Uneori, suntem atat de prinsi in viata noastra de zi cu zi, incat cu greu ne putem detasa ca sa privim in ansamblu schimbarile din jurul nostru si sa realizam cat de multi pasi am facut inainte.
In curand, veti auzi de la XPRIMM si de la ApPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor multe mesaje legate de sanatate - asigurari private de sanatate, stil de viata mai sanatos etc. Asta pentru ca incepe campania Luna Asigurarilor de Sanatate, unul dintre proiectele care in ultimii ani a prins un avant considerabil.
Tatonari cu subiectul sanatatii au fost inca de acum 10 ani, cand au aparut primele campanii realizate de ApPA si XPRIMM, insa nu au fost suficient de puternice pentru a se consacra drept una dintre campaniile noastre traditionale, asa cum este acum.
De ce?
Pentru ca multe s-au schimbat in ultimii ani si noi am fost poate prea ocupati sa vedem asta. Subiectul sanatatii - cu tot ce implica el, inclusiv sfera de asigurari - este mult mai prezent in jurul nostru si nu doar din cauza (sau poate datorita) pandemiei.
Iata cateva lucruri care acum 10 ani nu erau, iar acum ni se par normalitate:
- Rar vedeai oameni facand sport pe strada, cu atat mai putin in orasele mai mici. Acum sunt tot mai multi.
- Numarul de sali de sport si centre de wellness a explodat.
- ... kcal - un simplu acronim pentru cei mai multi, iti este "servit" acum pana si la fast food. Suntem facuti permanent constienti de ceea ce mancam si cum.
- Mancarea primeste calificative si ne asumam daca vrem sa mancam doar alimente cu nota A, B, C, ... sau poate vrem sa ne scurtam viata cu multi de F. Aici as vrea sa elimin niste nedreptati - spre exemplu de ce pastravul meu afumat are nota D?!? Dar se pare ca va trebui sa traiesc cu asta (ca sa intelegeti ce probleme si framantari avem acum).
- Lumea merge tot mai mult la psihologi si terapeuti, uneori doar asa, "de intretinere". Pentru ca nu mai este o rusine sa ai grija de sanatatea ta mentala si emotionala, ba este chiar un motiv de mandrie.
- Acum 10 ani era o realizare daca aveai abonament la o clinica privata si te duceai acolo convins ca mai bine de atat nu se poate si ca esti norocos ca ai acces la niste servicii medicale private. Acum am devenit foarte selectivi si critici. Stiu oameni in jurul meu care au renuntat la abonamentele medicale pentru ca nu au mai fost multumiti de servicii si se indreapta acum spre partea de asigurari.
- Asigurarile private de sanatate - o Cenusareasa a pietei de profil in trecut sunt acum in frunte cand vine vorba de procentele de crestere anuale.
Este explicabil, asadar, de ce Luna Asigurarilor de Sanatate este acum una dintre campaniile care creste de la un an la altul. Dincolo de siguranta rutiera si de grija fata de locuinta, o avem acum si pe cea a sanatatii, poate mai mult decat inainte sau poate doar mai ... altfel.
Pana acum cativa ani, multi intelegeau prin grija fata de sanatate sa isi faca un set de analize regulat si sa mearga la medic ori de cate ori simteau ca ceva nu este in regula.
Vremurile s-au schimbat si tot mai multi romani inteleg ca grija fata de sanatate este mult mai mult de atat. Este un contract pe termen lung care aduce ca obligatii din partea ta mentinerea unui stil de viata sanatos, cu tot ceea ce presupune asta:
- alimentatie sanatoasa,
- activitate fizica,
- stabilitate emotionala,
- monitorizare a starii de sanatate,
- viata sociala satisfacatoare,
- loc de munca ce ofera satisfactii,
- limitarea surselor de stres.
Nu este usor de la inceput si cand demarezi schimbarea pe mai multe fronturi mai ai si momente de derapaj. Dar, atunci cand reusesti sa ajungi in acel punct in care micul tau Univers este in echilibru si tu esti bine, realizezi cat de important este sa te schimbi si de aici decurge mult mai usor totul.
Cand iti asumi un stil de viata sanatos pe termen lung, chiar si eventualele provocari care pot sa apara te vor afecta mai putin, pentru ca ai o fundatie solida si multe solutii prin care sa gestionezi momentele mai grele.
Toate acestea ne fac sa credem ca Luna Asigurarilor de Sanatate este cel putin un contract pe termen lung cu toti cei interesati de campaniile de promovare a conceptelor de asigurare. Un contract care are toate premisele sa continue ani buni de acum incolo si care are mari sanse sa se imbunatateasca.