1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
INTERVIURI: Femei de cariera in ...

INTERVIURI: Femei de cariera in piata asigurarilor

Femeile sunt o forta in piata asigurarilor, ele reprezentand doua treimi dintre salariatii care activeaza in domeniu. Acestea au o contributie importanta la dezvoltarea industriei locale de asigurari, chiar daca nu ocupa intotdeaua functiile cele mai inalte. Avem multe exemple de femei cu cariere si rezultate deosebite in piata, iar cu ocazia Zilei Internationale a Femeii, va prezentam o serie de interviuri cu o parte dintre aceste femei (in ordine alfabetica).

Mediul de business feminin din Romania cunoaste o dezvoltare accelerata, tot mai multe companii cooptand in conducere reprezentante ale sexului frumos, inclusiv in industria asigurarilor.

Ziua Internationala a Femeii (denumita generic Ziua Femeii) este sarbatorita anual pe data de 8 martie. In Romania, potrivit ultimelor date oficiale de la Eurostat, femeile ocupa 37% din functiile de conducere (managers), peste media UE de 34%.

Maria GANEA BOGHIAN, Director de Dezvoltare, ASISOFT

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Cam greu, in contextul in care am fost afectati direct, dar nu a fost imposibil.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Perseverenta, incredere, empatie si multa intelegere.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Un numar mic, dar o mare forta!

Cerasela CHIRIAC, Owner, INTER Broker de Asigurare

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Energia si determinarea in cariera si in general in viata de business sunt alimentate de caldura si echilibrul din interiorul familiei, astfel ca niciodata nu am considerat ca fiind o problema sa imbin cele doua aspecte, cariera cu viata de familie. As putea spune ca in aceasta perioada, le-am imbinat cu aceeasi placere si intensitate cu care am facut-o si inainte de pandemie.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Suntem puternice, cerebrale si orientate pe atingerea obiectivelor. Si echilibram aceste trasaturi cu cele specific feminine: atente la detalii, intuitive, inspirate, empatice si altele

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Un mare plus! Suntem factorul de echilibru.

Carmina DRAGOMIR, CEO, METROPOLITAN Life

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Perioada de pandemie a reprezentat, fara indoiala, o adevarata provocare in vietile tuturor, a fost o perioada intensa si plina de schimbari. Ceea ce m-a ajutat sa mentin un echilibru intre cariera si viata de familie a fost optimismul care ma defineste. As adauga aici si sentimentul de incredere, acel sentiment nealterat, nascut si crescut zi de zi din fiecare lucru marunt, din fiecare manifestare a gandului ca orice ar fi, nu ne lasam infranti - nici de context, nici de temeri, nici de dubii si pana la urma...nici de pandemie. Pe plan personal, ma simt astazi mai puternica datorita oamenilor din jurul meu. Am avut si am in continuare incredere ca totul va fi bine, am incredere in oamenii din viata mea si in tot ceea ce am construit alaturi de ei pana acum. Am construit acel acasa, care inseamna familie, prieteni, oameni dragi, grupul de WhatsApp in care se strang zilnic mesaje amuzante si care ma ajuta sa gasesc mereu motive noi pentru a face din fiecare zi, o zi mai buna. Pe plan profesional, tot oamenii sunt cei care imi dau incredere. Sunt oamenii fata de care am o responsabilitate in calitate de lider, sunt aceiasi oameni fata de care nutresc un real respect, in calitate de coleg, prieten si participant activ la mai binele comunitatii. Cred ca valorile solide care ne definesc si ne unesc ne ajuta mereu sa pasim cu incredere spre viitor. Am invatat ca neprevazutul face parte din vietile noastre mai mult ca niciodata si am vazut ca schimbarea si dinamica pietei pot fi mult mai rapide, comparativ cu alti ani. De aceea, pentru a putea asigura servicii adaptate nevoilor specifice ale clientilor si partenerilor nostri, este necesar sa fim capabili sa ne adaptam agil si flexibil. Ne canalizam eforturile pentru a raspunde, in orice moment, clientilor si partenerilor nostri prin produse si servicii in linie cu nevoile lor.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

As incepe prin a spune ca METROPOLITAN Life este o companie in al carei ADN se afla egalitatea de sanse si incluziunea - sunt extrem de importante in grila noastra de valori. Consider ca dezvoltarea profesionala a unei femei este la fel de importanta ca si cea personala. Este adesea o misiunea grea, mai ales pentru o femeie aflata la inceput de cariera, care isi doreste sa-si cladeasca un statut profesional solid, pastrand bucuria familiei si a echilibrului personal. Cred ca, indiferent de etapa vietii personale in care se afla, o femeie care a dedicat suficient timp pentru dezvoltarea profesionala are foarte multe lucruri de oferit si as mentiona aici ca principal atu este investitia extrem de consistenta pe care o femeie o aloca in relatiile interumane. Este totodata foarte empatica, proiecteaza relatii de colaborare pe termen lung, intr-un context pe care ea insasi il creaza adesea - un context de responsabilitate si implicare sociala, ce uneori imbraca forma asumarii unor riscuri, desigur, atent cantarite.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Cred ca este important sa fac o paralela intre industria asigurarilor si menirea femeii, in sensul in care aceasta, pe cat de vulnerabila poate fi, pe atat de puternica devine cand este vorba despre cei dragi. Femeia are in ADN nevoia si dorinta de a proteja viata celor dragi, de a aduce sub forta ei protectoare toate lucrurile pe care le considera valoroase. Asadar, prezenta feminina in industria asigurarilor nu este intamplatoare, este o manifestare evidenta a unei asocieri firesti cu misiunea de a fi alaturi de oameni, intr-o maniera asumata pe deplin, printr-un angajament formal, cum este asigurarea. Le apreciez enorm pe colegele mele care fac tot posibilul sa cladeasca si sa creasca o piata inca nematurizata, intr-o industrie extrem de competitiva, plina de provocari, o industrie in crestere, care are nevoie de spiritul feminin pentru un viitor mai bun.

Rodica FUICU, Director Dezvoltare, OTTO Broker

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Pandemia a fost un exercitiu dificil la care a trebuit sa raspund punand in practica atat experienta de viata si resursele mele profesionale cat si pe cele mentale. Toate acestea, bineinteles, impreuna cu asigurarea unui anume grad de confort psihic, atat pentru echipa cat si pentru familia mea. Nu stiu daca imbin totul intr-o perfecta armonie dar stiu ca intentiile mele sunt in acea directie si chiar ma preocupa obtinerea armoniei.

Provocarile au fost nenumarate iar solutiile la problemele aparute au venit firesc, gradual, in primul rand datorita unei pozitionari favorabile fata de schimbare. Am tratat provocarile ca pe problemele noi care necesita rezolvari favorabile tuturor.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Probabil atentia sporita la detalii in general si o atitudine pro activa in care se evidentiaza deseori nevoia de armonie si echilibru.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Consider ca femeile care lucreaza in asigurari reprezinta piatra de temelie a acestei industrii. Deopotriva cu colegii lor, ele sunt cel putin la fel de active si de implicate in tot ceea ce fac iar succesul obtinut li se datoreaza lor, in mare parte. Totodata, as indemna factorii de decizie din cadrul entitatilor care activeaza in acest sector sa accepte mai multe femei in posturi de coordonare a unor colective de lucru si in posturi de conducere. Cu siguranta, nu vor fi dezamagiti.

Sinziana MAIOREANU, CEO AEGON Romania

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Cred ca cel mai corect ar fi sa spun ca am reusit sa imbin cat de cat cariera si familia, dar sunt recunoscatoare ca am izbutit sa depasim cele mai dificile momente fara sa fi avut nici colegi si nici familia in pericol. Pe de-o parte timpul petrecut acasa, pe langa bucuria de a-i avea alaturi pe ai mei, a facut sa dispara sentimentul de intimitate si spatiul personal, pe de alta parte distanta fata de colegi si timpul petrecut departe de birou au creat un nou tip de provocare. Au disparut limitele intre programul de lucru si relaxarea s-a lasat foarte mult asteptata. Si pastrarea relatiilor in echipa a fost mai dificila la distanta dar am fost creativi, am comunicat cat de mult am putut respectand timpul si spatiul fiecaruia. Una peste alta, cu grija, comunicare, rabdare si incredere am reusit sa trecem prin pandemie mai solidari, mai puternici, ma omenosi si asta cred ca se va reflecta pozitiv atat in cariera cat si acasa in viata mea si a colegilor mei.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Desi nu imi plac generalizarile, cred ca inteligenta, ambitia si talentul specifice bunilor lideri femei sau barbati, sunt dublate, in cazul femeilor de grija si rabdarea cu care suntem inzestrate, mai ales ca mame, de dorinta de a-i ajuta pe cei din jur sa se dezvolte, sa-si realizeze aspiratiile, empatia, si dorinta si capacitatea de a-i asculta.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Femeile pot avea o contributie importanta la dezvoltarea acestui sector fundamental pentru societate, tocmai pentru ca sunt inzestrate cu toate atu-urile pe care le-am pomenit mai devreme. In asigurari ca in orice alt domeniu este nevoie de lideri si de profesionisti autentici si multi dintre acestia sunt femei. Cred ca in primul rand "omul sfinteste locul". Cel mai important este sa vorbim despre nevoia de a aduce in asigurari umanitate, transparenta, onestitate, invatare, dezvoltare a competentelor oamenilor din asigurari si a educatiei clientilor nostri.

