Romania, locul 1 in UE la rata mortalitatii pe fondul accidentelor rutiere - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7228 RON
1 USD = 4.1899 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Romania, locul 1 in UE la rata mortalitatii pe fondul accidentelor rutiere


Statisticile oficiale la nivel comunitar privind siguranta rutiera sunt ingrijoratoare pentru Romania, care, in 2017, a fost liderul Uniunii Europene la mortalitatea din accidente rutiere. Astfel, potrivit ETSC (European Transport Safety Council), Romania a inregistrat o rata de 99 de morti la un milion de locuitori - dubla comparativ cu media europeana, care a fost de 50 de decese la un milion de locuitori -, 2017 fiind cel de-al treilea an consecutiv care a adus o crestere a numarului deceselor cauzate de accidentele rutiere.

European Transport Safety Council a analizat 32 de tari din Uniunea Europeana si a constatat ca, in 2017, 22 dintre acestea au reusit sa reduca numarul victimelor, cele mai bune rezultate fiind inregistrate de tari precum Estonia (reducere cu 32%), Luxemburg (22%), Norvegia (21%) si Slovenia (20%). Numarul celor care au decedat anul trecut in urma accidentelor rutiere produse in UE a fost ridicat (25.250 de decese), dar se poate observa o scadere de 2% comparativ cu 2016 si o scadere de 3% pentru ultimii 4 ani.

Din pacate, insa, Romania nu s-a regasit pe lista celor 22 de tari mentionate anterior. Nici nu avea cum, de vreme ce, in 2017, a inregistrat cea mai mare rata a mortalitatii la nivelul intregii Uniuni Europene. In 2017, arata ETCS, numarul deceselor inregistrate in urma accidentelor rutiere produse in Romania a fost de 1.951, cu 2% mai mare decat in 2016 (1.913 decese). 99 de decese la un milion de locuitori - aceasta este statistica neagra care a transformat Romania in liderul UE la mortalitatea din accidente rutiere.

Cu numai 750 de kilometri de autostrazi si o retea nationala de drumuri formata in proportie de 90% din drumuri cu o singura banda de mers in fiecare directie, dupa cum arata ECTS, efectele negative asupra sigurantei rutiere sunt usor de observat. Nu e prima oara cand infrastructura rutiera a Romaniei ajunge exemplu negativ in UE, si nu numai, Banca Mondiala inscriindu-se si ea pe lista entitatilor care subliniaza precaritatea infrastructurii rutiere a Romaniei.

Totodata, aceeasi Banca Mondiala mai arata, potrivit ECTS, ca, in 2016, Romania a adoptat o Strategie Nationala de Siguranta Rutiera, care prevede, pana in 2030, investitii de nu mai putin de 27 de miliarde de euro in infrastructura rutiera. Din pacate, insa, asa cum puncteaza Banca Mondiala, Romania inca nu a identificat sursele de finantare necesare pentru o astfel de investitie. S-a identificat, insa, faptul ca viteza ramane in continuare unul dintre cei mai important factori cauzatori de evenimente rutiere grave.

European Transport Safety Council subliniaza nevoia cresterii nivelului de siguranta rutiera si arata ca sprijinul politic al guvernelor statelor membre UE este crucial in acest sens. Doar asa, puncteaza ETCS, numarul victimelor accidentelor rutiere (500 de morti in fiecare saptamana) poate fi redus.

"Daca, in Europa, doua avioane cu pasageri s-ar prabusi in fiecare saptamana, raspunsul public si politic ar duce la schimbare, iar imbunatatirile aduse in ultimii 50 de ani sigurantei aviatice au venit in astfel de contexte. Acum, avem nevoie de o abordare adecvata la nivelul sigurantei rutiere. Comisia Europeana a anuntat recent masuri indraznete, cu vehicule mai sigure si o infrastructura mai sigura, care sa salveze vieti pe drumurile europene. Dar aceste masuri au nevoie de sprijin politic din partea statelor membre si de timp. Guvernele din UE trebuie sa se implice in acest sens - in lunile urmatoare, nu in anii urmatori -, cu o mai buna aplicare a masurilor, cu alte masuri urgente, pentru a reduce principalele cauze de deces si vatamari grave: depasirea vitezei, conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, distragerea atentiei si nepurtarea centurii de siguranta", a explicat Antonio AVENOSO - Executive Director, ECTS.

In acest context, APPA (Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor) deruleaza o noua editie a campaniei nationale de siguranta si preventie rutiera "FII TREAZ LA VOLAN!", derulata cu sprijinul Politiei Romane, al UNSAR (Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania) si al BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania). Mai multe detalii despre campania "FII TREAZ LA VOLAN!" sunt disponibile atat pe treazlavolan.ro, cat si pe conturile de FacebookInstagram si YouTube dedicate.




Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Romania, locul 1 in UE la rata mortalitatii pe fondul accidentelor rutiere).

Noutati 1asig.ro
» GDPR si-a indeplinit obiectivele de protectie a consumatorilor?
» Noi reguli pentru asigurarea judecatorilor si procurorilor
» Care a fost castigul mediu al salariatilor din asigurari si pensii in luna aprilie?
» 106 ambulante din parcul auto al Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov vor avea asigurare CASCO
» Mercer Marsh Benefits: In 2018, costurile cu serviciile medicale au crescut de 3 ori mai mult decat rata inflatiei
» Care sunt avantajele serviciilor TPA?
» 14 iunie este Ziua Mondiala a Donatorului de Sange
» ALLIANZ-TIRIAC a lansat o asigurare de viata de tip protectie pentru boli grave
» Alte sute de gospodarii din 8 judete, afectate de inundatii
» Barometrul UNSAR - IRES: Incendiile si dezastrele naturale, riscurile care ii ingrijoreaza cel mai mult pe romani




Share |


Autor: Cristian SUCA | Publicat pe 07.09.2018 | 854 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM