1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Benjamin TURQUIN, BRD: Testam ...

Benjamin TURQUIN, BRD: Testam vanzarea online de asigurari atasate creditelor de consum

Ne aflam in etapa pilot pentru testarea vanzarilor online de asigurari atasate creditelor de consum, a declarat Benjamin TURQUIN, Director General BRD Asigurari Generale si Director Comercial BRD Asigurari de Viata.

Conform acestuia, printre obiectivele companiei se numara simplificarea accesul la asigurari prin digitalizare, diversificarea canalelor de distributie, dar si sa asigure clientilor servicii/ consiliere adecvate.

XPRIMM: Cum mentinem si in 2022 rata de crestere de doua cifre a pietei de asigurari?

Benjamin TURQUIN: Piata este in crestere, dar exista inca un potential major de crestere deoarece, asa cum stim, nivelul primelor pe locuitor din Romania este unul dintre cele mai scazute din Uniunea Europeana (densitatea 630 lei/locuitor in 2020). Pentru comparatie, in Franta era 3317 USD, Germania 3108 USD, Italia 2692 USD, Spania 1396 USD, Cehia 676 USD, Polonia 409 USD, Ungaria 396 USD, Romania 141 USD, Rusia 146 USD - Sigma Report emis de Swiss Re Institute, No 3/2021

Rolul asiguratorilor este de a insoti aceasta crestere prin explicarea/ informarea oamenilor asupra necesitatii de a fi asigurati pentru bunuri si pentru sanatate. Este mai mult decat o responsabilitate profesionala, este o responsabilitate sociala. De exemplu, distribuim asigurari PAD, care este nivelul minim de asigurare a locuintei, dar bineinteles ca nu este suficient pentru a proteja locuinta, bunurile si raspunderea civila.

Piata in care activam va creste pe masura ce fiecare jucator va continua sa isi dezvolte calitatea serviciilor si gradul de accesibilitate al acestora.

De asemenea, mentinerea unei transparente si stranse colaborari cu autoritatile vor favoriza decizii legislative care ne vor ajuta pe fiecare dintre noi la nivel de business, iar clientul final va beneficia, astfel, de o mai buna calitate a serviciilor pe care le acceseaza.

XPRIMM: Ce provocari legislative anticipati in acest an?

B.T.: Printre provocarile legislative pentru anul 2022 se regasesc urmatoarele:

- Integrarea factorilor de durabilitate, a riscurilor si a preferintelor de durabilitate in cerintele de supraveghere si de guvernanta a produselor oferite de companiile de asigurari si distribuitori, precum si in normele de conduita profesionala si in normele privind consilierea in domeniul investitiilor care se aplica asigurarilor cu componenta investitionala [Regulamentul Delegat (UE) 2021/1257 al Comisiei din 21 aprilie 2021 de modificare a Regulamentelor delegate (UE) 2017/2358 si (UE) 2017/2359]

- Integrarea riscurilor legate de durabilitate in guvernanta companiilor de asigurari si de reasigurare [Regulamentul delegat nr. 1256/2021 de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2015/35]

- In calitate de asigurator pe termen lung/ responsabil, avem un rol major de jucat in sprijinirea tranzitiei energetice si combaterea incalzirii globale. De aceea, de cativa ani Grupul din care facem parte a adoptat o politica de investitii care cuprinde criterii de mediu, sociale si de guvernanta (ESG). Pe langa ratingurile financiare si de credit, aceste criterii ESG sunt luate in considerare pentru a ghida selectia titlurilor de valoare, pastrarea acestora in portofoliu sau excluderea lor.

XPRIMM: Cum reducem deficitul de protectie al romanilor?

B.T.: Observam cu ingrijorare ca deficitul de protectie al populatiei in fata riscurilor ce le pot provoca dezechilibre financiare este semnificativ (123 billion EUR in 2019 conform studiului UNSAR cu concluzii prezentate pe 1asig.ro, penetrare scazuta in PIB a asigurarilor 1,15% in 2020, in usoara crestere de la 1,10% in 2019) si putem sa concluzionam ca motivul principal este gradul limitat de constientizare a efectelor provocate de aceste riscuri (deces, accident, imbolnavire).

Tocmai de aceea, punem accent si depunem eforturi sustinute de informare si de educare alaturi de autoritati si asociatia asigurarilor - Autoritatea de Supraveghere Financiara si Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare Reasigurare din Romania - prin multiple programe si campanii dedicate.

La nivel de business, suntem preocupati sa revizuim oferta de asigurare de sanatate de grup si de asigurare de viata de grup, astfel incat sa stimulam si sa diversificam nivelul de protectie al angajatilor, sa le asiguram cat mai eficient nevoile.

In plus, punem la dispozitie instrumente prin care agentii BRD certificati in asigurari sa ofere informatii clientilor care sa ii determine pe acestia sa se protejeze cu o asigurare de viata sau de sanatare, cat si sa isi protejeze bunurile cu o asigurare generala.

XPRIMM: Ce linii promitatoare de asigurari vedeti in 2022?

B.T.: Ne aflam deja in etapa pilot pentru testarea vanzarilor online de asigurari atasate creditelor de consum. Dezvoltarea pietei creditelor va favoriza cresterea acestei linii de asigurari atasate creditelor. Digitalizarea vanzarii va sustine volumul anticipat prin simpificarea procesului de achizitie.

Ne asteptam la cresteri si pe segmentul de asigurari de viata cu componenta investitionala, amintind aici produsele Invest Benefit+ si EduPlan, sustinute de cresterea globala care va impulsiona pietele financiare.

In privinta asigurarilor cu componenta investitionala, am remarcat un interes crescut din partea clientilor pentru a externaliza strategia de investitie catre asigurator ca administrator al investitiei, motiv pentru care avem in vedere diversificarea acestor produse, astfel incat sa ofere optiunea de strategie automata de investitii pentru clienti. Produsele se adreseaza tuturor clientilor care doresc sa investeasca inclusiv pe piata de capital, desi nu au cunostintele necesare.

Compania de asigurari ofera o strategie prezentata clientului la achizitia asigurarii de viata cu componenta investitionala. Strategia ia in considerare obiectivele asigurarii si durata contractului, scopul fiind ca investitiile sa fie realizate in mod diversificat, simplu si fara efort pentru client. Deja oferim clientilor o astfel de oportunitate de strategie automata sau personala in cadrul asigurarii EduPlan, incheiata pentru viitorul copilului. Iar acum gandim ceva nou.

In prezent, pentru ca asigurarile noastre sunt distribuite prin reteaua BRD, clientii nostri beneficiaza de o consiliere de specialitate (angajatii sunt certificati), iar produsele noastre sunt special concepute pentru a oferi nivelul optim de protectie. Pentru asigurarile cu componenta investitionala, avem o atentie deosebita pentru produsele pe care le lansam ca sa asiguram cel mai bun raport profitabilitate/ risc.

Uitandu-ne la trendurile globale, estimam ca si fondurile de investitii sustenabile cu focus pe termen mediu si lung vor fi mai atractive in 2022, ramane de vazut in ce masura si cu ce randament.

XPRIMM: Cum dezvoltam mai rapid asigurarile de sanatate?

B.T.: Contextul pandemic, cu predilectie, va continua sa fie un motor de crestere a asigurarilor de sanatate, intrucat populatia devine din ce in ce mai preocupata de acest subiect. Suntem foarte activi pe acest segment de business, in sensul ca revizuim periodic asigurarea noastra de sanatate de grup in beneficiul clientilor, in baza datelor si informatiilor colectate din piata.

De asemenea, dezvoltam parteneriate cu ajutorul carora sa putem oferi asigurari diversificate catre mai multe segmente de clienti.

XPRIMM: Cresterea calitatii serviciilor este o solutie pentru dezvoltarea pietei?

B.T.: Digitalizarea si calitatea serviciilor constituie prioritatea noastra in 2022. Digitalizarea este cu atat mai necesara intrucat toate businessurile incearca sa isi mute operatiunile exclusiv in online, in linie cu dorinta si asteptarile clientilor. De asemenea, punem accent pe calitatea serviciilor ca sa le oferim tuturor clientilor o interactiune si o experienta cat mai placute cu compania.

Vom sustine aceste obiective, in primul rand, prin dezvoltarea unui proces de subscriere intuitiv si simplu, astfel incat sa poata fi lesne accesat de o varietate cat mai larga de clienti. Concret, procesul de subscriere, despagubire si transmitere a eventualelor reclamatii a fost simplificat si adaptat pentru comunicarea de la distanta, ceea ce va reduce si consumul de hartie, la care de asemenea suntem atenti in procesele noastre.

In centrul activitatii este relatia cu clientii pe toata durata de viata a contractelor in derulare, astfel incat sa le adresam cat mai bine nevoile, indiferent ca discutam despre asigurari cu componenta investitionala sau alte categorii de produse. Noul nostru centru de comunicare ii va sprijini pe clienti pe toate liniile de business (asigurari de viata, asigurari generale si pensii private). Informatiile in timp real pentru asigurati si distribuitori vor fi accesate de catre specialistii nostri sau direct de catre clienti in doar cateva clickuri pe web sau atingeri de ecran pe mobil.

Vom dezvolta, desigur, noi beneficii de protectie si noi canale pentru achizitia online de asigurari atasate produselor bancare.