Directiile strategice si obiectivele companiei, vanzarile de asigurari facultative si RCA, procesarea daunelor si digitalizarea sunt principalele subiecte discutate in cadrul interviului cu Calin GRIGOROVICI, Director Marketing si Vanzari, EUROINS Romania.
XPRIMM: EUROINS Romania a devenit liderul pietei de asigurari din Romania. Ce inseamna aceasta pozitie pentru companie?
Calin GRIGOROVICI: Pozitia de lider al pietei de asigurari ne onoreaza, dar ne si obliga. Sa fii liderul de piata, indiferent de domeniu, presupune multa responsabilitate. Toti ochii sunt indreptati catre tine si devii un model pentru industrie in general. EUROINS Romania isi asuma rolul de lider si avem curajul sa fim responsabili pentru aceasta pozitie, sa gasim solutiile de care piata are nevoie si care sa ii inspire si pe ceilalti.
XPRIMM: Cum influenteaza pozitia de lider activitatea si prioritatile companiei?
C.G.: In cadrul companiei EUROINS, unul dintre principiile dupa care ne ghidam este sa construim de asa maniera incat sa trecem de la bine la excelent. Strategia noastra este clara si in aceste conditiii, executia ei devine cu atat mai importanta. Pentru noi, cei care formam echipa EUROINS, acest lucru inseamna sa continuam sa facem lucrurile pe care le facem bine deja, sa imbunatatim acolo unde este nevoie si, de ce nu, sa ne si oprim din a face lucrurile care nu mai sunt necesare pentru ca nu aduc valoare adaugata clientilor. Practic, prioritatile nu s-au schimbat, pentru ca urmam directiile strategice stabilite la inceputul anului trecut.
XPRIMM: EUROINS Romania s-a concentrat in ultimul an cu precadere pe segmentul de business non-RCA. Care sunt directiile strategice?
C.G.: Una din directiile strategice stabilite de noul management al EUROINS o constituie diversificarea portofoliului de produse si extinderea vanzarilor de produse facultative. Pentru a indeplini aceste directii strategice am mers pe 2 linii directoare: am efectuat dezvoltari, optimizari ale produselor si pe de alta parte am instruit si motivat forta de vanzari.
Totodata, pentru a face mai rapid intreg procesul de analiza si despagubire a dosarelor de dauna, am decis sa avem o echipa dedicata si specializata pe acest tip de produse, care se ocupa de procesarea dosarelor de dauna pe politele facultative.
In paralel, digitalizarea si optimizarea proceselor reprezinta o alta directie strategica a EUROINS Romania. Si acest drum l-am inceput deja, vedem rezultate palpabile si feedbackuri pozitive care ne incurajeaza sa continuam pe mai departe.
XPRIMM: Cum au evoluat in acest an vanzarile de asigurari facultative din portofoliu?
C.G.: Brandul EUROINS se bucura de o revitalizare, iar cresterea increderii clientilor este dovedita de evolutia vanzarilor de polite facultative. In prima parte a anului 2022, am avut cresteri semnificative a volumului de asigurari non-RCA. In medie, vorbim de o triplare a volumului de asigurari. Volumul de prime brute subscrise a avut si el un plus important si a ajuns la aproape 70 de milioane de lei in primele patru luni ale anului. Partenerii nostri brokeri au avut un rol important in aceasta evolutie si le suntem recunoscatori pentru colaborarea lor.
Cresterea am inregistrat-o pe toate liniile de business. Astfel, un numar important de romani au ales EUROINS pentru asigurarea de calatorie si cea de asistenta rutiera. La politele de asigurare de calatorie, am relansat clauza de storno, care este extrem de apreciata, mai ales pe fondul pandemiei. O asigurare pentru un sejur in Europa costa doar 21 de lei, insa in cazul unor probleme de sanatate, pentru partea de ingrijiri medicale de urgenta, despagubirile ajung pana la 5.000 de euro. La asistenta rutiera, costul asigurarii este foarte mic, dar poate fi de mare folos atunci cand ramai in pana pe marginea drumului. Atat la Asigurarile de Calatorie, cat si la cele de Asistenta Rutiera, am crescut de 7 ori anul acesta fata de anul trecut.
Pentru ca am urmarit dezvoltarea liniei de business de asigurari auto facultative, rezultatele s-au vazut prin cererea pentru produsul CASCO oferit de EUROINS. Aici volumul de asigurari vandute este mai mare de 8 ori in 2022 fata de perioada similara a anului trecut.
Avem doua variante de asigurare auto facultativa:
- Casco Start: Produsul nostru vedeta, care este apreciat de clienti atat pentru ca are un pret bun, cat si pentru faptul ca emiterea se face simplu, fara inspectie de risc si fara formulare.
- Casco Complet: Este produsul care se adreseaza clientilor care doresc o acoperire "completa" a riscurilor.
Vanzarile de asigurari de sanatate au crescut de 2 ori si jumatate in prima parte a anului 2022, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Avem in portofoliu produse care pornesc de la 20 euro de persoana pe an si pot ajunge pana la 1.000 de euro, pentru gama Premium.
Cu un call-center medical, disponibil 24 de ore din 24, la care raspund chiar medici, oferim clientilor nostri indrumare medicala inca de la primul contact cu noi. Proximitatea clinicilor joaca un rol foarte important pentru clienti si de aceea avem o retea cu peste 1.000 de centre medicale din toata tara. Decontarea costurilor pentru serviciile din cadrul acestor centre medicale se realizeaza direct catre clinica medicala partenera. Asigurarea acopera serviciile medicale necesare pentru un act medical complet: consultatii, analize, investigatii, interventii chirurgicale, spitalizare, recuperare medicala. Polita include si un sistem de beneficii consistente la reinnoirea ei, cum ar fi monitorizarea sarcinii si nastere, implant dentar.
Cum in ultimii ani romanii au petrecut mai mult timp in casa, au ajuns sa aprecieze tot mai mult siguranta pe care o pot avea pentru locuinta in care stau. Cifrele de pana acum ne arata o dublare a vanzarilor in prima parte a acestui an fata de nivelul de anul trecut. Avem argumente importante pentru care clientii ne aleg. Pentru ca oferim un pret bun, clientii apreciaza raportul dintre banii investiti in polita si acoperirile pe care le primesc. Stim cat de importanta este viteza de reactie in situatii dificile, de aceea oferim clientilor asistenta tehnica de urgenta, ceea ce inseamna, de exemplu, o interventie prompta din partea unui instalator.
EUROINS inoveaza. Si spun asta pentru ca suntem in contact permanent cu clientii si brokerii de asigurari si putem in timp real sa adaptam produsele, sa le personalizam de la client la client. Si am sa va dau un exemplu: auzim des ca sportul trebuie sa faca parte din viata noastra si ca sportul inseamna o viata sanatoasa, dar pentru copiii sportivi exista putine solutii de asigurare in acest sens. Azi, EUROINS are in portofoliul de asigurari optiunea perfecta pentru astfel de situatii. Cei mici sunt imprevizibili, ceea ce inseamna ca sunt predispusi la accidente de toate felurile. Asigurarea noastra costa 30 de euro pe an, iar despagubirile oferite sunt cu adevarat utile in cazul unui accident. De exemplu, copilul dumneavoastra invata sa mearga pe bicicleta, se intampla un accident, iar cel mic sufera o fractura. In urma acestei situatii nefericite se declanseaza automat urmatoarele clauze: 500 de euro despagubiri pentru orice fractura, iar in cazul in care este nevoie de operatie, parintii vor primi un sprijin de 1.000 de euro. Decontam in plus si contravaloarea a 500 de euro pentru medicamentele si ingrijirea post operatie, iar pentru fiecare zi in care copilul sta acasa, parintii vor primi echivalentul a 20 de euro pentru un tutore sau meditatii. Toate aceste beneficii sunt incluse, in conditiile in care asigurarea a costat doar 30 de euro pe an si este valabila si pentru accidente precum cele casnice sau multe alte situatii imprevizibile.
XPRIMM: In ceea ce priveste vanzarile de polite RCA ce noutati aveti in acest an?
C.G.: Vanzarea de polite RCA pe care am inregistrat-o in primele luni ale anului reflecta politica EUROINS de a subscrie riscuri intr-o maniera sustenabila si echilibrata. Turbulentele create pe piata asigurarilor la finalul lui 2021, prin falimentul CITY Insurance, isi vor face simtita prezenta si in 2022. Din nefericire, numarul mare de accidente cauzate de soferi precum si gravitatea acestora, vor continua sa influenteze negativ atat sectorul asigurarilor, cat si pretul politei RCA. Este important sa comunicam in permanenta faptul ca RCA este o polita de raspundere civila care acopera daunele materiale sau umane produse de sofer, si nu este doar o simpla asigurare auto.
E momentul sa ne oprim din a considera asigurarea RCA o asigurare a masinii. Nu este. Este o asigurare de raspundere civila, prin care iti asiguri vina in cazul unui incident in timp ce "manuiesti arma", sintagma pe care o traducem prin "condusul masinii".
XPRIMM: Termenul mediu de achitare a despagubirii RCA a scazut constant. La ce nivel este acum si care a fost strategia care a condus la acest rezultat?
C.G.: EUROINS a platit daunele in doar 5 zile in medie, in T1 2022, cu 25% mai rapid decat platile din ultima parte a anului 2021. Procesam in medie 12.000 de dosare de dauna in fiecare luna. Acest lucru nu este deloc usor. Volumul mare si implicatiile sunt importante si de aceea este nevoie de o atentie deosebita din partea specialistilor EUROINS.
In trimestrul 1 al anului am platit 35.000 de dosare, intr-un termen de doar 5 zile din momentul in care clientii au depus cererea de despagubire. Termenul de plata este un indicator care s-a imbunatatit constant in ultimul an. De exemplu, in T4 2021, EUROINS Romania a raportat oficial Autoritatii de Supraveghere Financiara ca a platit daune in medie in 6,8 zile. Rezultatele actuale arata o evolutie semnificativa fata de anul trecut.
Performanta EUROINS Romania, in prima parte a acestui an, vine ca urmare a schimbarilor incepute in 2021, alaturi de cresterea echipei de experti, digitalizarea companiei si imbunatatirea experientei clientilor in toate serviciile pe care le oferim.
XPRIMM: Cum apreciati ca s-a schimbat in acest an atitudinea clientilor fata de asigurari?
C.G.: Pentru noi este foarte important sa ne ascultam clientii, sa intelegem care sunt asteptarile si nevoile lor. In trimestrul I al anului am realizat un amplu studiu de piata. Atunci cand au fost rugati sa aleaga primele 3 riscuri pentru care ar opta pentru o asigurare, respondentii au nominalizat spitalizarea pe primul loc, cu un procent de 58%, daunele posibile provocate locuintei se afla pe locul doi in optiunile romanilor pentru o asigurare, cu un procent de 51% dintre alegeri, iar riscul de imbolnavire se afla pe locul trei in motivatia pentru o asigurare, cu un procent de 35% dintre optiuni.
Totodata, vedem preocupare tot mai mare pentru interventii chirurgicale, invaliditate si deces. Practic, asistam la o reprioritizare a nevoilor. Masina nu mai detine locul intai, atunci cand romanii se gandesc la o asigurare. Lucrul de acasa si nevoia de a avea grija de sanatate ne face sa ne gandim in primul rand la siguranta noastra si a celor dragi, precum si la locuinta devenita pentru multi dintre noi nu doar camin, ci si birou.
XPRIMM: In ultimii ani EUROINS a trecut si printr-un proces de digitalizare, accelerat si de pandemie. Cum a decurs acesta si ce obiective mai aveti in acest sens?
C.G.: Un bun exemplu de digitalizare il reprezinta implementarea platformei online de notificare a daunelor RCA. Este vorba despre dauneonline.EUROINS.ro. Utilizand aceasta aplicatie online, clientii pot notifica dauna rapid, au siguranta ca ne-au transmis toate informatiile necesare, iar acest lucru ne ajuta si pe noi in procesarea rapida si eficienta a dosarelor.
In zona de vanzari, implementam produse noi in aplicatiile puse la dispozitia agentilor si optimizam procesele de emitere electronica a asigurarilor - spre exemplu in luna aprilie am implementat o modalitate rapida de emitere a unei polite dedicate intreprinderilor mici si mijlocii.
Totodata, avem in vedere si modernizarea paginii de internet si construirea ei punand in centru utilizatorul.
XPRIMM: Ce alte obiective are compania pana la final de an?
C.G.: Avem obiective indraznete si lucram la surprize pe care de-abia asteptam sa le anuntam public. Nu ne place sa ne laudam, ci vrem sa dovedim prin fapte ca realizam tot ceea ce ne propunem. Va pot dezvalui ca investim in marketing, pentru ca ne dorim sa aducem asigurarile cat mai aproape de inimile romanilor. Cred ca multi dintre noi au uitat de importanta asigurarilor, de rolul lor de a ajuta persoanele aflate in dificultate. E timpul sa ne reamintim cu totii cat de linistita poate fi viata atunci cand ai incheiate asigurarile atat de necesare pentru a trece cu usurinta incercarile si riscurile pe care viata ni le rezerva zi de zi.
Calin GRIGOROVICI s-a alaturat echipei EUROINS in toamna anului 2021. Cu o experienta de munca de aproape 20 de ani, dintre care mai bine de 16 sunt in sectorul financiar-bancar, Calin considera ca rolul fiecaruia dintre noi este, in primul rand, sa ne auto-depasim, sa devenim mai buni cu fiecare experienta prin care trecem. Pasiunea lui pentru asigurari sta la baza dorintei de a gasi in permanenta solutii, astfel incat toti romanii sa detina asigurari care sa ii ajute sa treaca mai usor peste dificultati financiare, de sanatate, sau de alta natura.
Interviul poate fi citit si in Revista PRIMM Asigurari & Pensii.