1asig.ro
1asig.ro

Femei vs barbati: Cum aleg asigurarile si ce conteaza pentru fiecare

5 min. / 1.540 cuvinte
Martie s-a consacrat deja ca luna dedicata doamnelor, ceea ce a starnit curiozitatea si a determinat echipa Gothaer Asigurari Reasigurari sa analizeze ce preferinte si ce comportament au doamnele din portofoliul de clienti.

"De mentionat ar fi ca portofoliul retail al Gothaer Asigurari Reasigurari este impartit aproape egal intre femei (49%) si barbati (51%), ceea ce ne da de inteles ca produsele noastre raspund exigentelor ambelor categorii de clienti", se arata in analiza Gothaer.

Din analiza reiese ca femeile sunt cele care au grija ca vacantele familiei sa fie lipsite de griji, pentru ca 72% dintre politele achizitionate de clientele Gothaer sunt asigurari medicale pentru calatorii in strainatate (asigurari travel). Nu neglijeaza insa nici siguranta caminului lor, 23% dintre ele cumparand asigurari pentru locuinta - 13% PAD - polita de asigurare impotriva dezastrelor naturale si 10% "Casa Mea" - asigurarea facultativa a locuintei de la Gothaer.

Mergand mai departe, la o comparatie intre doamne si domni, clienti ai Gothaer Asigurari Reasigurari, vedem principalele linii de asigurare fata de care au atitudini diferite:
  • Asigurarile auto (CASCO) - cum poate era de asteptat, domnii au mai multa grija de acest aspect, fiind cu 77% mai multi barbati care incheie astfel de polite decat femei.
  • Raspundere profesionala - se pare ca doamnele care incheie astfel de asigurari sunt cu 101% mai multe decat barbatii!
  • Asigurarile de locuinta - cu toate ca sunt pe "lista de cumparaturi" a doamnelor, se pare ca tot domnii sunt cei care au mai des grija de acest aspect. Barbatii au incheiat cu 29% mai multe polite facultative de locuinta si cu 23% mai multe polite PAD decat femeile.
Nu stim care dintre cele doua categorii de clienti petrec mai mult timp online, dar datele interne din portofoliul Gothaer releva faptul ca barbatii incheie cu 18% mai multe polite prin platforma online.gothaer.ro decat doamnele.

Daca ne uitam insa la modalitatea de plata a primelor de asigurare, vedem ca doamnele nu opteaza pentru plata politelor de asigurare in rate, intrucat 97% dintre ele achita politele intr-o singura transa. Sigur, un argument ar fi si faptul ca in "cosul lor de cumparaturi" sunt multe asigurari medicale de calatorie in strainatate care se achita, de regula, integral in momentul contractarii.

"Rezultatele de mai sus reies exclusiv din analiza portofoliului Gothaer Asigurari Reasigurari din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2017 si nu reflecta o imagine globala a pietei de asigurari din Romania. Indiferent de modul in care barbatii si femeile inteleg sa se raporteze la asigurari, la Gothaer, toti clientii beneficiaza de un tratament egal si transparent, care asigura preventia impotriva oricarei forme de discriminare pe criterii de sex, varsta, religie, rasa, categorie sociala, nationalitate etc", mentioneaza compania de asigurari.

Gothaer este un asigurator in plina dezvoltare, cu peste 200 de angajati si un volum de prime brute subscrise de 119 milioane de lei.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
INTERVIU: Business feminin in piata de asigurari
8 Martie - Ziua Internationala a Femeii: Date statistice
PwC: 73% dintre femei cauta in mod activ oportunitati de avansare in cariera
Femeile aplica la varste mai inaintate pentru pozitiile de management, dar studiaza mai mult

1.952 accesari