1asig.ro

Tu stii sa circuli corect pe autostrada?

In cadrul campaniei nationale de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!, o parte dintre mesajele transmise soferilor au vizat regulile de circulatie corecta pe autostrada si recomandarile de siguranta specifice acestui tip de drum, avand in vedere numarul si gravitatea accidentelor care se inregistreaza pe autostrazile din Romania, in pofida numarului modest de kilometri.

PROMO

Astfel, intr-o serie de infografice dedicate, au fost abordate principalele prevederi si reguli de circulatie specifice autostrazilor, inclusiv cum se intra si cum se iese corect d pe autostrada, care sunt principalele reguli de circulatie, cand au voie soferii sa opreasca si nu numai.

Principalele recomandari si prevederi privind circulatia pe autostrada includ:

1. Pe o autostrada cu doua benzi, trebuie sa circuli pe prima banda. Cea de-a doua banda se foloseste numai in cazul "depasirilor" (devansarilor), dupa care se revine pe prima banda.

2. Pentru a schimba banda de circulatie:

a) Semnalizezi mai intai intentia de schimbare a benzii.
b) Te asiguri ca din spate nu se apropie alte autovehicule care circula cu viteza mai mare.
c) Schimbi banda doar in momentul in care poti face acest lucru in deplina siguranta.
d) Daca ai efectuat o "depasire" pe banda a doua, revii pe prima banda in conditii de siguranta.

3. Atentie la vehiculele care intra pe autostrada de pe banda de intrare. Circula cu atentie sporita pe prima banda si adapteaza viteza de deplasare dupa viteza autovehiculului care intra pe autostrada, mai ales daca acesta se deplaseaza mai incet. In anumite cazuri, poti trece pe banda a doua ca sa facilitezi intrarea pe prima banda a autostrazii a autovehiculului care vine de pe banda de intrare.

4. Chiar daca circuli cu viteza maxima legala, de 130 km/h, nu ramane pe banda a doua. Ai intotdeauna obligatia de a ocupa banda intai, daca aceasta este libera. Conform Codului rutier: "Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, avand obligatia sa revina pe prima banda ori de cate ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane."

5. Nu circula niciodata pe banda de urgenta a autostrazii. Nu opri niciodata pe banda de urgenta, decat intr-un caz extrem. Conform Codului Rutier: "Se interzice circulatia, oprirea sau stationarea autovehiculelor pe banda de urgenta, cu exceptia cazurilor justificate, precum si a autovehiculelor cu regim de circulatie prioritar."














Despre FII TREAZ LA VOLAN!

Demersul "FII TREAZ LA VOLAN!" este initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

De asemenea, editia din 2019 este realizata cu sprijinul EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, OMNIASIG VIG, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GRAWE Romania, ASIROM VIG, CITY Insurance, UNIQA Asigurari, RENOMIA SRBA Insurance Broker, AVUS, DAW Management, INTER Broker, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, MARSH Romania, SAFETY Broker, AON Romania, GLOBASIG Broker, ASIGEST Broker, MAXYGO Broker, MIB - MILLENIUM Insurance Broker, INTARO, RECREX, EUROTAX, ASISOFT, DAS - Dellen Ausbeulservice GmbH, Daune Expert si GrECo Romania.

Proiectul se desfasoara cu sprijinul Partenerilor UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, OTTO Broker, motoADN, Ford Mustang Romania, TATUC Serv Consulting si 5togo. Partenerul Stiintific al campaniei este Clinica SOMNOLOG.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro, AutoStiri.ro, AutoNapoca.ro, Cars.ro, AutoExpert si Flote Auto.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan.
394 accesari