Atunci cand vine vorba de digitalizare, adaptarea de noi tehnologii sau interactiune cu clientii prin intermediul retelelor sociale, domeniul asigurarilor este mereu perceput drept avand o viteza de adaptare mai lenta decat alte industrii. In ce masura este acest lucru adevarat, insa?
Dintr-o analiza realizata de FivePlus Solutions, companie specializata in consultanta IT, SEO si marketing digital, se desprind o serie de concluzii interesante care aduc mai multa lumina asupra modului in care companiile de asigurari si de brokeraj din tara noastra interactioneaza cu retelele sociale si alte tehnologii online pe care le au la dispozitie.
De exemplu, una din concluzii este ca, desi companiile care activeaza in acest domeniu dau importanta prezentei in mediul online prin intermediul website-urilor, acestea trebuie sa acorde o atentie mai mare imbunatatirii vitezei de incarcare a site-ului lor pentru dispozitivele mobile. Acest lucru e cu atat mai important cu cat studiile arata ca traficul pe mobil a crescut foarte mult in ultimii ani, ceea ce inseamna ca un site optimizat pentru mobil a devenit o necesitate. 47% dintre consumatori se asteapta ca o pagina web sa se incarce in 2 secunde sau mai putin, iar 53% din oameni parasesc site-urile care se incarca in mai mult de 3 secunde.
De asemenea, analiza FivePlus arata ca atat pentru companiile de asigurare din Romania, cat si pentru cele de brokeraj, retelele sociale reprezinta mai mult un mijloc prin care acestea sunt mai aproape de clientii lor si mai putin un canal de vanzare a produselor si serviciilor. Avand in vedere ca 12 milioane de romani sunt activi in retelele sociale (62,6% din totalul populatiei) si ca acestia petrec, in medie, 7 ore si 26 de minute pe Internet, si 2 ore si 16 de minute pe zi folosind retelele sociale, prezenta companiilor pe aceste retele este esentiala.
De asemenea, a crescut si interesul companiilor de asigurare si de brokeraj pentru YouTube, care isi doresc sa fie prezenti pe acesta retea de socializare. Interesu este mai mult decat justificat: in Romania exista un total de cel putin 11,80 milioane de utilizatori de YouTube, din care 51,4% barbati si 48,6% femei, iar un utilizator roman petrece cel putin 1 ora si jumatate pe aceasta retea.
Alexandru GEORGESCU, GROUPAMA: Ca asiguratori, luptam cu "mie nu mi se poate intampla" si promovam in schimb o cultura a preventiei. Schimbarea unor comportamente presupune un efort pe termen lung
Claudiu MINISINI, Cyber Level Ins Romania: "Rolul RCA nu este inteles corect de catre soferi"
Sorin GRECEANU, BAAR: Lipsa disciplinei, a empatiei si a discernamantului participantilor la traficul rutier, printre motivele alegerilor "gresite" ale soferilor romani
PROMO