Adriana MATACHE, Deputy CEO & CFO, ALLIANZ-TIRIAC

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Constat ca este foarte greu sa obtii un echilibru armonios intre cele doua, dar in acelasi timp realizez ca nu este sustenabil sa ne sacrificam viata de familie, hobby-urile, timpul petrecut cu prietenii pentru a atinge succesul in business. Din experienta mea, implinirea pe plan personal este cea care ne ajuta sa performam si in cariera. Oamenii au entuziasmul, angajamentul si disponibilitatea de a contribui cu tot ce au mai bun in echipa atunci cand se simt bine atat in viata privata, cat si in cariera. Nu cred ca putem vorbi despre organizatii sanatoase atunci cand liderii fac compromisuri si sacrificii. Liderii au deseori rolul de model, de aceea pentru mine este important echilibrul si din aceasta perspectiva. Incerc sa fiu un exemplu pentru colegii mei, sa ii incurajez, nu doar prin discurs, sa fie responsabili cu ei insisi si sa-si faca timp pentru ceea ce le aduce bucurie.

Recunosc ca nu e usor si ca nu tot timpul reusesc si pare din ce in ce mai greu cu fiecare zi ce trece, in special din cauza mediului din ce in ce mai complex si mai incert. Ceea ce ajuta foarte mult este sa ai un program definit, repere clare peste zi si foarte multa disciplina. Reusesc astfel sa cresc productivitatea si astfel sa aloc timp si pentru viata personala. In acelasi timp, consider ca e important sa filtram sarcinile zilnice, sa alegem cu responsabilitate activitatile in care ne implicam, sa estimam corect volumul de munca si termenele de livrare pe care ni le asumam, sa identificam corect urgentele. La fel de important este sa negociem, sa comunicam eficient, astfel incat sa nu ajungem in situatii de presiune majora in care constant trebuie sa lucram la ceva, si care in final au repercusiuni si in viata de familie si poate chiar asupra starii noastre de sanatate. In concluzie, este despre a-ti acorda mereu timpul necesar sa planifici ce vrei sa faci in ziua, saptamana, luna viitoare, inainte de a intra direct in rutina de zi cu zi.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Cunostintele si competentele profesionale sunt fundamentale pentru a avea succes in cariera, dar dincolo de acestea, femeile sunt avantajate in business, si mai ales in pozitii de leadership, de inteligenta emotionala de care dispun in mod natural. Comunica clar si direct, isi exprima mult mai firesc si deschis emotiile, empatizeaza mai usor, au mai multa intelegere pentru cei din jur. Asta nu inseamna ca aceste calitati nu le regasim si la barbati. Desigur, le intalnim, insa in cazul femeilor vorbim de cele mai multe ori de abilitati native, obtinute fara prea mult efort.

As spune ca un alt atu al femeilor in business este dat de faptul ca se concentreaza mai mult pe a construi, decat pe a iesi invingatoare din orice, se concentreaza mai mult pe colaborare si gasirea de solutii constructive, la o recunoastere a meritelor de echipa, si mai putin a celor individuale. Desigur, aceasta este mai degraba o opinie personala decat un adevar dovedit stiintific.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

In orice industrie, atuurile pe care le aminteam mai devreme sunt utile, insa in asigurari ele isi dovedesc si mai mult valoarea. In asigurari interactionam zi de zi cu oameni in cele mai vulnerabile momente ale lor, iar de multe ori o vorba buna, un zambet, o incurajare conteaza foarte mult.

Din perspectiva reprezentarii de gen, remarcam o schimbare, tot mai multe femei ocupa pozitii de conducere. Este o schimbare pe care o sesizam la nivel global si care are ecou inclusiv in Romania, si nu doar in asigurari. Femeile sunt incurajate sa preia roluri de top management, iar diversitatea dupa orice tip de criteriu este promovata, pentru ca diversitatea aduce o noua perspectiva asupra businessului, asupra mediului, asupra modului in care se intampla lucrurile.

