1asig.ro
1asig.ro

Mercer Marsh Benefits: Cresterea numarului de cazuri COVID-19, in Romania, modifica tipurile de beneficii acordate angajatilor

5 min. / 1.540 cuvinte
Peste 40% dintre cele 154 de companii care au furnizat date, au in continuare activitatea de la birouri intrerupta, potrivit studiului "Companies reactions to COVID-19, 2nd Edition" realizat de Mercer Marsh Benefits in Romania. Toate companiile participante in studiu au oferit angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa, pentru activitatile care au permis aceasta masura, iar

PROMO


60% dintre companii au aplicat deja cresterile salariale propuse pentru acest an sau urmeaza sa le implementeze curand.

Survey-ul derulat in la finele lunii mai - inceputul lunii iunie, sintetizeaza masurile pe care le-au luat organizatiile pentru siguranta angajatilor si remodelarea modului de lucru si ajustarea politicii de remunerare si de acordare a beneficiilor in contextul COVID-19. Editia a doua a studiului a urmarit si masurile pe care companiile le-au luat pentru reintoarcerea la birou.

Ce masuri au luat companiile pentru sporirea sigurantei angajatilor la reintoarcerea la birou?
  • Cele mai multe dintre companii (93%) au suplimentat masurile de igienizare si curatenie regulata a spatiilor de lucru.
  • Peste 90% dintre organizatii ofera angajatilor materiale de protectie (masti, manusi, gel dezinfectant).
  • 82% ofera in continuare posibilitatea de a lucra de acasa, acolo unde natura activitatii permite aceasta masura.
  • 8 din 10 companii au schimbat si adaptat spatiul de lucru, pentru a avea minim 1.5 - 2 metri intre angajati (pentru a asigura distantarea sociala)
  • 8 din 10 organizatii au adaptat bucataria, cantina si sala de mese pentru a asigura conditii optime de siguranta
  • 7 din 10 companii au impus folosirea unor echipamente de protectie la birou, in interiorul fabricilor, magazinelor, restaurantelor si hotelurilor
  • 7 din 10 companii au organizat cursuri pentru respectarea masurilor de siguranta
  • 6 din 10 companii au implementat program flexibil, cu ore diferite de incepere si incheiere a programului de lucru
Silvia DUMITRESCU, Manager, Mercer Marsh Benefits Romania, a declarat: "Remarcam preocuparea companiilor pentru adaptarea pachetelor de beneficii pentru angajati la noua realitate: organizatiile acorda atentie suplimentara asigurarilor pentru angajati si programelor de asistenta (Employee Assistance Programs). Odata cu revenirea la birou, alaturi de masurile de siguranta sanitara in spatiile de lucru, organizatiile au introdus in pachetele de beneficii protectia prin asigurare pentru angajati. Aceasta preocupare a fost in continua crestere, si s-a intensificat in ultimele doua saptamani, pe fondul cresterii numarului de cazuri de infectare cu COVID-19, in Romania."

Cum s-au modificat politicile de remunerare si beneficii ale companiilor?

Aproape 60% dintre companii au implementat deja cresterile salariale planificate pentru acest an sau urmeaza sa le implementeze in curand. Un sfert dintre organizatii au decis implementarea lor in a doua parte a anului si stau in expectativa pe fondul incertitudinii produse de contextul economic. 22% dintre organizatii planuiesc sa inghete salariile.

5% este media cresterii salariale pentru anul in curs, pentru toate categoriile de angajati, pentru companiile care au planificat cresteri salariale pentru anul in curs.

In ceea ce priveste recompensarea suplimentara a angajatilor care lucreaza in continuare la sediile companiilor si deruleaza activitati esentiale, doar 12% dintre companiile chestionate acorda beneficii suplimentare sau recompense pentru continuarea activitatii. Cele mai multe dintre companii au pastrat remuneratiile pe care angajatii le au potrivit contractelor individuale de munca.

Din perspectiva pachetelor de beneficii, majoritatea companiilor nu doresc sa faca schimbari majore in planurile de beneficii acordate angajatilor dar tot mai multe investigheaza posibilitatea de a mentine sau implementa beneficii care cresc protectia angajatilor la COVID-19. Cele mai afectate bugete sunt cele alocate pentru training-uri (47% dintre companii au diminuat bugetele, iar 6% dintre companii au eliminat total cheltuielile) si team building-uri (34% dintre companii au scazut bugetele in timp ce 43% dintre companii au eliminat in totalitate aceste cheltuieli). 9 din 10 dintre companiile care asigurau angajatilor acest tip de beneficii, continua sa acorde, fara modificari de bugete, urmatoarele categorii de beneficii: asigurarea de viata/ accidente, asigurarile de sanatate, pensiile private si masina de serviciu.

In plus, 20% dintre companii au introdus ca noutate in pachetul de beneficii, protectia prin asigurare pentru imbolnavirea de COVID-19 si 17% au adaugat programe de asistenta/ consiliere pentru angajati (EAP), fata de cei 65% care le aveau incluse deja in pachetul de beneficii.

7 din 10 organizatii si-au planificat mentinerea numarului actual de angajati si cauta solutii pentru realizarea acestui lucru. 16% dintre organizatii doresc cresterea numarului de angajati in timp ce 14% dintre acestea au confirmat ca iau in calcul reorganizarea in perioada urmatoare. Doar 3% dintre companii nu au luat o decizie legata de acest aspect.

Alaturi de masurile impuse de legislatie, pentru reintoarcerea la birou, cei mai multi dintre angajatori au luat masuri cu privire la asigurarea transportului pana la locul de munca, pentru evitarea transportului in comun. 65% dintre companii au implementat transportul angajatilor cu masinile disponibile sau folosirea unor microbuze/ autobuze (35%).

Remarcam, pe langa masurile medicale standard precum verificarea temperaturii si conditiilor medicale la intrarea in spatiul de lucru sau pregatirea unei camere dedicate de izolare a angajatilor depistati cu COVID-19, unele companii sunt dotate si cu teste pentru depistarea COVID-19 in randul personalului propriu.

Studiul a fost realizat in perioada 26 mai - 2 iunie si cumuleaza raspunsuri oferite de 154 de companii. Structura in functie de domeniul de activitate este urmatoarea:



Mercer este o companie globala de consultanta in sanatate, remuneratie si cariere si este prezenta pe piata din Romania sub forma parteneriatului Mercer Marsh Benefits.

Mercer este parte din Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), cu venituri anuale de peste 17 miliarde USD si peste 76.000 de colegi la nivel global. MMC este de asemenea societatea mama a Marsh, lider global in brokerajul in asigurari si consultantei de risc, Guy Carpenter, lider specialist in risc si reasigurari si Oliver Wyman, lider consultant de management.

947 accesari