O alta agentie de turism in insolventa. Terra Tourism avea asigurare la CITY Insurance in...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
10
1 EUR = 4.6578 RON
1 USD = 3.9575 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

O alta agentie de turism in insolventa. Terra Tourism avea asigurare la CITY Insurance in limita a 50.000 dolari


Agentia Terra Tourism si-a anuntat, vineri seara, printr-un email, partenerii si clientii ca nu-si mai poate onora obligatiile fata de acestia si le-a recomandat sa se adreseze asiguratorului CITY Insurance.

Astfel, turistii urmeaza a fi despagubiti, dar in limita sumei de 50.000 de dolari, valoarea totala a politei de asigurare.

"Cu parere de rau va anuntam ca Terra Tourism este, incepand de astazi, 22.06.2018, in imposibilitatea de a mai onora angajamentele asumate. In consecinta, vom declansa procedura de insolventa. Pentru recuperarea sumelor datorate de catre Terra Tourism va rugam sa va adresati asiguratorului societatii (polita de insolvabilitate seria BN, Nr 000000764 incheiata la CITY Insurance SA) si sa faceti demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretam intreaga situatie precum si neplacerile cauzate. Echipa Terra Tourism", a transmis agentia de turism.

In prezent nu se cunoaste valoarea pagubelor si cati turisti au de suferit ca urmare a intrarii in insolventa a agentiei de turism.

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) a anuntat ca "a luat la cunostiinta de pe pagina de internet a agentiei de turism Terra Turism, prin anuntul publicat vineri, 22 iunie 2018, ca agentia membra ANAT va declansa procedura de insolventa. Ulterior, agentia Terra Tourism a inchis orice canal de comunicare".

"Desi numarul turistilor afectati de intrarea in insolventa a Terra Tourism este limitat, situatia este regretabila", au precizat reprezentantii asociatiei.

"Pentru recuperarea sumelor datorate de catre Terra Tourism, turistii se pot adresa asiguratorului agentiei (incheiata la CITY Insurance), urmand a fi despagubiti in limita sumei de 50.000 de dolari, valoarea totala a politei de asigurare. Reprezentantii juridici ai ANAT sunt la dispozitia turistilor pentru a le oferi consultanta in demersurile privind inscrierea la masa credala", a mai mentionat ANAT.

Asociatia a mai atrat atentia asupra faptului ca in ultimii doi ani a inaintat mai multe propuneri catre Ministerul Turismului pentru modificari legislative care sa asigure o garantare a sumelor platite de turisti in cazul intrarii in insolventa a agentiei de turism, dar nu s-a ajuns la un consens.

"Noua Directiva UE nr 2302/2015, care va fi transpusa si in legislatia romaneasca incepand din 1 iulie 2018, va reglementa modul de aplicare, iar ANAT isi exprima determinarea pentru ca impreuna cu Ministerul Turismului sa asigure conditiile necesare pentru garantarea efectiva si reala a pachetelor de servicii turistice si pentru asigurarea unui mediu de business sustenabil agentiilor de turism din Romania", a adaugat ANAT.

Agentii economici care comercializeaza pachete de servicii turistice au obligatia sa incheie polite de asigurare cu societati de asigurare privind asigurarea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism, conform prevederilor Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001 cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, fiecare agentie de turism este obligata sa aiba o polita de asigurare valabila, postata la loc vizibil pe site.

Deoarece dauna totala este limitata la valoarea nominala a politei de asigurare, in situatia in care valoarea despagubirii nu ajunge pentru rambursarea totala a pagubei, turistul se va adresa agentiei sau in cazul in care aceasta si-a cerut insolventa sau falimentul se va adresa direct administratorului judiciar in vederea inscrierii la masa credala, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

ANAT a precizat care sunt etapele de urmat de catre turistul pagubit pentru a obtine despagubiri din asigurarea agentiei pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism:

1. Turistul va notifica in scris agentia sa ii ramburseze suma achitata, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data incheierii/derularii pachetului de servicii turistice/ sau de la data repatrierii.

2. Turistul va anunta asiguratorul, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata agentiei privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmarii de primire prevazute la pct. 1 de mai sus.

3. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.

4. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
Documentele justificative constau in principal in:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmarile de primire precizate la pct. 1 si 2 de mai sus;
c) fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

5. Despagubirea acordata de asigurator reprezinta echivalentul sumei achitate de turist catre agentie, in limita sumei asigurate. Despagubirea se va plati de catre asigurator in termen de 30 zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist.

Amintim ca, in ultimii ani, mai multe agentii de turism au intrat in insolventa, printre care Paravion, Genius Travel, Mareea, Omnia Turism.

Ca urmare a acestor falimente, asiguratorii cauta solutii pentru protectia turistilor. Astfel, Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat InsoTRAVEL, prima asigurare facultativa din Romania care acopera integral riscul de a pierde avansul sau sumele platite de turisti pentru vacanta in cazul insolventei agentiei de turism si neprestarii serviciilor turistice contractate. Aceasta este o acoperire suplimentara atasata Asigurarii de Calatorie in Strainatate de la Gothaer si este conceputa in asa fel incat permite protejarea integrala a sumelor achitate de catre turisti in cazul insolventei agentiei de turism, corelata cu limitele de despagubire selectate in functie de valoarea pachetului turistic.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (O alta agentie de turism in insolventa. Terra Tourism avea asigurare la CITY Insurance in limita a 50.000 dolari).

Noutati 1asig.ro
» #treazlavolan si 5 to go lanseaza ultima provocare a saptamanii!
» Sondaj 1asig.ro: Este pregatita piata asigurarilor sa aplice cerintele IDD?
» Cursuri, prezentari de produse inovative si networking la LEADER TEAM INSTITUTE
» Castiga una din cele 7 invitatii la IMWorld 2018!
» Ultima zi a campaniei #donatorTreazlavolan
» Ce vor angajatii romani de la un loc de munca? Asigurarile de sanatate, printre beneficii
» Participanti de pe cinci continente la a V-a editie a IFIGS, organizata de FGA
» Studiu: 52% dintre consumatori nu isi protejeaza dispozitivele mobile, iar 12% au fost victime ale unor fraude financiare intr-un singur an
» VIDEO: Calin RANGU: ASF sustine dezvoltarea tehnologica in piata de asigurari
» Accidentele auto in strainatate si incendiile - cele mai frecvente cauze pentru despagubirile platite de OMNIASIG in S1 2018




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 25.06.2018 | 1113 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM