anumite operatiuni curente. Nu am avut angajati in somaj tehnic si nu am operat reduceri salariale, a mai spus Directorul HOBBIT Broker.

Totodata, Antonio K. SOUVANNASOUCK, Presedintele PRBAR (Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare Reasigurare) si Managing Partner al ASIGEST, a precizat ca, pe timpul pandemiei, brokerii de asigurare au fost printre primii care au reactionat prompt, cautand si adoptand masuri conforme atat cu prevederile impuse de starea de urgenta/alerta, cat si respectand, in acelasi timp, reglementarile privind distributia de asigurari. Brokerii au fost nevoiti sa investeasca mult in tehnologie si digitalizare pentru optimizarea si gestiunea proceselor de distributie. Aceasta experienta si aceste investitii s-au dovedit a fi solutiile castigatoare si in cazul masurilor adoptate pentru a ne continua activitatea in conditii de pandemie, a precizat el.

Conform acestuia, PRBAR a participat activ, atat offline, cat si online, la toate discutiile pe teme legislative cu ASF, in grupurile de lucru specifice, dar si cu celelalte organizatii profesionale. Am avut, de asemenea, o serie de analize si discutii cu societatile de asigurare in teleconferinte, atat in ceea ce priveste solutiile de digitalizare, dar si pentru adoptarea unor masuri pentru fluxul de documente, astfel incat interactiunea dintre noi, dar si cea cu clientii sa fie efectuate preponderent prin mijloace electronice. Totodata, au fost asigurate solutii pentru o gestiune optima a fluxului de incasari, diminuand foarte mult fluxul de numerar existent in sistem, a explicat Presedintele PRBAR. El a mai spus ca, in ceea ce priveste pregatirea profesionala, PRBAR a solicitat si a obtinut de la ISF posibilitatea de a organiza cursuri si examinari online, masuri care au condus nu numai la evitarea prezentei fizice, dar si timp castigat si taxe reduse.

La ASIGEST, am implementat, chiar cu cateva zile inainte de declararea starii de ugenta, masuri si solutii de telemunca, asigurand baza tehnica pentru toti distribuitorii de asigurari, asigurand tehnica de calcul portabila, imprimante si aplicatii de comunicare la distanta. Din fericire, ASIGEST a fost permanent in cautarea solutiilor de digitalizare, a solutiilor de optimizare a proceselor bazate pe aplicatii software si tehnologie cloud, astfel incat trecerea la telemunca si desfasurarea proceselor de distributie de la distanta au fost facute rapid si fara probleme, a punctat Antonio K. SOUVANNASOUCK.

Cristian FUGACIU, CEO, MARSH Romania, a declarat ca, de la debutul crizei sanitare COVID-19 in Romania, a avut ca obiectiv siguranta clientilor, colaboratorilor si colegilor."Pentru prima oara in 25 de ani, am activat la MARSH planul de continuitate a afacerii. Existenta acestui plan ne-a ajutat sa ne adaptam operatiunile rapid. Activitatea noastra si servisarea clientilor nu au fost in niciun moment afectate, in conditia in care masurile de siguranta pentru sanatatea colegilor au fost prioritare. De altfel, din aceasta perspectiva, noi am implementat in birourile noastre masuri de preventie pentru colegi cu aproape o luna inainte de aparitia primului caz COVID-19 in Romania. Derularea operatiunilor la intreaga capacitate in conditii de siguranta a fost primul pas realizat rapid si cu succes in procesul de adaptare, a explicat el. Acum, la final de an, putem concluziona ca am realizat mai mult decat adaptarea. Digitalizarea accelerata a condus la eficientizarea activitatii, a subliniat reprezentantul MARSH.

Si Lavinia NITA, Director Executiv, SAFETY Broker, a declarat ca societatea a implementat, inca din perioada starii de urgenta, sistemul work from home pentru toti angajatii din back office, iar angajatii care servesc direct clientii au fost impartiti in doua echipe, fiecare echipa venind la birou din doua in doua saptamani. In acelasi timp, pe parcursul acestui an, societatea noastra a continuat sa puna un accent important pe partea de pregatire profesionala a fortei de vanzari/ML/DPO, angajatii nostri participand atat la training-uri de specialitate, cat si la pregatirea profesionala continua pe diversele platforme puse la dispozitie de societatile de asigurare, companii de training partenere etc., a completat oficialul SAFETY.

