Marius LASLO, Director Executiv, DESTINE Broker
In contextul noului coronavirus, am luat toate masurile de protectie generala recomandate de autoritati. Lucram de acasa, monitorizam starea de sanatate a colaboratorilor si a angajatilor. Folosim corespondenta electronica si comunicam prin telefon si aplicatii online.
XPRIMM: Ce masuri a luat DESTINE Broker in contextul noului coronavirus pentru a continua activitatea?
Marius LASLO: DESTINE Broker a luat, in primul rand, toate masurile impuse de autoritati. Marea majoritate a angajatilor DESTINE lucreaza de acasa, lucru ce a necesitat o investitie serioasa in tehnica si logistica. Nu a fost usor. A trebuit sa gandim foarte bine tot fluxul de lucru, pentru ca activitatea sa se desfasoare in bune conditii, si sa gasim solutiile tehnice si de soft pentru a face asta. Aproape toate activitatile sunt facute la distanta. Pentru sedinte, dar si pentru interactiunea cu colaboratorii nostri, folosim aplicatia ZOOM. Pentru colaboratorii nostri, vom demara un program de training ce se va derula pe o perioada de 12 luni si vom folosi tot aplicatia Zoom. In acelasi timp, am amanat toate evenimentele programate in aceasta perioada.
XPRIMM: De asemenea, ce solutii ati implementat pentru protectia angajatilor si a clientilor?
M.L.: Cum spuneam si mai inainte, am luat toate masurile de protectie generala recomandate de autoritati. Lucram de acasa, monitorizam starea de sanatate a colaboratorilor si a angajatilor. Folosim corespondenta electronica si comunicam cu colegii prin telefon si aplicatii online.
Pentru protectia clientilor, am recomandat transmiterea deconturilor de prima prin e-mail sau alte aplicatii, astfel clientii putand achita primele si ratele de prima prin internet banking sau cu cardul. Suntem in ultima faza cu testarea sistemului de plata a primelor cu cardul, pentru clienti, prin transmiterea catre acestia, din platforma de emitere DESTINE, a unui link de plata. De asemenea, DESTINE foloseste de un an si jumatate o aplicatie off-line pentru clienti, prin intermediul careia se pot semna documentele IDD, DNT, se emit politele si acestea se pot achita prin internet banking sau cu cardul. Aici, am avut un ajutor considerabil din partea BrokerNet, care este dezvoltatorul platformei electronice de emitere si gestiune polite.
XPRIMM: Ce va spun clientii cu care discutati, cat de mult ii afecteaza criza COVID-19?
M.L.: Clientii nu sunt inca foarte speriati, deoarece, pentru foarte multi, COVID-19 este doar in media, dar, cand fiecare familie va avea cunostinte reale (membri, prieteni, vecini) diagnosticate cu acest virus, isi vor schimba atitudinea si vor respecta restrictiile impuse. Noi le recomandam clientilor sa comunice cu noi telefonic sau electronic. Au inceput sa apara cereri de amanare la plata ratelor de la societatile comerciale. Aici, sper sa avem sprijinul asiguratorilor.
XPRIMM: Cat de utila le este romanilor o asigurare de sanatate in aceasta perioada?
M.L.: Din punctul meu de vedere, astazi, sa fii acoperit de o asigurare de sanatate (nationala sau internationala) este, cu certitudine, cel mai frumos cadou pe care l-ai cumparat in aceasta viata. Doar in aceste momente realizam ca sanatatea noastra si a familiei este cel mai de pret lucru pe care il poti avea... Restul, in aceste momente, NU MAI CONTEAZA. CIGNA ofera o polita flexibila atat din punct de vedere al acoperirilor, cat si in ceea ce priveste planurile de servicii acoperite. Asiguratorul ne-a informat ca va acoperi serviciile medicale pentru clientii existenti, in cazul in care se vor imbolnavi de Coronavirus. Asigurarea privata CIGNA Global IPMI poate fi incheiata indiferent de varsta de aderare, profesie sau nationalitate. Se poate emite pentru fiecare individ major sau pentru familia extinsa. De asemenea, polita este flexibila, avand planuri optionale (ambulatoriu, preventie, evacuare internationala, oftalmologie si stomatologie) si trei variante de acoperire: Silver (1 mil. $), Gold (2 mil. $) sau Platinum (nelimitat). Pentru incadrarea in bugetul alocat, se pot atasa fransize sau sistemul de co-plata, care au rolul de a diminua prima de asigurare. Polita se poate incheia online, in orice moment, pe site-ul oficial www.destine-broker.ro sau cu ajutorul unui asistent in brokeraj. Plata se face prin debitarea cardului, fara a fi necesara tranzactionarea de numerar sau deplasarea catre banca sau broker.
XPRIMM: Cat de mult credeti ca va fi afectata piata de asigurari si brokeraj de criza COVID-19?
M.L.: Este greu de estimat. Suntem legati foarte mult intre noi: economia, veniturile, clientii, brokerii, asiguratorii. Sigur, vom simti din plin, in primul rand, efectele crizei economice si, dupa aceea, restul efectelor.
XPRIMM: Ce ii sfatuiti, in aceasta perioada, pe partenerii din piata, dar si pe clienti?
M.L.: Primul lucru care trebuie sa se intample este stoparea raspandirii virusului COVID 19. Asta se poate intampla prin evitarea contactelor intre persoane, sa evitam iesirea din casa, sa lucram de acasa, daca este posibil. Nu sunt solutii miraculoase. Trebuie doar sa respectam indicatiile autoritatilor.
Editor: Andreea RADU | Publicat pe 23.03.2020 | 11036 vizualizari