Comisia Nationala a Pietei Financiare (CNPF) atrage atentia asupra unor posibile practici comerciale abuzive legate de politele de asigurare medicala de calatorie, un subiect de o importanta majora pentru consumatori. Un exemplu concret ilustreaza dificultatile intampinate de familia unui cetatean care, dupa achizitionarea unei astfel de polite, si-a pierdut viata intr-un accident rutier in timpul unei calatorii internationale. Desi cheltuielile de repatriere ar fi trebuit sa fie acoperite prin intermediul politei, familia s-a confruntat cu obstacole birocratice nejustificate din partea asiguratorului.
Situatie: Cetateanul X a achizitionat o polita de asigurare medicala pentru o calatorie in strainatate. In timpul calatoriei, autocarul in care se afla a fost implicat intr-un grav accident rutier, iar cetateanul X a decedat in urma ranilor suferite. Familia victimei a achitat toate cheltuielile de repatriere a corpului neinsufletit.
Desi conditiile de asigurare prevedeau ca „Cheltuielile ce tin de repatrierea corpului asiguratului in Republica Moldova se ramburseaza persoanelor fizice sau juridice care nemijlocit au suportat cheltuielile SAU mostenitorilor legali ai asiguratului, in baza documentelor justificative”, asiguratorul a conditionat achitarea despagubirii de prezentarea documentelor ce confirma calitatea de mostenitor. De mentionat ca, procedura de eliberare a certificatului de mostenitor poate sa dureze pana la 10 ani.
Comisia Nationala a Pietei Financiare (CNPF) atentioneaza ca solicitarea de la un consumator a unor acte suplimentare, care nu sunt relevante pentru dosarul de asigurare, este considerata drept practica comerciala agresiva (Legea nr. 105/2003 privind protectia consumatorului).
In acest sens, consumatorii care au intampinat situatii de acest fel si nu au fost despagubiti, sunt indemnati sa sune la Telefonul Consumatorului din cadrul CNPF: 022 85 95 95.
CNPF indeamna cetatenii sa citeasca cu atentie informatiile din contractul de asigurare si sa-si apere drepturile.