Daca ne uitam strict la top managementul Allianz-Tiriac, femeile sunt foarte bine reprezentate, detinand 3 din cele 5 pozitii ale Consiliului Director. Acest lucru nu e intamplator, Grupul Allianz face constant eforturi in aceasta directie. In 2021, am obtinut certificarea globala EDGE (Economic Dividend for Gender Equality). Procesul de certificare a vizat remunerarea echitabila, reprezentarea de gen in cadrul companiei pe diferite nivele, dar si eficienta politicilor si normelor care sustin egalitatea de sanse.

Otilia PETRARIU, CEO, CONSULTANT AA Broker

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Cred ca atat familia, cat si carierea au nevoie de implicarea noastra totala. Important este sa nu alegem intre cele doua, ci sa invatam sa le imbinam armonios. Pandemia ne-a permis sa ramanem aproape de famile dar in acelasi timp conectati la activitaea de la job. Acum, poate mai mult ca oricand am invatat sa fim arhitectii propriei noastre vieti. Se spune ca in drumul nostru prin viata adesea intalnim pietre si piedici, important este sa stim ce vom face cu ele, vom construi un zid sau vom face un pod pentru a le depasi. Pandemia ne-a invatat in primul rand sa prioritizam, sa avem rabdare, sa fim atenti la cei din jurul nostru, ne-a invata sa fim umani si in acelasi timp sa redescoperim ca putem fi sotii, mame, prietene dar si femei de cariera. Desi a fost o perioada cu multe provocari, cu multe temeri, familia m-a ajutat sa imi pastrez otpimismul, motivarea si concentrarea pe obiectivele profesionale. Si daca stau bine si ma gandesc a fost simplu pentru ca am doua familii, sotul si pe cea mica si cea de-a doua familie, familia CAA.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Succesul arata diferit pentru fiecare dintre noi, nu exista o reteta clara. Dar desi fiinte fragile, blande si delicate, femeile sunt puternice, perseverente si in general, cu o inteligenta emotionala mai mare decat cea a barbatilor. Pentru ca un ingredient important in orice proces decizional il reprezinta emotia, posibil ca femeia sa exceleze in acest domeniu, ajutata fiind si de carisma.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Industria asigurarilor nu mai este de mult timp o scena exlusiv a barbatilor. Femeile au aratat de-a lungul timpului ca pot avea succes in aceasta indrustrie. A fi femeie in acest business inseamna sa ai curaj si incredere ca poti muta muntii din loc. Vedem in asigurari multe femei ce conduc afaceri de succes,sunt femei care au devenit mentori pentru cei din jurul lor, sunt femei care stiu sa se faca ascultate si care au capacitatea de a-i face si pe ceilalti sa le urmeze. Dar, consider ca este nevoie in aceasta industie, de mai multe femei la nivel de top management , pentru a ajunge la un echilibru si o stabilitate mult dorita.

Anita NITULESCU, CEO, EUROLIFE FFH Asigurari Romania

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Perioada prin care am trecut a schimbat comportamente, stari, si obiceiuri. Daca inainte de pandemie delimitarea job - casa era mult mai clara, acum casa fiecaruia dintre noi s-a transformat in loc de munca, intalniri de business, cinema, sala de fitness etc. Prin urmare si diferentele au inceput sa se estompeze si sa fie tot mai dificil sa delimitezi clar unde se termina si unde incepe "acasa". Pentru cei mai multi dintre noi, lucrul de acasa a insemnat de multe ori mai multe ore dedicate task-urilor de serviciu, sau o disponibilitate mai ridicata pentru intalnirile matinale si cele de la sfarsitul programului, pe fondul lipsei unui plan stabilit pentru seara. Astfel, de multe ori, fara o perspectiva de final a zilei, granita intre munca si viata de familie a devenit foarte flexibila, uneori chiar a disparut. De aceea, a fost nevoie de un efort mai mare pentru a mentine un echilibru intre cele doua, si a ne aloca totusi timp pentru activitatile de familie.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Experienta profesionala de pana acum mi-a demonstrat ca indiferent de calitatea de barbat sau femeie, competentele sunt cele care conteaza. Consider ca o femeie poate aduce de multe ori diplomatia si energia de a gestiona orice situatie. Si as mai adauga, ca din perspectiva rolului dublu pe care o femeie il poate avea - profesionist, dar si mama -femeile sunt mai puternice; ne asumam mai multe atat in relatia de business, cat si in cea personala, principalul obiectiv fiind mereu gasirea echilibrului intre cele doua lumi, fara de care nu am putea face performanta pe niciun plan.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Industria de asigurari este un segment de business in care femeile sunt foarte bine reprezentate atat la nivel de conducere, cat si in middle management, executie etc. Iar acest aspect nu poate decat sa fie benefic pentru industria in care activam, care are nevoie, mai ales in vremurile pe care le traim de creativitate si sensibilitate.

Georgiana POPESCU, Membru Directorat, ASIROM VIG

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Pandemia a venit cu o noua viziune asupra vietii personale si intelegerii impactului, pe termen lung, pe care un asemenea eveniment il are asupra societatii si dezvoltarii de business viitoare.

Cred ca principalul ajutor a fost o privire echilibrata asupra tututot aspectelor vietii si fixarea prioritatilor. Acum, pot afirma cu detasare ca a fost o perioda interesanta de transformari personale si profesionale.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Femeile in business sunt considerate un catalizaror de resurse si promotoare ale creativitatii, conform studiilor international de referinta. Romania nu face exceptie.

Pe langa acest aspect as mai adauga aplecarea naturala pentru grija fata de oameni si societate.

In general, femeile se impun mai mult prin exemplul personal. Si cel mai important, cred ca lasa spatiu de manifestare diversitatii sub toate formele pe care aceasta o imbraca.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Femeile in industia de asigurari sunt o prezenta puternica, constanta, de peste 20 de ani, care reusesc sa ne ofere inspiratie si modele de urmat. Astept cu nerabdare noile generatii de leader femei in piata financiara si sunt ferm convinsa ca vor imbogati viata noastra profesionala intr-un mod pe care acum nu il putem evalua exact ca impact, dar sunt sigura ca va fi o influenta majora.

Noile tehnologii solicita foarte mult creativitatea ca ingredient ale successului pentru noile modele de business ale viitorului.

Pentru ca femeile manifesta acest lucru in mod natural, asa cum mentionam mai sus, sunt convinsa ca noile generatii vor avea foarte multe lucruri de spus si realizat.

Cati STOICAN, Member Management Board, SAFETY Broker

Cum ati reusit in aceasta perioada de pandemie sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Sunt o persoana optimista, iar raspunsul este simplu: cu Speranta!

Zilele in care am lucrat de acasa mi-au permis sa petrec mai mult timp de calitate cu familia, dar si sa-mi clarific ideile pentru viitoare proiecte personale si de business. A fost o perioada solicitanta, mai ales la debutul pandemiei, insa am reusit rapid sa echilibrez responsabilitatile si sa stabilesc prioritatile datorita sprijinului pe care l-am primit de la fiul si sotul meu. Am realizat ca atunci cand vine vorba de integrarea vietii de familie cu cariera, totul este despre echilibru, iar ca sa poti face asta e important sa ramai concentrata, motivata, optimista si sa ai langa tine familia care sa te sustina.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Intuitia si empatia sunt principalele atuuri, urmate de incredere, deschidere si flexibilitate mai mare in situatiile cheie in vederea atingerii obiectivelor. Ambitia, devotamentul si implicarea sunt alte atuuri care o fac sa aiba succes in toate functiile pe care le ocupa.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

Desi functiile de top management sunt dominate de barbati, spre deosebire de alte tari, in Romania stam bine. In ultimii 3 ani, din ce in ce mai multe femei fac parte din board-ul companiilor de asigurari si a celor de brokeraj sau conduc companii brokeraj. Prezenta delicata, dar in acelasi timp puternica a femeii, face ca aceasta sa performeze in orice domeniu, inclusiv in cel al asigurarilor.

Femeile-lider in asigurari sunt disciplinate, responsabile, serioase, de incredere, deschise spre a se dezvolta si a se mentine la curent cu noutatile profesionale. Au nevoie de recunoastere, succes si isi iau energia si motivatia din dorinta de a lasa in urma lor ceva de impact, de a crea o diferenta.

