1asig.ro
1asig.ro
Analiza FivePlus: Cum vad ...

Analiza FivePlus: Cum vad asiguratorii si brokerii retelele sociale?

5 min. / 1.540 cuvinte
Atat pentru companiile de asigurare din Romania, cat si pentru cele de brokeraj, retelele sociale reprezinta mai mult un mijloc prin care acestea sunt mai aproape de clientii lor si mai putin un canal de vanzare a produselor si serviciilor. Acestea este concluzia relevata de o analiza realizata la nivelul pietei de asigurari si de brokeraj din Romania de catre FivePlus Solutions, companie specializata in consultanta IT, SEO si marketing digital.

PROMO


Astfel, desi 85% dintre brokeri si asiguratori detin o pagina de Facebook, doar 33% dintre companii folosesc si promovarea platita prin aceasta retea sociala, arata cercetarea realizata de FivePlus care a analizat prezenta in social media a unor importante companii de asigurari si de brokeraj.

De asemenea, aceeasi analiza arata ca asiguratorii au o deschidere mai mare catre canalele de socializare, in special catre Instagram, unde se gaseste publicul tanar. Se constata ca nici brokerii, nici companiile de asigurare nu au ca target cresterea de urmaritori pe Instagram, acesta fiind un canal de publicitate putin folosit in industria de asigurari din Romania.

Peisajul social media romanesc in 2021: cati romani folosesc retelele sociale si cat timp petrec online?

Conform datelor pentru ianuarie 2021 publicate in raportul Digital 2021 realizat de We Are Social si Hootsuite - unul dintre cele mai importante rapoarte de acest fel din lume - din populatia de 19,18 milioane de oameni din Romania, 15,49 milioane sunt utilizatori de internet (80,7% din populatie) si 12 milioane de oameni sunt activi in retelele sociale (62,6% din totalul populatiei). Comparativ cu ianuarie 2020, numarul de utilizatori de internet din Romania a crescut in ianuarie 2021 cu 0,9%, iar cel al utilizatorilor retelelor sociale, cu 9,1% (circa 1 milion de oameni)

Conform raportului, romanii petrec, in medie, 7 ore si 26 de minute pe Internet, si 2 ore si 16 de minute pe zi folosind retelele sociale. In principal, din cei 12 milioane de romani care folosesc in mod constant social media, 11,77 milioane acceseaza aceste retele de pe mobil (adica 98,1%).

Facebook este pe locul 2, iar Instagram se situeaza pe locul 5 in topul celor utilizate retele sociale de la noi din tara: 91,1% dintre utilizatorii de internet, respectiv 60,6% au declarat ca au accesat aceste platforme in ultima luna. Pe locul 1 se situeaza YouTube, cu 94,2% dintre utilizatori declarand ca au accesat aceasta retea cel putin o data in ultima luna.

Conform raportului, in Romania existau, in ianuarie 2021, 11 milioane de utilizatori de Facebook. In ceea ce priveste impartirea in functie de gen, 50,5% dintre uilizatorii de Facebook sunt femei si 49,5%, barbati. In medie, lunar, romanii acorda postarilor de pe Facebook circa 18 like-uri lunar (22 femeile, 14 barbatii), lasa 8 comentarii (14 femeile, 5 barbatii), dau 2 share-uri (2 femeile, 1 barbatii) si dau 22 de click-uri pe reclamele pe care le vad in aceasta retea de socializare (27 femeile, 18 barbatii).

In ceea ce priveste Instagram, in ianuarie 2021 existau 5 milioane de utilizatori romani pe aceasta retea de socializare, din care 53,1% femei si 46,9% barbati.

In acest context, prezenta asiguratorilor si a brokerilor pe retelele de socializare - acolo unde o mare parte din romani isi petrec o buna parte din timpul dedicat activitatilor online - este extrem de importanta.

FivePlus Solutions este o companie privata, formata din specialisti cu o experienta de peste 20 ani in implementarea solutii de digitalizare, de tip Intranet/Internet. Acestia isi folosesc expertiza dobandita in zona de comunicare intra si interorganizationala pentru a da un plus de valoare proiectelor, pentru a realiza infrastructuri optime din punct de vedere cost / performanta si pentru a adapta si implementa solutii IT profesionale.

Compania ofera un portofoliu consistent de servicii: consultanta, proiectare, dezvoltare, instalare & configurare solutii, transfer de know-how, instruire, suport tehnic, care aduc valoare adaugata investitiei si astfel asiguram o colaborare de succes pe termen lung. Expertiza lor cuprinde proiecte din cele mai variate zone ale tehnologiei informatiei: dezvoltare aplicatii software, implementare aplicatii punctuale de business, promovare online si e-commerce, dezvoltarea si implementarea de sisteme complexe.

3.789 accesari