La randul sau, DESTINE Broker a luat toate masurile impuse de autoritati. Marea majoritate a angajatilor lucreaza de acasa, lucru ce a necesitat o investitie serioasa in tehnica si logistica. Nu a fost usor. A trebuit sa gandim foarte bine tot fluxul de lucru, pentru ca activitatea sa se desfasoare in bune conditii, si sa gasim solutiile tehnice si de soft pentru a face asta. Aproape toate activitatile sunt facute la distanta. Pentru protectia clientilor, am recomandat transmiterea deconturilor de prima prin e-mail sau alte aplicatii, astfel clientii putand achita primele si ratele de prima prin internet banking sau cu cardul. De asemenea, DESTINE foloseste de aproape doi ani o aplicatie offline pentru clienti, dezvoltata de BrokerNet, prin intermediul careia se pot semna documentele IDD, DNT, se emit politele si acestea se pot achita prin internet banking sau cu cardul, a explicat Marius LASLO, Director Executiv, DESTINE Broker.

INTER Broker a inceput un amplu proces de digitalizare si de pregatire a unor instrumente de lucru de la distanta, online, inca din cursul anului 2019, astfel ca, odata cu aparitia COVID-19 si a restrictiilor de circulatie aferente, doar a accelerat procesul. In privinta angajatilor, s-a trecut in modul work from home, utilizandu-se in acest sens platformele online de comunicare. Atat interactiunea intre noi, membrii echipei, cat si interactiunea cu colaboratorii externi (asiguratori, traineri etc.) s-a mutat exclusiv in online, a precizat Cerasela CHIRIAC, Owner, INTER Broker.

In privinta clientilor, acolo unde a fost posibil si nu au existat riscuri, am pastrat interactiunea directa, insa, in acelasi timp, am lansat de urgenta platforma euteasigur.ro, loc in care clientii isi pot achizitiona asigurari online. De asemenea, le-am asigurat clientilor posibilitatea de a achita de la distanta orice tip de asigurare, prin intermediul unor link-uri de plata online personalizate pentru fiecare client si fiecare asigurare in parte, astfel incat clientul sa se simta confortabil si sa poata achizitiona asigurarea fara sa fie nevoit sa iasa din casa, a adaugat Cerasela CHIRIAC.

In cazul CAMPION Broker, in perioada pandemiei, schimbarea si adaptarea au fost componentele principale care au influentat activitatea in cadrul companiei. Am adoptat sistemul de telemunca si am imbunatatit procedurile de comunicare online, aplicabile atat pentru clientii interni, cat si pentru cei externi. Clientilor le-am facilitat posibilitatea de plata online a primelor de asigurare si le-am oferit noi solutii de asigurare adaptate nevoilor actualizate, ne-a spus Octavian TATOMIRESCU, Director General, CAMPION Broker.

La randul sau, Delia TRAISTARU, Director General, DAW Management Broker, a declarat ca transformarea activitatii in aceasta perioada de pandemie COVID-19 a necesitat adaptare rapida si gasirea solutiilor optime. Angajatii si colaboratorii nostri au fost organizati astfel incat sa se respecte masurile de protectie, consumatorii s-au adaptat usor noilor provocari. Majoritatea dintre acestia au preferat modalitati online de informare, incheiere polite, plati, iar cei mai conservatori sau care nu au avut mijloace electronice la dispozitie au fost deserviti ca si pana acum.

De asemenea, AON Romania s-a adaptat usor la activitatea de acasa, deoarece avea deja aceasta practica si echipa era dotata cu tot ceea ce era necesar din punct de vedere logistic. Am creat intalniri regulate online, pe departamente, pe echipe, pe proiecte, in functie de nevoi. Cu clientii nostri, fiind din zona corporate, am limitat interactiunile la telefoane sau meeting-uri online, dar, incepand cu luna iunie, am avut si intalniri, vizite, deplasari acolo unde situatia o cerea, a declarat Adriana GRECU, CEO, AON Romania.

