1asig.ro

LIMEWOOD: "In primii 5 ani, in medie, 35% dintre politele de asigurari de viata lapseaza"

5 min. / 1.540 cuvinte
Lapsarile reprezinta un risc semnificativ de business pentru toate companiile de asigurari de viata, din cauza impactului lor negativ asupra costurilor si cash flow-ului. Adesea, lapsarile pot fi chiar rezultatul unui comportament fraudulos fie al clientilor, fie al membrilor echipei de vanzari, atrag atentia reprezentantii companiei LIMEWOOD, o companie specializata in tehnologii "big data" aplicate, adresate in principal sectorului asigurarilor si domeniului bancar.

PROMO


"Cercetarile noastre indica faptul ca in primii 5 ani, in medie 35% dintre politele de asigurari de viata lapseaza, iar 20% dintre politele de asigurari de viata sunt anulate din cauza primelor neplatite. Acest lucru inseamna ca, in medie, peste 50% din portofoliu dispare dupa 5 ani si lasa in urma probleme nerezolvate la nivelul contabilitatii interne si nu numai. Asadar, este foarte important sa cunoastem cauzele lapsarilor pentru a reduce impactul negativ, dar si pentru a imbunatati atat portofoliul, cat si schemele de despagubire", au declarat reprezentantii LIMEWOOD.

"In aceste conditii, este absolut necesar pentru managerii companiilor de asigurare sa afle motivele din spatele lapsarilor pentru a avea o perspectiva pe termen lung. Actiunile implementate de acestia trebuie sa fie argumentate de date relevante si precise. In acest context, este evident ca, pentru ca un manager sa reactioneze prompt, abordarea clasica bazata pe analize statistice nu mai este suficienta. Managerii isi doresc raspunsuri rapide si de incredere la probleme lor si nu analize statistice greu de inteles", au adaugat acestia.

Datorita evolutiei recente a tehnologiilor si instrumentelor de analiza, bazate pe conceptul "big data", este acum posibil ca intregul portofoliu al compajiilor de asigurare sa fie analizat in timp real, pe baza logicii predictive. Aceasta permite managementului sa vizualizeze si sa inteleaga instant fenomenele care afecteaza portofoliile de asigurari de viata si sa ia instant decizii corective, au explicat reprezentantii LIMEWOOD.

Cum pot asiguratorii sa analizeze lapsarile, folosind tehnologiile "big data"? Conform LIMEWOOD, noile tehnologii permit o abordare complet diferita, care include aspecte precum:
  • Analiza instantanee a intregului portofoliu de contracte, fara a se baza pe sampling. Acest lucru permite evitarea timpului pierdut intre formularea cererii de analiza si procesarea raspunsului folosind abordarea traditionala statistica;
  • Analiza aprofundata folosind modele pluricorelationale si matrice in timp real, ceea ce permite analiza unui numar nelimitat de factori interni si externi, precum structura fortei de vanzare, date macro-economice etc.;
  • Identificarea factorilor care creeaza probleme printr-un simplu click;
  • Rapoarte statistice avansate disponibile instant utilizatorilor, fara ca acestia sa aiba nevoie de cunostinte statistice avansate;
  • Metode simple de identificare a factorilor care influenteaza fenomenele negative;
  • Sugestii de "product design" care au ca scop imbunatatirea produselor de asigurare de viata bazate pe criterii multiple, definite pe baza analizei principale de riscuri care afecteaza intregul portofoliu;
  • Sugestii de ajustare a schemelor de despagubire.
"Instrumentele prezentate mai sus, precum si metodele si intreaga abordare, permit o strategie radical diferita de administrare a business-ului de asigurare, oferind informatii utile in timp real in asa fel incat sa poata fi luate instant masuri pentru a obtine un impact pozitiv la nivelul companiei", au explicat reprezentantii LIMEWOOD.

Mai multe detalii despre solutiile oferite de LIMEWOOD, precum si informatii suplimentare despre activitatea companiei si planurile pentru perioada urmatoare vor putea fi aflate direct de la reprezentantii companiei cu prilejul FIAR 2016 - Forumul International Asigurari-Reasigurari. In acest an, LIMEWOOD sustine evenimentul in calitate de Partener, iar specialistii companiei vor fi prezenti la Brasov, intre 15 si 19 mai a.c.

Click aici pentru a accesa website-ul evenimentului.



Figura 1 - Panou de administrare cu statusul contractelor impartit geografic (harta), pe canale de distributie (stanga jos) si statusul contractelor pentru zona geografica selectata (cu o contributie relativa a canalului selectat)



Figura 2 - Vizualizarea impactului lapsarilor asupra portofoliului, pe produs individual (un dreptunghi reprezinta un produs individual, dimensiunea dreptunghiului reprezinta numarul lapsarilor comparativ cu numarul total al lapsarilor, culoarea dreptunghiului reprezinta primele lapsate in milioane euro)



Figura 3 - Exemplul unui model de copac de decizie care grupeaza portofoliul pe factori individuali care ameninta lapsarea, relativ la impactul acestora - analiza este realizata in timp real pe intregul portofoliu

3.094 accesari