1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Subscrierile ALLIANZ-TIRIAC au crescut cu peste 7% in 2015

ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a inregistrat, in 2015, un volum total de prime brute subscrise (din activitati de asigurari generale si de viata, cumulat) de 1,06 miliarde de lei, marcand o crestere de 7,2 procente fata de anul anterior, cand afacerile au insumat 991 milioane de lei, a transmis compania.

Potrivit societatii, in ultimul trimestru din 2015, subscrierile totale au depasit 286 milioane lei, consemnand un avans de 9,6% comparativ cu acelasi interval din 2014.

Ponderile celor doua segmente principale in totalul veniturilor au ramas neschimbate: 90% asigurari generale, respectiv 10% asigurari de viata.

Cresterea veniturilor totale din prime a fost sustinuta in 2015, in principal, de evolutia segmentului asigurarilor generale, care a inregistrat un avans de 7,5% comparativ cu anul 2014, pana la valoarea de 952,9 milioane de lei.

Veniturile din vanzarile de polite de asigurari de viata au inregistrat, la randul lor, o crestere de 4,9% pana la o valoare de 109,2 milioane de lei.

"Aceasta evolutie pozitiva reflecta consolidarea ciclului de crestere pe care s-au inscris afacerile ALLIANZ-TIRIAC in ultimii 3 ani, tendinta care, la randul sau, evidentiaza orientarea unui numar din ce in ce mai mare de clienti catre calitate, catre siguranta si stabilitate. Cu o rata de solvabilitate de 153%, conform noilor reglementari privind solvabilitatea (Solvency II), suntem extrem de bine pregatiti sa oferim cele mai solide si credibile garantii privind respectarea promisiunilor pe care le facem clientilor", a declarat Remi VRIGNAUD, Directorul General al ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.

Pentru intreg portofoliul de asigurari generale, nivelul despagubirilor efectiv platite in anul 2015 se ridica la peste 446 milioane de lei, in crestere fata de nivelul anului anterior cu 7,3%. In plus, la sfarsitul anului 2015, obligatiile de plata ale companiei inregistrate sub forma de rezerve de daune aferente riscurilor intamplate, acoperite prin polite de asigurari generale, se ridicau la 101 milioane de lei.

Cele mai mari daune

Cele mai mari valori ale indemnizatiilor platite in anul 2015 se refera la daune morale si vatamari corporale, respectiv la daune ale proprietatilor persoanelor juridice.

Pe segmentul auto, ALLIANZ-TIRIAC a achitat in anul 2015 peste 1,3 milioane de lei in contul unei polite RCA emise de companie, ca urmare a unui accident produs in Romania soldat cu vatamari corporale si peste 3,2 milioane lei pentru un accident auto intamplat in strainatate (Carte Verde).

Pe segmentul asigurarilor de bunuri si proprietati, statisticile realizate la nivelul portofoliului ALLIANZ-TIRIAC arata ca, desi mai putin frecvente, incendiile produc pagube de valori semnificative. In anul 2015, cea mai mare despagubire achitata unei persoane juridice pentru o polita de asigurare property s-a ridicat la peste 800.000 lei, ca urmare a producerii riscului de incendiu.

Pe de alta parte, in privinta asigurarilor de locuinte, programele dezvoltate de ALLIANZ-TIRIAC pentru acordarea de despagubiri rapide in cazul daunelor cu valoare sub 2.000 lei, sunt tot mai apreciate de clienti. Aproximativ 40% din totalul dosarelor de daune la locuinte au fost solutionate in anul 2015 prin procedura de daune rapide, durata medie de solutionare a acestora fiind de sub 5 zile lucratoare.

"Am investit sume consistente in software si infrastructura IT si vom continua sa alocam resurse importante pentru a deveni mai accesibili clientilor si pentru a le oferi experiente pozitive in toate zonele de interactiune cu compania noastra", a subliniat VRIGNAUD.

De la traditional la digital

"Digitalizarea este o tendinta care se manifesta tot mai pregnant la nivel mondial, dar si in Romania, iar clientii asteapta de la noi produse si servicii din ce in ce mai accesibile si rapide. Anul 2015 a fost pentru ALLIANZ-TIRIAC un an in care am facut primii pasi importanti in directia digitalizarii: am lansat aplicatia ALLIANZ-TIRIAC pentru mobil; a fost implementata optiunea de evaluare on-line a calitatii serviciilor de solutionare a daunelor; multe dintre operatiunile de back-office au fost automatizate si optimizate", a explicat Remi VRIGNAUD.

Dupa numai doua luni de la lansarea solutiei digitale ce invita clientii Casco si tertii pagubiti RCA sa ofere feedback-ul lor in privinta serviciilor de solutionare a daunelor, rata de raspuns s-a situat la aproximativ 35%. Au fost centralizate circa 1.300 de evaluari din partea clientilor, fiind consemnat un grad de satisfactie de 94%. In medie, clientii au acordat nota 9,3 pentru solutia tehnica, respectiv in privinta timpului de asteptare si 9,6 in evaluarea atitudinii inspectorului constatator, conform asiguratorului.

PROMO