1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
XPRIMM Time for Business: ...

XPRIMM Time for Business: Provocari 2022 - Principalele declaratii!

Evenimentul "XPRIMM Time for Business: Provocari 2022", a adus in dezbatere, luni - 7 februarie, cele mai fierbinti subiecte din piata asigurarilor, printre care evolutia pietei si cum mentinem rata de crestere de doua cifre, provocarile legislative, deficitul de protectie, digitalizarea, linii de asigurari ce vor fi vedete in 2022 s.a.

Prima dezbatere majora in asigurari din acest an, a reunit, in format hybrid, reprezentanti ai ASF, ai asociatiilor de profil, dar si lideri ai companiilor de asigurari si de brokeraj.

Multe provocari din piata asigurarile sunt legate de contextul legislativ, iar despre acesta a vorbit Iulius Marian FIRCZAK - Deputat in Parlamentul Romaniei si Secretar in Comisia pentru buget, finante si banci: "Cred ca acum, poate mai mult decat in alti ani, cel putin pentru doua linii importante de business - RCA si asigurari de locuinte - comunicarea intre piata si legislativ este foarte importanta. Comunicarea pusa sub spectrul transparetei, pentru ca putem vorbi mult si sa nu spunem nimic. Comunicare si transparenta sper sa vad eu astazi si in intalnirile urmatoare pentru a putea regla principalele doua proiecte legislative care stau de mult timp in sertarele din Parlament".

Prezent la eveniment, Cristian ROSU, Vicepresedinte Sectorul Asigurari - Reasigurari, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, a oferit cateva cifre, neauditate, privind piata asigurarilor in 2021, aceasta avand o crestere de 24% fata de anul precedent. Astfel, valoarea primelor brute subscrise este estimata la 14,3 miliarde de lei (2,86 miliarde de euro) pentru anul 2021, mai mare cu 24% fata de anul precedent.

Segmentat, pe asigurarile generale valoare PBS este de 11,63 miliarde de lei, in crestere cu 25,4%, in timp asigurarile de viata au avansat cu 17,6%, la 2,6 miliarde de lei.

El a subliniat ca piata este in continuare dominata de asigurarile auto si ar trebui sa fie create portofolii mai echilibrate, pentru ca sunt foarte greu de gestiona riscurile care pot aparea dintr-o clasa dominanta. Acesta a amintit si de frecventa mare a daunei pe segmentul RCA.

Cristian ROSU a amintit si de intrarea pe piata RCA a asiguratorului de stat creat de CEC Bank. "Vom face toate eforturile ca in momentul in care vom avea toata documentatia depusa sa putem da drumul unei astfel de societati sa intre pe piata. Nu pentru a intra cu preturi de dumping, pentru ca o companie care va juca intr-o economie de piata va intra pe regulile economiei de piata, dar inca un jucator in piata inseamna inca un factor de dispersie a riscurilor si un factor care poate sa duca la stabilitate."

In ceea ce priveste anul 2022, oficialul ASF il vede ca un an de consolidare si stabilitate. "Nu avem niciun element care sa ne conduca spre a incerca sa intui ca ar putea sa arara alte convulsii nedorite in piata de asigurari, cu conditia ca toata lumea sa respecte legea".

"Sunt cateva linii si directii care vor fi foarte importante. Aici ma refer la asigurarile de locuinte - la care trebuie sa vedem pasii procedurali ai legii, asigurarile de sanatate - care ar trebui sa aiba acelasi trend crescator sau mai mare. Aceasta piata de asigurari de sanatate, inca in formare, nematura, as vrea sa o construiti corect. Orice copil care este educat de mic va da rezultate cand este mare. Daca nu o veti aseza corect, avand in fata consumatorul, vom ajunge ca peste cativa ani sa avem un esec frumos al acestei evolutii. Si a treia directie in care cred ca se va semnala foarte mult o crestere in 2022 se refera la asigurarile de tip cyber - atacurile sunt din ce in ce mai multe si mai multe companii vor constientiza nevoia ca acest risc trebuie asigurat. Si nu in ultimul rand, vorbim de completarea partii de digitalizare. Fara digitalizare nu vom reusit sa vedem viitorul, nu vom avea posibilitatea sa evoluam si sa evoluam intr-un ritm consistent si foarte aproape de ceea ce face lumea occidentala, pentru ca acolo acaesta digitalizare este la un nivel mult mai mare decat este ai pietei noastre", a afirmat Cristian ROSU.

In cadrul conferintei, specialistii din piata au fost intrebari care considera ei ca vor fi asigurarile vedeta in 2022, cu exceptia celor auto. Acestia au raspuns:

Adrian MARIN, Presedinte UNSAR si CEO GENERALI Romania: De departe cred ca sub vizorul dezvoltarii ramane sanatatea si, bineinteles, locuintele.

Madalin ROSU, Presedinte, BAAR: Alte asigurari

Alexandru CIUNCAN, Director General, UNSAR: Educatie financiara, clientul

Virgil SONCUTEAN, Director General, ALLIANZ-TIRIAC: Asigurari de viata

Eugen ANICESCU, Country Manager, COFACE Romania: Garantii, pentru ca sunt relevante pentru mediul de bussiness intr-un an al investitiilor

Gerke WITTEVEEN, CFO, NN: Asigurari de sanatate

Paul CAZACU, CEO, UNIQA Asigurari: As miza pe asigurarile pentru IMM-uri

CiprianBUJOR,Chief Strategy Officer, TELIOS Care: Asigurari de sanatate

Marian BACHES, GARANTA: Property

Alexandru APOSTOL, Director General, MaxyGo Broker: Vor creste toate, dar in deosebi sanatatea

Mihai POPESCU, CEO, ERGO Asigurari de Viata: Asigurari de viata si sanatate de grup

Gheorghe GRAD, Country Manager, RENOMIA SRBA: Alte forme de asigurare

Benjamin TURQUIN, Director General BRD Asigurari Generale: Asigurari de locuinte si de sanatate

Rodica FUICU, UNSICAR: Asigurari de sanatate

Nicoleta RADU, Director General, PAID: Asigurari de locuinte, dar mizez si pe sanatate

Otilia PETRARIU, CEO, CONSULTANT AA: Estimez ca vor creste asigurarile de locuinte si de sanatate

Bogdan ZAMFIRESCU, Membru Directorat ASIROM VIG: Mi-as dori sa pastram cresterea pe sanatate si asigurari de locuinte

Tanja BLATNIK, CEO, EUROINS: Alte asigurari

Antonio SOUVANNASOUCK, Managing Partner, ASIGEST Broker: Cred ca asigurarile de locuinte si de sanatate vor continua sa creasca

Cristian FUGACIU, CEO, MARSH: Observam o cerinta mare pe asigurari de sanatate - aici e crestere va exista avand un dublu impact, din volum si cresterea preturilor. Ca procent de crestere, probabil ca asigurarile cyber vor avea o crestere semnificativa. Si orice tip de asigurare, dar prin alte canale de distributie

Cristian BALANICA, Director Executiv, PRBAR: Asigurari de locuinte

Sorin MITITELU, General Manager, ALTIOR Consulting: Asigurarile de sanatate si asigurarile de viata cu acumulare

Alin Nita, General Manager, FIVEPLUS: La valul de digitalizare vad asigurarile cyber, dar si partea de sanatate

Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG VIG: Sanatate, locuinte, cyber si altele

Adriana GRECU, CEO, AON: Asigurarile de sanatate, locuinte si garantii

Calin MATEI, Director General Adjunct, GROUPAMA: Cred ca vedete vor fi asigurarile de sanatate si de viata. Asigurarile de locuinte isi vor continua cresterea normala

Octavian COSENCO, CRO, BCR Asigurari de Viata: Cu siguranta, 2022 va fi anul asigurarilor de viata pentru ca este un pilon important al asigurarilor si in dezvoltarea economiei

Cati STOICAN, Director General Adjunct, SAFETY Broker: Una dintre liniile in care noi ne-am pus bazele in acest an este asigurarea de sanate, iar cea de-a doua - asig cyber, cu conditia ca putinii jucatori sa-si mareasca capacitatea de subscriere sau sa apara noi jucatori

Tiberiu MAIER, Presedinte Directorat, SIGNAL IDUNA: Noi vedem 3 categorii vedete - sanatate, viata si asigurari de locuinte

Catalin BOICEANU, Director Tehnic, GLOBASIG Broker: Mi-as dori foarte mult ca sanatatea si locuintele sa fie primele pe lista clientilor nosti

Marius LASLO, Director Executiv, DESTINE Broker: Locuinte, garantii si sanatate

Mai multe declaratii din conferinta "XPRIMM Time for Business: Provocari 2022" veti putea citi si in buletinul XPRIMM Info, de miercuri, care a implinit 21 de ani.

De asemenea, in cadrul evenimentului au fost lansate si cele mai recente publicatii XPRIMM tiparite: PRIMM Asigurari & Pensii, Arhitectii Asigurarilor si XPRIMM Insurance Profile Romania.

GENERALI Romania, BAAR - Biroul Asiguratorilor Auto de Autovehicule din Romania si DESTINE Broker au sustinut evenimentul in calitate de Parteneri Principali, iar EUROINS Romania, ASISOFT, FIVEPLUS si TELIOS Care au sprijinit dezbaterea in calitate de Parteneri.

 

 

CITITI PE ACEEASI TEMA:
PROVOCARI 2022 - Videourile XPRIMM Time for Business pot fi urmarite pe YouTube!