1asig.ro

Care sunt cele mai importante trasaturi ale distribuitorilor de asigurari?

Atentia la nevoile clientilor, capacitatea de a asculta si seriozitatea reprezinta cele mai importante trasaturi pe care ar trebui sa le aiba distribuitorii de asigurari, arata rezultatele Barometrului UNSAR - IRES "Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania".

PROMO


Distribuitorii de asigurari, fie ca este vorba despre cei ai companiilor de asigurare sau de alte tipuri de intermediari, reprezinta principalele interfete ale industriei cu clientii.

Peste trei sferturi dintre participantii la sondaj spun ca este mai important ca un distribuitor de asigurari sa fie concentrat pe nevoile lor, mai degraba decat pe a prezenta produsul de asigurare. Aceasta nevoie este resimtita in proportie mai ridicata de catre femei, de respondenti de la extremele scalei varstei (18-35 si 65+ ani) si de catre cei cu studii superioare, arata Barometrul UNSAR - IRES 2019.

Capacitatea de a asculta clientii reprezinta una dintre cele mai importante trasaturi ale distribuitorilor de asigurari. Un distribuitor de asigurari ar trebui sa fie mai degraba un bun ascultator decat vorbaret, in viziunea a peste doua treimi dintre participantii la studiu (68%); spun acest lucru in proportie usor mai ridicata femeile si varstnicii.

De asemenea, aproape doua treimi dintre respondenti (64%) considera ca un distribuitor de asigurari ar trebui sa fie mai degraba serios (28%). Cu toate acestea, peste trei sferturi dintre persoanele intervievate (77%) ar dori ca distribuitorul sa aiba mai degraba o atitudine prietenoasa decat formala (20%).

Pentru majoritatea intervievatilor (63%) se remarca o usoara preferinta pentru distribuitorii de asigurari de gen feminin, desi genul distribuitorului nu constituie un element determinant in decizia de cumparare. Varsta distribuitorului de asigurari este un criteriu important pentru o proportie mai ridicata a respondentilor, doar 41% dintre acestia spunand ca nu conteaza. O proportie similara prefera ca acesta sa fie mai degraba tanar, mai arata Barometrul UNSAR - IRES 2019.

"Acest Barometru reprezinta o radiografie a perceptiei riscului si a culturii asigurarilor in Romania, studiul oferind imaginea relatiei romanilor cu asigurarile. Este foarte important sa intelegem preferintele clientilor si sa aflam care sunt aspectele care pot fi imbunatatite. Suntem preocupati de cresterea nivelului de educatie financiara si de protectia intereselor consumatorului. Rezultatele acestui studiu ne ajuta in a identifica solutiile potrivite in acest sens, precum atitudinea, modul optim de a comunica si de a asculta preferate de consumatori, dar si elemente pe care trebuie sa le imbunatatim", au declaratii reprezentantii UNSAR.

"Circa 79% dintre participantii la studiu considera consultanta (recomandarea personalizata) oferita de distribuitorii de asigurari utila si foarte utila - in contextul in care distribuitorii pot acorda consultanta ulterior analizarii cerintelor si necesitatilor clientilor, inainte de incheierea contractelor de asigurare, conform legislatiei europene privind distributia, transpusa si in tara noastra", au concluzionat reprezentantii UNSAR.

In momentul in care se gandesc sa achizitioneze o asigurare, cei mai multi dintre participantii la sondaj spun ca se bazeaza in primul rand pe aprecierea personala - 21%, pe recomandarea bancii unde au credit - 19%, pe sfaturile celor apropiati - 18%, dar si pe consultanta oferita de societatea de asigurare sau de distribuitor - cate 12%.

Potrivit Barometrului UNSAR-IRES, doar 6% dintre participanti prefera sa achizitioneze online o polita de asigurare, in timp ce restul prefera canalele traditionale.

Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de catre IRES, in perioada 6-9 mai 2019, pe un esantion reprezentativ format din 1.348 de subiecti cu varste de peste 18 ani, utilizand metoda CATI.

565 accesari