Si MILLENIUM Insurance Broker (MIB) s-a adaptat, echipa lucreaza preponderent de acasa, aproape normal, si a limitat la minim contactele si interactiunea directa. Sunem norocosi ca domeniul permite astfel de activitate, a remarcat Stefan PRIGOREANU, CEO-ul brokerului.

Situatia actuala ne-a obligat sa invatam repede sa lucram de la distanta, sa fim mai atenti cum reactionam cu ceilalti, sanatatea devenind o prioritate. Solutiile digitale pe care le avem la dispozitie, atat pentru clienti, cat si pentru colaboratori si angajati, si pe care continuam sa le dezvoltam au facut posibila continuarea afacerii in conditii optime. In prezent, activitatea de back-office se desfasoara prin rotatie, atat de la birou, cat si de la domiciliu. Colaboratorii au fost indrumati sa reduca, pe cat posibil, deplasarile, activitatea sa o desfasoare cat mai mult in mediul online, plata primelor de asigurare sa se efectueze online, cu cardul, a declarat Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker, care a precizat ca prioritatea companiei a fost si ramane in continuare siguranta asistentilor in brokeraj, a angajatilor si a clientilor, asigurand, in acelasi timp, continuitatea operatiunilor curente in deplina siguranta.

In acelasi timp, la RENOMIA SRBA Broker, adaptarea s-a facut bine si foarte rapid. Am asigurat permanenta birourilor cu personalul prin rotatie si am folosit toate canalele de comunicare cu clientii, punandu-le la dispozitie solutii remote, care sa permita cumpararea de la distanta si interactiunea fizica redusa la minim cu personalul nostru - pentru protectia ambelor parti. Am tinut aproape cu totii, sedintele au fost mai dese decat de obicei, am impartasit trairi si experiente bune si rele si am actionat unitar, ca o adevarata echipa, ne-a povestit Gheorghe GRAD, Country Manager, RENOMIA SRBA Broker.

Antonio BABETI, CEO, GLOBASIG Broker, considera ca toata industria de asigurari a fost afectata de aparitia noului coronavirus. Si noi am resimtit aceste greutati, dar este in ADN-ul modelului nostru de business sa construim solutii adaptate fiecarui partener. Tot timpul am cautat sa venim in ajutorul partenerilor nostri cu solutii si o serie de masuri speciale si personalizate, care sa le asigure continuitatea operatiunilor. Pe langa acestea, am adoptat si o serie de masuri speciale, cu scopul de a ne proteja clientii, angajatii si colaboratorii de riscul infectarii. Posibilitatea de a lucra de acasa sau de la distanta si de a tine legatura online cu consumatorii si partenerii, precum si incurajarea platilor online nu au fost o noutate pentru echipa noastra. GLOBASIG a investit destul de mult in aceste arii inainte de aparitia pandemiei, de aceea am fost placut surprinsi ca am putut mari proportia acestor "obiceiuri" sanatoase.

Interactiunea cu clientii si partenerii a inceput sa se desfasoare mai mult telefonic, online sau prin curierat, iar in cele doua sedii centrale din Bucuresti si Pitesti, aceasta se face numai in spatii special amenajate, iar materialele de protectie nu lipsesc si sunt obligatorii, a explicat acesta.

In cazul OTTO Broker, in acest an, principalele prioritati au fost sanatatea tuturor oamenilor, apoi sanatatea companiei si, nu in ultimul rand, proiectele noi de crestere, in moduri diferite fata de cele de pana acum. In criza, trebuie sa fim inventivi, sa gasim oportunitati si noi modele de dezvoltare. A trebuit sa reanalizam riscurile atat pentru clienti, cat si pentru noi, ca business, si sa punem in practica solutii adaptate, de multi ori gandite pe mai multe scenari", a spus Victor SRAER, CEO-ul brokerului.

Pe masura ce situatia medicala exceptionala evolueaza, observam cum brokerii iau masuri pentru siguranta angajatilor si pentru atenuarea expunerii financiare si operationale. Desi riscul cibernetic a aparut relativ recent ca element important in planificarea pentru rezilienta, CONSULTANT AA a implementat de multa vreme diferite planuri pentru continuarea afacerii si gestionarea crizelor. Sunt sigura ca brokerii sunt pregatiti pentru o noua abordare a clientilor lor, ca dovada si evolutia din ultimele noua luni ale pietei de brokeraj, a declarat Otilia MIHAI, Director General, CONSULTANT AA Broker.

Totodata, Anca MOLDOVAN, Head of Health & Benefits, Willis Towers Watson Romania, a afirmat: Lockdown-ul si lucrul de acasa ne-au obligat la o repliere si o schimbare a metodelor de interactionare. Discutiile si intalnirile fata in fata au fost inlocuite de intalniri online, in care contactul vizual a fost alterat, in care metodele de captare a atentiei sunt diferite, iar modul de transmitere a informatiei trebuie sa tina cont de noi factori. Timpul alocat discutiilor tehnice s-a redus, dar, in schimb, am observat o concentrare crescuta pe aspectele importante, o afirmare mai clara a nevoilor, o exprimare mai concisa a asteptarilor, o formulare mai clara a solutiilor.

La randul sau, Eduard SIMIONESCU, General Manager, GRECO Romania, a declarat: Inca de la inceputul starii de urgenta, prioritatea noastra a fost furnizarea fara intreruperi a serviciilor catre clienti si asiguratori. Am organizat telemunca si am dotat, treptat, toti angajatii cu echipamentele necesare. Ulterior, am reinceput activitatea in schimburi la birourile noastre, dupa o planificare foarte atenta. Totusi, urmare a numarului mare de cazuri si tinand cont de modificarile legale, activitatea noastra se desfasoara in prezent aproape exclusiv de acasa.

Si MediHelp si-a adaptat activitatea online intr-un mod continuu, dand posibilitatea tuturor angajatilor de a lucra de acasa si transferand in online toate activitatile aferente proceselor de lucru: training si webinar pentru colaboratori, intalniri de vanzare online, prospectare online. In ceea ce ii priveste pe clienti, departamentul nostru dedicat de Customer Care a preluat solicitarile clientilor ca si pana acum, activitatea de procesare a despagubirilor avand specific online inca de la inceputul activitatii noastre, a spus Laura AFRASINE, Director Executiv, MediHelp.

Distributia online vs traditional

Dorel DUTA a remarcat faptul ca, de la declansarea pandemiei, s-a observat o usoara crestere in zona achizitiei online de produse de asigurare standardizate, dar si un interes crescut din partea consumatorilor in zona asigurarilor de sanatate si viata. Potrivit acestuia, a existat o deschidere mai mare catre discutiile si intalnirile in mediul online, in detrimentul celor clasice, mai ales pe zona clientilor business.

Conform studiului comandat de UNSICAR, peste 79% din persoanele intervievate au declarat ca ele cunosc faptul ca se pot incheia asigurari online, 56% au luat in considerare achizitionarea de asigurari online, iar 27% au achizitionat asigurari prin interactiune digitala. Principalul beneficiu perceput in ce priveste incheierea asigurarilor online este acela de rapiditate si simplitate a procesului. Pe de alta parte, nu este un secret ca prefera si interactiunea umana, mai mult de un sfert dintre clienti fiind de parere ca asigurarile incheiate online i-ar lipsi de expertiza importanta pe care o aduce un consultant.

In acest timp, Antonio K. SOUVANNASOUCK a constatat un interes crescut pentru asigurarile de locuinte, linie de asigurari neglijata de catre consumatorii din Romania, in ciuda faptului ca suntem tara cu cei multi proprietari de locuinte, procentual vorbind. Populatia activa a fost fortata sa-si transforme locuinta folosita pana acum pentru odihna, igiena, alimentatie, relatii familiale si in spatiu de birou, sala de clasa, loc de socializare virtuala, relaxare si divertisment. Ca urmare, locuinta a devenit un bun mult mai de pret, am inceput sa o apreciem mai mult si, nu in ultimul rand, avem ceva mai mult timp sa ne gandim la asigurarea ei, a spus acesta, adaugand ca a existat un interes crescut si pentru asigurarile medicale si cele de viata, iar tendinta se va mentine.

Cristian FUGACIU apreciaza ca digitalizarea accelerata, in toate domeniile, este unul dintre efectele adaptarii la COVID-19. Aceasta digitializare vine si cu riscuri noi, iar companiile, in aceasta perioada, au fost mult mai deschise sa cunoasca mai mult despre asigurarea impotriva riscurilor cibernetice. Altfel, pe langa un interes crescut pentru asigurarile de viata si sanatate - in special, pentru produsele cu componenta de protectie COVID-19 -, am constatat interesul si am apreciat deschiderea companiilor care au inteles ca, pe fondul unui context economic incert, pe timp de pandemie, producerea unui risc clasic ar putea reprezenta o grava amenintare la adresa activitatii lor. Interes mai mare am constatat si pentru asigurarea de credit comercial, care poate sustine dezvoltarea activitatii si a business-ului in continuare. Tocmai de aceea, in aceasta perioada, interesul pentru optimizarea programelor de asigurare ale companiilor cu pastrarea acoperirilor a fost si ramane unul constant, a spus acesta.

La randul sau, Adriana GRECU spune ca, in aceasta perioada, clientii au devenit mai interesati de riscurile speciale, precum riscul creditului comercial, riscurile informatice, dar si de produse de sanatate care sa acopere noul virus.

In opinia lui Marius LASLO, au crescut vanzarile online, dar nu atat de spectaculos pe cat se astepta. Clientii doresc sa interactioneze cu distribuitorii de asigurari, astfel ca produsele de asigurari mai complexe sunt mai greu de implementat si vandut prin intermediul mediului online. In aceasta perioada, am remarcat o crestere a interesului pentru asigurarile de sanatat", a mai mentionat el.

In acelasi timp, Gheorghe GRAD spune ca nu a constatat o crestere importanta a canalului online, cu exceptia vanzarilor din primele luni de lockdown. A crescut, insa, volumul operatiunilor noncash si aceasta schimbare a ramas la un nivel ridicat si azi. Probabil ca partea de retail s-a indreptat mai mult inspre online, dar pe partea de corporate aceasta migrare este mult mai complex de realizat, intrucat componenta de consultanta este foarte importanta si aceasta nu poate fi oferita online, a explicat oficialul RENOMIA SRBA.

Insa, Cerasela CHIRIAC considera ca distributia pe zona de online a crescut semnificativ si estimeaza ca isi va pastra tendinta. Conform acesteia, interesul major al clientilor INTER Broker, preponderent persoane fizice, a fost catre asigurarea locuintei si asigurarea de sanatate.

Si Octavian TATOMIRESCU a observat ca a crescut interesul clientilor pentru asigurarile de locuinte (telemunca i-a determinat pe proprietari sa constientizeze mai mult nevoia de siguranta a imobilelor), asigurarile de sanatate, atat individuale cat si de grup (si datorita acoperirii riscurilor generate de COVID-19), si tendinta de economisire (pregatirea pentru perioade mai putin prielnice, precum aceasta pe care o traversam).

Odata cu aceasta pandemie, lumea s-a indreptat mai mult catre achizitionarea de polite online, iar implementarea IDD-ului si a GDPR-ului a crescut si mai mult increderea in sectorul achizitiilor online, clientii nostri simtindu-se protejati, avand legislatia de partea lor, in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal. Asigurarile de sanatate, asigurarile locuintelor, dar si asigurarile medicale de calatorie cu acoperire COVID au fost printre cele mai solicitate de catre clientii nostri, mai ales dupa terminarea starii de urgenta, a declarat, la randul lui, Antonio BABETI, CEO, GLOBASIG Broker.

Criza prin care trecem a determinat o schimbare in comportamentul clientilor, spune Alexandru APOSTOL, prin cresterea gradului de utilizare a platformelor online pentru achizitia politelor de asigurare. Este o dezvoltare fireasca a pietei, dar mult accelerata de contextul actual. Ne asteptam in continuare la o dezvoltare a instrumentelor online si la cresterea ponderii vanzarilor online. In ceea ce priveste interesul clientilor pentru asigurari, anul acesta, am observat unul crescut in zona asigurarilor de sanatate si de viata, a completat acesta.

Stefan PRIGOREANU a observat ca distributia s-a mutat de la discutii si intalniri fata in fata cu clientii, la intalniri online si discutii telefonice. Pe termen scurt, este OK, insa, pe termen lung, putem fi cu totii afecti de comunicarea redusa, este de parere acesta, aratand ca segmentul asigurarilor de sanatate s-a bucurat de o atentie deosebita din partea clientilor, la fel cum a fost si cazul asigurarilor de viata.

De asemenea, Delia TRAISTARU a remarcat ca distributia online a castigat teren datorita restrictiilor acestei pandemii, dar si distributia traditionala a fost un canal important, pentru ca sustinerea clientilor si contactul permanent cu acestia sunt doi pasi importanti in pastrarea portofoliului. Consumatorii au fost mai preocupati de asigurarile de locuinta, sanatate si viata. In schimb, companiile au fost preocupate de incheierea asigurarilor complexe, care sa contina inclusiv riscul de pierdere a profitului si intrerupere a activitatii, a adaugat ea.

Cu siguranta, online este fruntas in distributia acestui an, la MediHelp diferenta fiind mai putin vizibila, deoarece promovarea se facea online si inainte de pandemie, a declarat Alexandra GARDAN, Director de Dezvoltare.

La randul sau, Anca MOLDOVAN a vazut un interes crescut al consumatorilor de asigurari sa-si inteleaga acoperirile si excluderile contractelor, sa abordeze diferit riscurile, sa economiseasca bani din acoperirile putin utilizate, sa identifice solutii care sa ii scoata din situatii vulnerabile.

Ce asteptari au brokerii de la 2021

Avand experienta anului 2020, sunt convins ca fiecare dintre noi va continua procesele de automatizare si digitalizare, punand accent pe solutiile de distributie de la distanta. Astfel, telemunca va deveni normalitate, iar cei care vor intelege avantajele si le vor folosi pentru a fi mai eficienti vor fi cei mai avantajati. Cred ca sporirea eficientei va fi aspectul dominant in 2021, a declarat Presedintele PRBAR.

In opinia Presedintelui UNSICAR, 2021 ar trebui sa fie anul in care in care consolidarea increderii in sistem sa fie pe primul loc, referindu-se aici la increderea in produse simple si adaptate noilor nevoi ale clientilor, cat si la simplitatea si rapiditatea procesului de lichidare a daunelor. Nu in ultimul rand, suntem convinsi ca solutiile gasite pentru imunizarea populatiei vor avea efectul contat, iar lucrurile vor reintra in normal, a adaugat el.

CEO-ul MARSH Romania isi doreste ca 2021 sa aduca solutia pentru depasirea crizei sanitare COVID-19, inca din prima jumatate a anului. Piata asigurarilor este o componenta esentiala a sistemului financiar si, tocmai de aceea, evolutia industriei locale depinde aproape nemijlocit de evolutia economiei, a atras atentia acesta. In acelasi timp, Directorul Executiv al DESTINE Broker spera ca situatia economica sa nu se deterioreze foarte mult si autoritatile sa adopte masuri intelepte in acest sens.

Directorul Executiv al SAFETY Broker, spune ca, pentru anul 2021, nu vede o schimbare majora a modului de lucru actual. Plecand de la aceasta premisa si observand aplecarea tot mai asidua a consumatorului catre achizitiile prin mediul online, pana la finalul acestui an vom lansa o aplicatie mobila prin care clientii isi vor putea achizitiona, pentru inceput, asigurarile de tip RCA si Travel din confortul propriilor locuinte, platind in siguranta cu cardul, a mai spus Lavinia NITA.

