1asig.ro
1asig.ro

OMNIASIG VIG a inregistrat prime brute subscrise de 1,06 miliarde lei in 2017

5 min. / 1.540 cuvinte
OMNIASIG Vienna Insurance Group a inregistrat, in anul 2017, un volum total al primelor brute subscrise de 1,06 miliarde lei, o valoare cu 2,24% sub cea inregistrata in 2016. Scaderea este cauzata, in principal, de reducerea valorii primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor auto obligatorii, RCA.

PROMO


Segmentul asigurarilor de tip Property a inregistrat o crestere de 6,19% a primelor brute subscrise fata de anul anterior, crestere aliniata cu obiectivul principal al companiei de a sustine dezvoltarea liniilor de asigurari non-auto. O crestere a fost inregistrata si in ceea priveste volumul total al despagubirilor platite in 2017, aceasta fiind de 10,53% fata de anul precedent.

Compania a inregistrat in 2017 o evolutie profitabila, stabila, profitul brut conform standardelor de raportare IFRS in scop de consolidare fiind de 20,09 milioane lei.

De asemenea, coeficientul de lichiditate la 31 decembrie 2017 a fost de 2,24, ceea ce subliniaza stabilitatea companiei si puterea sa financiara. Totodata, la 31 decembrie 2017, in baza calculelor si estimarilor efectuate a Cerintei de Capital de Solvabilitate (SCR) si a Cerintei Minime de Capital (MCR) determinate in conformitate cu cerintele regimului de Solvabilitate II ce a intrat in vigoare in 2016 si caruia OMNIASIG i s-a aliniat, compania respecta pe deplin cerintele de capital obligatorii.

"2017 a fost un an plin de provocari si realizari. Principalul nostru obiectiv a fost mentinerea ritmului, bazandu-ne in special pe strategia noastra de crestere prudenta si de dezvoltare sustenabila. Ne-am concentrat pe adaptarea la cerintele pietei, pe o eficientizare constanta a operatiunilor si a proceselor si, mai ales, pe consolidarea relatiilor de incredere cu asiguratii nostri, continuand imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor oferite. Am urmarit, de asemenea, echilibrarea portofoliului pe segmentele auto versus cele non-auto, prin oferirea unor produse cu valoare adaugata si optimizarea sistemelor OMNIASIG cu scopul digitalizarii intregului proces de vanzare. Multumim clientilor si partenerilor nostri pentru acest rezultat si vom continua si in 2018 in aceeasi consecventa privind calitatea serviciilor", a declarat Mihai TECAU, Presedinte Directorat si CEO, OMNIASIG VIG.

Segmentul asigurarilor auto (Casco si RCA) a inregistrat, cumulat pe cele doua linii, o scadere a volumului total de prime brute subscrise de 4,26% fata de anul anterior, in urma reducerii volumului primelor pe segmentul RCA. Casco insa a inregistrat o crestere de 20% a volumului de prime brute subscrise.

Linia asigurarilor de sanatate ramane una prioritara pentru companie, strategia urmarind dezvoltarea permanenta a acesteia. In 2017, aceasta linie a inregistrat o crestere semnificativa a primelor brute subscrise de 55,20% fata de anul precedent.

Numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz de catre OMNIASIG in 2017 (434) a manifestat o scadere de 12,68% fata de anul 2016. Raportat la numarul politelor de asigurare emise de companie la finalul anului 2017, numarul de petitii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta doar 0,035% din acestea. Totodata, raportat la numarul de dosare de dauna avizate in 2017, numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta doar 0,296% dintre acestea.

Conform Analizei recent emise de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) cu privire la perioada de plata si solutionare a dosarelor de dauna RCA avizate in trimestrul IV din 2017, OMNIASIG a inregistrat un procent de 99,12% al dosarelor de dauna RCA platite in termenul legal, iar durata medie de plata este de doar 3,15 zile/dosar, ceea ce reprezinta o imbunatatire a acestui indicator fata de trimestrul III din 2017 cand acesta era de 3,61 zile/dosar. Conform aceleiasi analize ASF, OMNIASIG a inregistrat cea mai mica durata medie de solutionare a dosarelor de dauna, respectiv de 20,98 zile/dosar.

OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia asiguratului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. Rezultatul NPS la nivel general a fost in 2017 de 85,28%, in crestere cu 10,3 % fata de anul 2016.

OMNIASIG Vienna Insurance Group detine un program complex de reasigurare care acopera toate portofoliile importante subscrise si permite transferul riscurilor catre pietele internationale specializate, contribuind la intarirea stabilitatii financiare a companiei. Dintre companiile situate in topul mondial al reasiguratorilor care participa la contractele de reasigurare ale OMNIASIG, enumeram: Gen Re (rating AA+ Standard&Poor's), Hannover Re (rating AA- Standard&Poor's), Beazley (rating A+ Standard&Poor's), R+V Versicherung AG (rating AA- Standard&Poor's), Partner Re (rating A+ Standard&Poor's), Sindicate Lloyd's (rating A+ Standard&Poor's), VIG Re (rating A+ Standard&Poor's), Mapfre Re (rating A Standard&Poor's), Deutsche Re (rating A+ Standard&Poor's).

1.699 accesari