Mihaela STROIA, CEO, UNIQA Asigurari de Viata

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Cred ca cele doua se armonizeaza foarte bine, intrucat au drept numitor comun responsabilitatea si protectia. Asigurarile, in special cele de viata, inseamna protectie iar noi, femeile, avem aceasta latura mai puternic marcata de grija fata de copii, familie si cei dragi. De aceea, cred ca ne este mai usor sa ne identificam cu specificul domeniului de activitate, sa credem in beneficiile unei astfel de protectii si sa gasim un echilibru firesc intre implicarea de la nivel profesional si cea din viata de familie.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

Din punctul meu de vedere, increderea in fortele proprii si in valoarea adusa mediului de business din care face parte, curajul si curiozitatea de a explora experientele profesionale sunt acele atuuri care sustin parcursul si cariera unei femei de afaceri.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

In perioada actuala, diversitatea de gen in mediul de business si, cu precadere, in cadrul echipelor de conducere, a devenit un subiect din ce in ce mai abordat. Sunt sigura ca diversitatea are o contributie semnificativa la performanta unei companii. Fiecare contribuie cu experienta si cunostintele dobandite, dar si valorile intrinseci sunt importante.

In cadrul UNIQA, diversitatea este sustinuta prin cultura si principiile noastre. Nu suntem doar o companie, suntem o comunitate, iar ceea ce ne face mai puternici este tocmai aceasta dimenisunie a diversitatii, sub toate aspectele ei.

Credem cu tarie in egatlitatea de gen si avem o prezenta feminina importanta in toate departamentele si la toate nivelurile din companie. Colegele noastre formeaza peste 60% din echipa UNIQA, iar la nivel de management, ele reprezinta un echilibru perfect de 50%. Suntem mandri de aceste statistici si de mediul pe care il cream si care permite femeilor sa isi urmareasca pasiunea si sa se dezvolte personal si profesional.

Pentru mine, o cariera in asigurari inseamna credibilitate, echilibru, stabilitate, o comunicare deschisa si o perspectiva pe termen lung. Pana la urma, despre asta sunt si asigurarile: despre viitor, beneficii sustenabile si incredere.

Delia TRAISTARU, Director General, DAW Management Broker

Cum ati reusit, in aceasta perioada de pandemie, sa imbinati armonios cariera si viata de familie?

Pandemia a schimbat vietile noastre pe toate laturile acesteia, de la cea personala de familie, la mobilitate, vacante si bineinteles activitatea profesionala. Practic cu totii am regandit programul de lucru cu limitarea deplasarilor (in perioada lock down-ului) , comunicarea eficienta online, digitalizarea rapida a proceselor ce anterior se faceau manual. Am constatat ca unele activitati profesionale se pot face si de la distanta pe cand comunicarea directa cu clientii a avut de pierdut, clientul preferand sa puna intrebari si sa se pastreze comunicarea fizica fata de cea online (in special in cazul asigurarilor facultative, unde ofertele de asigurare se dezvolta, discuta amanuntit pana la decizia finala). In acest context, granita dintre cariera si viata de familie a fost practic una mobila, fara a mai putea vorbi de program strict de lucru, asemenator cu cel de la birou. Am observat lejeritatea cu care agentii si personalul implicat in distributia de asigurari isi desfasurau activitatea si dupa amiaza, practic dupa orarul programului clasic de lucru. Per ansamblu, am sesizat ca marea partea a colaboratorilor nostri au imbinat util si placut viata comuna personala-profesionala alaturi de cei dragi.

Care considerati ca sunt atuurile unei femei de business?

"Pe tocuri" in business nu este usor, dar femeile demonstreaza constant ca pot tine pasul cu barbatii antreprenori. Atu-urile femeii moderne de business sunt profesionalismul, orientarea spre detalii, capacitatea de a construi relatii, empatia, diplomatia. Practic punctele forte ale femeii de business ar putea fi consecventa, efectuarea mai multor sarcini simulan, usurinta de a lua decizii, intuitie, gestionarea eficienta a echipelor mari, dobandirea de noi competente.

Cum apreciati prezenta feminina in industria de asigurari?

In Romania, fata de alte state europene, industria asigurarilor se bucura de prezenta feminina majoritara ceea este imbucurator. Prezenta feminina in acest domeniu conduce la competitivitate, abilitatile femeilor fiind bine cunoscute in activitati operationale, decizionale, manageriale. S-a constatat ca echipele mixte de conducere ale unui business sunt mult mai eficiente fata de cele unisex, practic se discuta despre colaborare si nu despre competitie. Indiferent de structura echipelor, partea de competenta profesionala, experienta si punerea in aplicare este primordiala iar la acest aspect partea feminina are rolul ei determinant in depasirea obstacolelor.

 

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Ziua Internationala a Femeii - Date statistice