Google: 1 din 2 romani foloseste aceeasi parola pentru mai multe conturi online - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
5
1 EUR = 4.6639 RON
1 USD = 4.1179 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Google: 1 din 2 romani foloseste aceeasi parola pentru mai multe conturi online


Desi, in 2017, Romania a primit 138 de milioane de alerte de securitate informatica, jumatate dintre romani (53%) folosesc aceeasi parola pentru mai multe conturi online si, cand aleg parola respectiva, cei mai multi dintre acestia (36%) folosesc o combinatie de cuvinte si numere, arata "YouGov", un studiu realizat de Google in octombrie, cu ocazia evenimentului "Luna Securitatii Cibernetice in Europa".

Studiul arata ca romanii nu sunt preocupati din cale afara de securitatea cibernetica, de vreme ce 44% dintre participanti nu sunt foarte ingrijorati de faptul ca orice cont folosit in mediul online poate fi vizat de infractorii cibernetici, iar 11%, chiar deloc. Destul de ingrijorati de securitatea cibernetica sunt 32% dintre romani, in vreme ce doar 9% dintre participanti s-au aratat foarte ingrijorati de acest aspect.

Autentificarea in doi pasi, una dintre piedicile care pot fi puse in calea infractorilor cibernetici, e folosita de numai 62% dintre romani. Dintre cei care nu folosesc aceasta metoda (38%), 29% nu s-au gandit la acest lucru, 19% nu cred ca este necesara, iar 17% nu considera ca autentificarea in doi pasi e un plus pentru securitatea cibernetica. Mai mult, 14% dintre romani nici macar nu au auzit de aceasta metoda.

Potrivit studiului, 53% dintre romani folosesc aceeasi parola pentru mai multe conturi online, 25% dintre cei chestionati folosesc aceeasi parola pentru majoritatea conturilor, in vreme ce 7% acceseaza absolut toate conturile online cu aceeasi parola. In functie de tipul de parole folosite, 36% dintre romani folosesc o combinatie de numere si cuvinte, iar 26% au parole in care se regasesc numere, cuvinte si simboluri.

Romania 2017: 138,2 milioane de alerte de securitate cibernetica

Securitatea informatica este o problema mare si in Romania, de vreme ce, potrivit CERT-RO (Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica), numarul alertelor de securitate a crescut in 2017 cu 25%, fiind colectate si procesate peste 138,2 milioane de alerte de securitate cibernetica, care au afectat 2,89 de milioane de adrese IP unice din Romania. Cateva din concluziile CERT-RO pe 2017:

  • 33,71% (2,89 milioane) din totalul IP-urilor alocate Romaniei au fost afectate;
  • 83,63% (115,6 milioane) din alertele colectate si procesate au vizat sisteme informatice vulnerabile;
  • 10,32% (14,33 milioane) din alertele procesate s-au referit la sisteme informatice compromise, in sensul ca fie au fost infectate cu diferite forme de malware, fie au fost exploatate si utilizate in diferite tipuri de atacuri;
  • 1.709 domenii web ".ro" au fost raportate, la CERT-RO, ca fiind compromise, in scadere cu aproximativ 84% comparativ cu 2016 (10.639). Numarul reprezinta aproximativ 0,18% din totalul domeniilor ".ro" inregistrate in Romania la finele anului 2017 (944.145) si aproximativ 0,38% din totalul domeniilor ".ro" active (438.366).
In Romania, Google a realizat studiul "YouGov" in perioada 4-20 septembrie 2018, pe un esantion de 1.001 persoane adulte. Plecand de la rezultatele studiului, mentionate anterior, Google ofera cateva sfaturi pentru o securitate mai buna a conturilor online.

Securizati-va parolele

Parolele sunt prima linie de aparare contra infractorilor cibernetici. Este esential sa alegeti parole puternice, diferite pentru fiecare dintre conturile dvs.

Folositi o parola unica pentru fiecare dintre conturile importante

Alegerea aceleiasi parole pentru toate conturile dvs. online (retele sociale, magazine, online banking, email etc.) este similara cu folosirea aceleiasi chei pentru casa, masina si birou - daca un infractor reuseste sa puna mana pe una dintre ele, toate celelalte sunt compromise. Asadar, nu folositi pentru un magazin aceeasi parola pe care o utilizati pentru casuta e-mail sau contul bancar. Poate ca e mai putin comod, dar alegerea unor parole diferite va ofera mai multa protectie.

Administrati-va parolele multiple

Un manager de parole, precum Smart Lock din Google Chrome si Android, va ajuta sa protejati si sa urmariti toate parolele pentru diferitele conturi online. Este capabil sa retina chiar si raspunsurile la intrebarile de securitate si sa genereze parole aleatorii pentru dvs.

Configurati-va optiunile de recuperare a parolelor si mentineti-le actualizate

Daca va uitati parola sau vi se blocheaza accesul la cont, trebuie sa gasiti o modalitate pentru a putea intra din nou in cont. Multe servicii va transmit un mesaj la o adresa de e-mail de recuperare daca trebuie sa va resetati parola, deci asigurati-va ca adresa respectiva este actualizata si ca se refera la un cont pe care il puteti accesa.

