Peste 130 de apeluri au fost inregistrate pe parcursul primei luni de activitate a Liniei telefonice de informare pentru consumatorii de servicii financiare. In medie, specialistii Comisiei Nationale a Pietei Financiare (CNPF) au preluat cate 6 apeluri pe zi din partea consumatorilor, care au telefonat la numarul 022 85 95 95. Cele mai multe au fost pentru a solicita informatii privind verificarea respectarii legislatiei in domeniul contractelor de credit pentru consumatori, precum si a legislatiei in domeniul raspunderii civile auto pentru pagube produse de vehicul la regularizarea dosarelor de daune.
Din analiza apelurilor receptionate rezulta ca cele mai multe informatii solicitate de consumatori au vizat sectorul de creditare nebancara (peste 90 de apeluri) si sectorul de asigurari (12 apeluri), dupa care au urmat solicitarile privind piata de capital (6 apeluri) si alte tipuri de informatii (peste 20 de apeluri).
"Persoanele care au telefonat au beneficiat de consiliere de specialitate si recomandari in functie de specificul solicitarii adresate, oferite de specialistii Directiei suport consumatori, responsabila de preluarea apelurilor si informarea consumatorilor", puncteaza Autoritatea.
Totodata, in perioada analizata a fost receptionat un numar semnificativ de apeluri efectuate in afara liniei telefonice dedicate consumatorilor. In context, in vederea obtinerii unui raspuns promt si specializat, indemnam solicitantii sa apeleze la numarul de telefon dedicat consumatorilor de servicii financiare - 022 85 95 95.
Reamintim ca functionalitatea liniei telefonice este asigurata in limitele programului de lucru al CNPF: de luni pana vineri, intre orele 8:30-17:30, fara intrerupere, fiind apelabila din orice retea la tarif obisnuit.
Amintim ca Linia telefonica de informare pentru consumatorii de servicii financiare a fost lansata pe 11 septembrie curent. Aceasta poate fi apelata de catre cetateni in cazul unor neclaritati sau intrebari cu privire la legislatia ce reglementeaza drepturile consumatorilor de servicii financiare sau pentru a impartasiti opiniile/sugestiile cu privire la imbunatatirea serviciilor financiare.