1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Tie care iti e mai drag? Copilul ...

Tie care iti e mai drag? Copilul nou-nascut sau cel care se pregateste de scoala?

Te uiti la cel mare si te miri de ce ai putut sa faci... Ca uite, a crescut si e mare si destept si il stie lumea si il apreciaza. Te uiti la cel mic care porneste si el usor si parca iti amintesti cu nostalgie de primul an al celuilalt. Cum nu credeai atunci ca o sa ajunga asa mare si cum era fragil si "neinchegat"...

Pai sa stiti ca asa este si cu proiectele profesionale Cand pui suflet in ele si le cresti ca pe copiii tai, exact asa te uiti la ele. In acest caz, vorbim despre FII TREAZ LA VOLAN, care anul acesta ajunge la a VII-a editie si despre campania "Totul despre RCA, Carte Verde si cum sa fii treaz la volan", care a inceput pe 15 iunie in Republica Moldova.

Iar povestea "copiilor nostri" din categoria campaniilor dedicate sigurantei rutiere este aceasta...

Copilul cel mare - FII TREAZ LA VOLAN

Cand a aparut in echipa noastra prima data ideea de a organiza o campanie de siguranta rutiera, totul suna destul de ciudat. Noi stiam sa facem campanii de promovare a asigurarilor, dar e drept ca toate campaniile dedicate segmentului auto ajungeau cumva la subiectul sigurantei rutiere.

Prima editie am facut-o cu sufletul deschis, dar cu retinere si modestie, pentru ca simteam ca nu suntem experti in domeniu si vocea noastra nu este una de autoritate. FII TREAZ LA VOLAN avea sa ne invete insa cateva lectii importante:

  1. Trebuie sa intelegi importanta unui proiect si sa vrei cu adevarat sa faci ceva in acea directie. Apoi, lucrurile incep sa se lege si sa se concretizeze
  2. Nu trebuie sa fii tu expertul ca sa iasa bine. Trebuie sa strangi in jurul proiectului experti care sa te ajute sa oferi publicului tinta informatii corecte si valoroase. Asa se face ca, inca de la prima editie, avem alaturi de noi Directia Rutiera din cadrul Politiei Romane si pe Costin TATUC, specialist in siguranta rutiera cu ani multi de experienta in domeniu. Lor li s-au adaugat, in functie de tema abordata in fiecare an, diversi specialisti (medici, psihologi etc.) si chiar piloti sau soferi profesionisti, care stiu si pot explica anumite fenomene importante pentru siguranta rutiera.
  3. Nu submina puterea comunitatii! FII TREAZ LA VOLAN este una dintre cele mai cunoscute campanii de siguranta rutiera din tara in primul rand datorita sustinerii celor care o urmaresc.
    1. Grupul de Facebook TREAZ LA VOLAN se bucura de o implicare constanta a celor care il urmaresc. Comentariile si distribuirile lor ajuta la diseminarea mesajelor campaniei, mult peste orice am fi reusit noi sa platim din sponsorizari.
    2. Cand am lansat ideea stickerelor cu mesajul "Sustin campania FII TREAZ LA VOLAN" ne intrebam cine vrea sa si le puna pe masina... Cererile au fost uriase si, de la un an la altul, ne uitam mereu cu emotie la bugetul disponibil sa vedem de ce tiraj ne ajunge, pentru ca in niciun an nu reusim sa onoram toate cererile. Iar apoi, cand suntem in trafic si vedem aleatoriu cate o masina cu stickerul lipit pe ea, ne bucuram ca niste copii si ne dam poze pe grupul echipei.
    3. Oameni din asigurari, care au inteles importanta campaniei de siguranta rutiera pentru activitatea lor de zi cu zi se ofera in fiecare an sa sustina campania, sa distribuie materialele de informare si sa contribuie cu orice pot petru a creste puterea campaniei.

Am invatat foarte multe in toti acesti ani si sigur mai avem multe de aflat si inteles. Este "de-abia" al saptelea an si faptul ca Romania este inca fruntasa in topul nedorit al tarilor cu cei mai multi morti din accidente rutiere ne face sa intelegem ca mai avem mult de lucru cu totii.

Copilul nou-nascut - campania "Totul despre RCA, Carte Verde si cum sa fii treaz la volan" din Republica Moldova

Anul trecut APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor a organizat o campanie de promovare a conceptelor de asigurare in Republica Moldova. A fost prima dupa foarte multa vreme (in urma cu 10 ani realizam campania - pilot "Ce faci in caz de accident"). Am reusit sa reactivam proiectul cu sprijinul BNAA - Biroul National al Asiguratorilor de Autovehicule din Republica Moldova si al membrilor sai, care cred in necesitatea unor demersuri de acest fel.

Anul acesta, fara a fi programat sau prevazut cumva acest parcurs, campania si-a extins mesajele si ajunge sa acopere si aspectul sigurantei rutiere si sa devina un "FII TREAZ LA VOLAN al Republicii Moldova".

De ce? Pentru ca este mare nevoie. Pentru ca si acolo siguranta rutiera este o problema reala, care afecteaza si piata de asigurari.

Ne-am uitat pe statistici de la Politia din Republica Moldova si am analizat contextul. Concluzia este una simpla: problemele sunt foarte similare. Acest lucru inseamna ca putem folosi experienta celor sapte ani de FII TREAZ LA VOLAN in Romania pentru a extinde demersul si peste Prut.

Voi, parintii, probabil stiti cum e. Daca ai crescut unul pana la 7 ani si a ajuns bine, parca prinzi curaj sa o iei de la capat cu un alt copil pe care sa il iubesti si sa il ingrijesti cu tot atata atentie.

Chiar daca nu sunteti din Republica Moldova, puteti urmari pagina campaniei (https://www.facebook.com/xprimmmd) si veti vedea cat de multe aspecte similare situatiei din Romania puteti identifica.