Uneori, puteti adauga si un numar de telefon profilului dvs., pentru a primi un cod de resetare a parolei printr-un mesaj text. Adaugarea unui numar de mobil contului dvs. este una dintre cele mai usoare si fiabile modalitati de a va proteja contul.

De exemplu, serviciul online la care aveti cont poate utiliza numarul de telefon pentru a-i impiedica pe cei care incearca sa va acceseze contul in mod neautorizat. De asemenea, va pot trimite un cod de verificare, astfel incat sa puteti intra in cont in situatia in care va este blocat accesul la acesta. Transmiterea unui numar de telefon de recuperare catre Google nu inseamna ca veti inclus in liste de marketing sau ca veti primi mai multe apeluri de tele-marketing.

Numarul de mobil este o metoda de identificare mai sigura decat adresa de e-mail de recuperare sau decat o intrebare de securitate, pentru ca, spre deosebire de celelalte doua, telefonul mobil se afla fizic in posesia dvs.

Cu toate acestea, daca nu puteti sau nu doriti sa adaugati un numar de telefon la contul dvs., multe site-uri va pot solicita sa alegeti o intrebare pentru verificarea identitatii dvs. in cazul in care va uitati parola. Daca serviciul pe care il utilizati va permite sa creati propria intrebare, incercati sa gasiti o intrebare la care doar dvs. ati putea sti raspunsul si care se refera la ceva ce nu ati publicat sau postat pe retelele sociale.

Incercati sa gasiti o modalitate pentru a va asigura ca raspunsul dvs. este unic si ca nu l-ati putea uita cu usurinta - puteti face acest lucru apeland la sfatul de mai sus - astfel incat si daca raspunsul ar fi ghicit de cineva, persoana respectiva sa nu stie cum sa il introduca in mod corect. Este foarte important sa tineti minte acest raspuns - daca il uitati, exista riscul sa nu va mai puteti accesa niciodata contul.

Autentificarea in doi pasi

Autentificarea in doi pasi inseamna ca, pentru a va putea autentifica in contul dvs., trebuie sa parcurgeti un al doilea pas, dupa introducerea numelui de utilizator si a parolei. Daca activati autentificarea bifactoriala, hackerii nu vor putea intra in contul dvs. exclusiv pe baza numelui de utilizator si a parolei.

Acest al doilea factor (pe langa parola) poate imbraca diferite forme, in functie de serviciul online. La Google, de exemplu, acest pas poate fi o solicitare in aplicatia Google de acceptare a autentificarii de pe un dispozitiv autorizat, o cheie fizica de securitate sau un cod pe care sa il introduceti (cum ar fi un cod din sase cifre generat de aplicatia Google Authenticator).

O cheie de securitate este un dispozitiv fizic care se introduce in portul USB al computerului dvs. sau se conecteaza la dispozitivul dvs. mobil prin Bluetooth sau NFC (Near Field Communication).

Multe dintre conturile dumneavoastra online, inclusiv cele bancare sau cele de pe retelele sociale, ofera optiuni de autentificare bifactoriala. O mare parte dintre acestea va permit sa folositi aceeasi cheie de securitate sau aceeasi aplicatie Google Authenticator ca si cea pe care o utilizati pentru contul dvs. Google.

Riscurile cibernetice si impactul asupra asiguratorilor, in dezbatere la IIF 2018 - Insurance in a Digital World

Pe 27 noiembrie, digitalizarea, riscurile cibernetice si impactul acestora asupra domeniului asigurarilor, vor fi analizate, de catre specialisti de renume international, la Bucuresti, in cadrul "IIF2018: Insurance in the DIGITAL World Conference".

Reprezentanti ai MUNICH Re, CCN, RGAX, FRISS, precum si profesionisti din cadrul ASF - Autoritatea de Supraveghere din Romania, Institutul Bancar Roman si CFA Romania, au confirmat deja prezenta la eveniment.


Rezervati-va locul acum!


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Google: 1 din 2 romani foloseste aceeasi parola pentru mai multe conturi online).

Noutati 1asig.ro
» Banca Mondiala: Romania este vulnerabila in fata dezastrelor naturale
» Carmina DRAGOMIR, METROPOLITAN Life: "Fiecare dintre noi trebuie sa actioneze astazi pentru viitorul lui"
» Ce lideri din asigurari sunt prezenti in prima editie a "CEO Report"?
» Parteneriat strategic semnat intre METROPOLITAN Life si PROVIDENT Financial Romania
» VIDEO: Conferinta "Digitalizare si Inovatie: Noi Competente in Educatia Profesionala Financiara" - Principalele declaratii
» Studiu UNSAR: Romanii se tem cel mai mult de cutremure si de incendii
» VIDEO: Ce despagubiri a platit Gothaer in 2018 pe segmentul agricol?
» Componenta conducerii ASF, publicata in Monitorul Oficial
» Cine sunt noii membri ai Consiliului ASF?
» Situatia dosarelor de dauna Carte Verde preluate de BAAR, dupa falimentul ASTRA Asigurari si CARPATICA Asigurari




Share |


Autor: Cristian SUCA | Publicat pe 08.11.2018 | 285 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM