1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Despre schimbarile climatice...Sau ...

Despre schimbarile climatice...Sau mai degraba despre asigurarea motocicletei

A inceput sezonul moto asigurat, in sfarsit! Orice cunoscator va intelege ce spun, se va uita la mine zambind cu subinteles si va spune: "Anotimpuri, nu-i asa?". Da, am "CASCO Anotimpuri" pentru motocicleta mea si asta inseamna ca pentru mine sezonul de calatorii fara stres incepe pe 15 martie si se incheie pe 15 noiembrie.

Este un produs conceput special de GROUPAMA (nu ne ferim sa le spunem numele, pentru ca sunt singurii care se gandesc cu adevarat la motociclistii romani si ofera produse CASCO adaptate nevoilor lor) pentru cei care vor sa faca o economie la prima de asigurare pentru ca nu merg pe 2 roti decat in sezonul cald.

Problema acum e alta: nici asiguratorul nu a luat foarte in serios schimbarile climatice si consecintele lor. Si uite-ma la 3 grade in martie uitandu-ma la Rebellino (motocicleta mea, pentru cine inca nu stie) cu CASCO valabil, visand la vremea calda, in contextul in care in februarie am avut zile cu pana la 20 de grade...

Ce pot sa fac este sa ma gandesc serios ca urmatoarea asigurare sa fie cea completa, nu doar "anotimpuri". Cand am inceput viata pe doua roti nici nu ma gandeam ca o sa tanjesc dupa motocicleta in ianuarie sau februarie si nici nu ma gandeam ca, realist vorbind, o bag la iernat in decembrie. Entuziasmul insa face multe. Am aflat ca nu e chiar atat de complicat sa mergi cu motocicleta chiar si la temperaturi mai joase si am avut ocazia sa vad multe zile din mijlocul iernii cu temperaturi de toamna blanda, care ar fi fost numai bune de o escapada moto de o zi.

Anticipez cateva reactii de tipul "Hai, ca nu e o tragedie daca iesi fara CASCO la plimbare!". Asa este, nu e. Pana cand... poate fi. Imi este greu sa inteleg cum poti avea o motocicleta care poate costa chiar mai mult decat masina ta si sa alegi sa nu o asiguri pentru ca:

1....e prea scump! - Serios? Ai dat mii de euro pe o motocicleta care poate sa cada fie si doar daca nu ii pui bine cricul si acum te zgarcesti la asigurare?

2....merg bine, nu am ce sa fac cu CASCO - Daca esti incepator, e clar ca esti inconstient si nu stii ce spui si o sa intelegi probabil in scurt timp cat de usor este sa aduni zgarieturi pe motocicleta. Daca esti motociclist cu multi kilometri la bord, hai sa numaram impreuna macar toate datile in care ai scapat motocicleta in parcari, pe loc. Nu mai vorbim de alte incidente.

3....daca pateste ceva, o rezolv la service. Ma descurc cu baietii. - Sa spunem ca ajungi cu ea lovita in service si incepi sa afli cu surprindere cat te costa o carena, o furca, un ghidon, chiar si o simpla oglinda sau o scarita si descoperi ca e o mare gaura in buget sa o repari. Atunci fie umbli la bugetul de economii si regreti ca nu ai un CASCO in baza caruia sa rezolvi problema, fie o sa intri in categoria celor multi care se consoleaza cu ideea ca sezonul pentru ei s-a incheiat si asteapta sa isi permita sa repare motocicleta sau...sa isi ia alta.

Am motocicleta de 3 ani si am acelasi sentiment mereu cand ma uit la ea: pe cat de puternica o simt cand sunt pe ea in plimbari, pe atat de vulnerabila este. Nici nu vreau sa ma gandesc la un eventual eveniment rutier nefericit care ne-ar face amandurora mult rau. Eu vorbesc despre viata motocicletei mele de zi cu zi. Cand sta cuminte parcata pe marginea strazii, este suficient sa o impinga ceva sau cineva ca sa cada. Este mereu expusa si chiar un act neglijent, precum trecerea cu o tigara aprinsa pe langa ea, o poate afecta. Nu cred ca exista suflet de motociclist care sa nu simta asta.

Revenind insa in sfera pragmatica, nu stiu daca m-as fi putut bucura la fel de drumurile noastre de pana acum - mai ales de cele in strainatate, cand eram departe de orice prieten sau potential ajutor - daca as fi stiut ca Rebellino nu este asigurat. Poate este in mare parte doar confort psihic si sper sa nu simt niciodata pe propria-mi piele ce inseamna ajutorul asigurarii CASCO. Prefer oricand sa o platesc cu constiinciozitate, fara sa ma gandesc ca "am platit degeaba" cum spun unii.

Intrand in detalii ale asigurarii, afli ca te poate ajuta in moduri la care poate nici nu te gandisei:

  • Poti sa iti asiguri si echipamentul moto - care stim bine cat costa si ce se intampla cu el in caz de accident
  • Poti include in acoperirea asigurarii si bagajele si chiar pasagerul, pentru drumurile tale lungi
  • Poti sa atasezi si asistenta rutiera la CASCO, ca sa stii ca la nevoie ai parte de tot ajutorul
  • Daca esti fan al plimbarilor off road, e bine sa stii ca ai posibilitatea sa iti asiguri motocicleta si pentru incidente produse in afara drumurilor publice.

Stilurile de motociclism sunt diverse si nevoile motociclistilor la fel. De-asta este important sa ai un produs de asigurare care se pliaza pe ce iti trebuie tie. Fa insa primul pas: intelege ca un CASCO chiar iti poate fi de folos si cere o oferta pliata pe nevoile tale.

Exista solutii si daca vrei o prima de asigurare mai mica. Poti fi membru in Asociatia motoADN spre exemplu si, in calitate de sustinator al dezvoltarii motociclismului in Romania, beneficiezi de un produs de asigurare dedicat. Reducerea la CASCO o obtii daca urmezi cursul de siguranta rutiera online, pentru ca dovedesti ca siguranta este pentru tine o prioritate.

V-as mai povesti despre polita CASCO a lui Rebellino, dar, dupa 3 luni de stat pe bara, prietenul meu cu 2 roti nu mai vrea sa stea pe loc prea mult. Avem multi kilometri de zambete in fata!