Si CEO-ul AON Broker se asteapta ca anul 2021 sa fie un an destul de asemanator cu 2020, cu limitari, restrictii si reguli, cel putin in prima parte.

Obiectivele noastre financiare sunt in continuare ambitioase si parca situatia aceasta ne-a motivat si mai mult. Simt ca piata de asigurari ar putea fi la un punct de inflexiune si este gata sa treaca intr-o noua etapa de dezvoltare. Cred ca incheiem un lung ciclu de maturizare fortata, inceputa la intrarea in Uniunea Europeana, iar sedimentarea schimbarilor legislative din ultimii ani incepe sa-si produca efectele. Pare tot mai aproape de realitate ca brokerii de asigurare sa fie perceputi ca fiind adevarati consilieri ai clientilor lor si nu doar niste vanzatori de polite de asigurare. Avem clienti din ce in ce mai informati, cu care avem dialoguri tot mai interesante si care ne dau speranta de dezvoltare. In concluzie, putem vorbi de un optimism moderat cu privire la ceea ce ne va rezerva 2021, a declarat CEO-ul GLOBASIG Broker.

Gheorghe GRAD, Country Manager pentru RENOMIA SRBA Broker, ramane optimist si, pentru 2021, a proiectat o crestere organica de 10%, similara cu cea din 2020.

Directorul MAXYGO Broker estimeaza ca anul 2021 va fi un an plin de noi provocari. Consider ca anul 2021 ne va aduce accelerarea digitalizarii, crearea de noi produse de asigurare care sa acopere nevoile clientilor in contexul crizei economice si sanitare si orientarea catre produsele de sanatate individuale si de grup, a adaugat el. Si MediHelp estimeaza o crestere a segmentului asigurarilor de sanatate.

De asemenea, Directorul DAW Management considera ca anul viitor va continua trendul usor ascendent pentru piata asigurarilor, iar consumatorii vor prezenta un interes mai ridicat pentru asigurarile de sanatate si viata. Si Directorul GRECO Romania crede ca asigurarile de sanatate vor continua sa creasca in preferintele clientilor. Pretul va fi in continuare decisiv in alegerea unei oferte de asigurare, chiar mult mai mult decat in anii anteriori pandemiei. E posibil ca industria, piata asigurarilor in general, sa sufere un declin in functie de evolutia economica la nivel general, anticipeaza acesta.

Directorul CONSULTANT AA Broker mizeaza pe oamenii din asigurari ca vor gasi solutii ca de fiecare data, cunoscandu-le creativitatea si spiritul antreprenorial. Au mai fost perioade grele pe care le-am depasit. Asa va fi si de data aceasta, a adaugat Otilia MIHAI.

La randul sau, reprezentantul Willis Towers Watson Romania a declarat: In aceste perioade incerte, ma astept ca atentia consumatorilor sa se focuseze spre consultanta de calitate, care sa ii ajute sa identifice solutii, prezentate fundamentat, impartial si transparent; digitalizarea sa duca la aparitia de solutii noi, care sa scurteze procese si sa focuseze atentia pe activitati profitabile. Din partea fortelor de vanzari, se impune reprofilarea si exersarea vanzarii consultative, bazata pe experienta, claritate si onestitate.

INTER Broker se astepta ca anul 2021 sa insemne finalul pandemiei si revenirea la o viata normala, iar MILLENIUM Insurance Broker spera ca 2021 sa se termine mai bine si mai vesel decat 2020.

Asadar, piata de asigurari depune toate eforturile si spera ca anul 2021 sa fie unul mai bun, mai productiv, cu realizari si cu cresteri pe anumite segmente cheie, cu clienti mai bine informati si educati, continuand procesul de digitalizare si raspunzand la nevoile consumatorilor.

Textul face parte din CoverStory-ul Revistei PRIMM Asigurari & Pensii din luna decembrie 2020.

Cititi aici Revista PRIMM Asigurari & Pensii!

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Cum schimba pandemia VIITORUL asigurarilor

935 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO