1asig.ro
1asig.ro

SONDAJ: Romanii se tem cel mai tare de incendii si cutremure

5 min. / 1.540 cuvinte
4 din 10 romani considera ca incendiile reprezinta cea mai mare amenintare pentru locuinta lor, in timp ce 3 romani din 10 plaseaza cutremurul pe primul loc in acest top al riscurilor care le ameninta casa, arata rezultatele unui sondaj realizat in cadrul campaniei de informare "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte".

Astfel, la intrebarea "Care crezi ca este cea mai mare amenintare pentru casa ta?", 38,1% dintre participantii la sondaj au indicat izbucnirea unui incendiu in locuinta lor sau in casa vecinilor, iar 30,5% au mentionat cutremurul. In acelasi timp, 15,4% dintre respondenti au mentionat inundarea provocata de apa din conducte, iar 10,4%, spargerea locuintei de catre hoti. De asemenea, alunecarile de teren (alese de 1,8% dintre participantii la sondaj) si inundatiile (0,9%) au ocupat ultimele locuri in topul riscurilor de care se tem romanii.

La sondaj au participat 1.766 de respondenti, dintre care 50% femei si 50% barbati. 62% dintre acestia locuiesc la bloc, iar 78% dintre respondenti sunt din mediul urban.

Conform declaratiilor respondentilor, 43% dintre ei au avut o inundare provocata de spargerea conductelor (80% dintre acestia locuind la bloc), iar 4,93% au avut un incendiu in locuinta.

4 din 10 posteaza fotografii pe Facebook atunci cand sunt plecati

49,7% dintre participantii la sondajul organizat in cadrul campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" au auzit de o spargere a unei locuinte care a avut loc fie in zone invecinate, fie in acelasi bloc cu ei, pe aceeasi strada sau in acelasi cartier cu ei. De asemenea, 13,1% au declarat ca au primit in casa o persoana straina (care invoca motive precum vanzari de bunuri, executari lucrari constructii/reparatii, solicitare ajutor etc.).

4 din 10 romani (37,2%) posteaza fotografii din calatorie pe Facebook sau pe alte retele de socializare in timp ce sunt plecati in vacanta, arata rezultatele sondajului. De asemenea, 18% dintre respondenti au declarat ca atunci cand pleaca in vacanta vorbesc despre acest lucru pe Facebook sau pe alte retele de socializare.

"Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", campanie de informare

Conform rezultatelor sondajului, doar 23,1% dintre respondenti considera ca o asigurare obligatorie de locuinta reprezinta o protectie suficienta pentru locuinta lor. Cu toate acestea, gradul de penetrare al asigurarilor facultative in Romania nu a inregistrat cresterile asteptate. Nevoia de informare si educare cu privire la rolul asigurarilor este unul dintre elementele care stau la baza acestei situatii.

In acest context, s-a desfasurat cea de-a treia editie a campaniei de informare Octombrie - "Luna Asigurarilor de Locuinte" - demers national prin care se urmareste cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la asigurarea locuintelor.

Campania a fost sustinuta de PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor, APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si Radio Romania Actualitati.

In cadrul proiectului, au fost distribuite in toata tara 500.000 de brosuri informative dedicate. Acestea au ajuns la publicul larg si impreuna cu ziarul Libertatea, distributia materialelor fiind dublata si de o ampla campanie de comunicare in mediul online si pe retelele de socializare.

De asemenea, materialele informative privind asigurarile de locuinta au fost completate si de o serie de infografice utile cu sfaturi privind masuri de preventie a incendiilor si furturilor din locuinte, dar si referitoare la reactiile necesare in caz de cutremur, inundatie sau incendiu. Mai multe detalii gasiti pe www.asigurarealocuintelor.ro.

"Luna Asigurarilor de Locuinte" beneficiaza de sprijinul unor importante companii de asigurare si de brokeraj care activeaza pe piata din Romania. Astfel, ASIROM VIG, GROUPAMA Asigurari, GOTHAER Asigurari Reasigurari, OMNIASIG VIG, GENERALI Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, CREDIT Europe Asigurari, VERASIG Broker si OTTO Broker sustin campania in calitate de Parteneri.

Mesajele acesteia sunt transmise catre publicul larg cu sprijinul Partenerilor Media Wall-Street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Q Magazine, ZiuaVeche.ro, stirilepescurt.ro si stirileimobiliare.ro.

De asemenea, distributia brosurilor a fost realizata si cu sprijinul Partenerilor PRESTIGE Broker si CAMPION Broker.

APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor are ca scop principal promovarea conceptului de asigurare si cresterea gradului de educare in domeniul asigurarilor in randul populatiei. Pentru indeplinirea obiectivelor sale, Asociatia beneficiaza de sustinerea principalilor vectori de comunicare in domeniile asigurarilor si pensiilor private - Publicatiile XPRIMM, editate de Media XPRIMM.

APPA organizeaza conferinte si alte tipuri de reuniuni tematice pentru dezbaterea si solutionarea problemelor specifice majore, elaboreaza studii si analize privind prioritatile in domeniul asigurarilor.

9.689 accesari