Stii totul despre asigurari? Atunci este posibil sa castigi - Acest mesaj ti se potriveste, fie ca lucrezi in asigurari si chiar stii totul despre ele, fie ca esti un simplu asigurat informat. Daca lucrezi in asigurari si stii totul despre meseria ta, castigi cu siguranta. Felicitari! Daca esti un asigurat pentru care este important sa stie totul despre produsele financiare pe care le folosesti, tot castigi - in primul rand prin faptul ca faci alegeri informate si, in al doilea rand, pentru ca ai sanse sa primesti premii in noua editie a campaniei "Stii totul despre asigurari si castigi".
Articolul acesta nu este despre editia 2022 a campaniei - pentru ca pe acestea sigur le aflati daca ne urmariti. Este insa despre conceptul acestei campanii si despre ce am invatat din functionarea lui.
Momentul meu de sinceritate
O sa va spun sincer ca acum doi ani, cand am facut prima editie a campaniei, eu am fost reticenta.
"Mai merg proiectele astea cu concursuri?"
"O sa stea cineva sa invete despre asigurari ca sa castige vouchere la diverse magazine?"
"Si abordam asa....toate segmentele de asigurari? Intelege lumea ceva din asta?"
"Daca nu se inscrie lumea la concurs?"
"Daca la etapa finala, cand facem live, nu raspunde nimeni la telefon sau nu stie nimeni raspunsurile?" - Cosmarul oricarui organizator-om de PR.
"Daca le punem intrebari prea grele si nu raspunde nimeni?"
"Daca le punem intrebari prea usoare si suntem ridicoli?"
As putea continua, dar cred ca v-ati convins deja de temerile mele si de emotiile cu care incepeam acest nou proiect.
Este diferit de tot ceea ce APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor face de ani buni. Prin "Fii Treaz la Volan", "Luna Asigurarilor de Locuinte" si alte campanii consacrate, ajungem la romani cu mesajele in alta forma. Este mai mult despre persuasiune, despre picatura chinezeasca, despre rabdare, mesaje frumoase, filme, poze care te atrag etc. Este o reteta care merge si o verificasem ani la rand.
Dar acum? Acum era totul foarte direct si brut. Stiti voi vremurile in care lumea petrecea serile la televizor la Bingo/ Robingo si alte asemenea? Cam la asta ma gandeam. E genul de campanie in care nu NOI, ca organizatori, generam valurile de informare, ci chiar cei carora li se adreseaza campania. Ei sunt cei fara a caror implicare nimic nu ajunge unde trebuie.
"Daca nu se implica....?"
Dar daca le place?!
Stiti poezia lui Erin HANSON - "What if I fall?"
There is freedom waiting for you,
On the breezes of the sky,
And you ask, "What if I fall?"
Oh, but my darling,
What if you fly?
Ei bine, intr-o nota mai putin emotionala si chiar mult mai pragmatica, cam asa a fost si cu prima editie din "Stii totul despre asigurari si castigi" si cu a doua a fost si mai si.
Pentru ca....le-a placut, domnule! Le-a placut mult.
10.000 de romani au participat anul trecut la concurs, cu 35% mai multi decat la prima editie. Sa ne intelegem: acest concurs presupunea sa INVETE notiuni de asigurari si sa raspunda la intrebari de verificare ca sa intre in cursa pentru premii. Ce vreau sa intelegeti este ca nu le-a fost usor. Dintre ei, 2.000 au parcurs chiar toate etapele concursului. Asta inseamna ca si daca nu ar fi vrut, cu ceva tot au ramas in bagajul de cunostinte legat de asigurari. Nu ai cum sa aloci timp 3 saptamani din viata ta unui subiect despre care sa citesti lucruri, sa incerci sa le retii si sa raspunzi la intrebari despre ele si sa spui ca nu ai inteles nimic.
A urmat apoi finala de care ma temeam eu tare. M-am temut degeaba. Oamenii au fost foarte implicati si chiar s-au straduit sa raspunda corect la intrebari si sa fie cat mai "performanti". Am fost acolo al toate convorbirile cu ei. Le-am simtit dezamagirea cand nu stiau un raspuns si pierdeau. Le-am simtit bucuria cand au stiut raspunsurile corecte.
Imi permit sa spun, printr-o evaluare subiectiva si personala, desigur, ca erau oameni care invatasera atunci, pentru acel concurs notiuni legate de asigurari - diferente esentiale intre acoperirea CASCO si RCA, diferente intre asigurarile de sanatate si cele de viata sau abonamentele medicale, etc. Erau subiecte care pana la acest concurs - cu privire la care am recunoscut ca eu am fost sceptica - nu ii interesasera. Acum nu doar ii interesa, dar invatasera si erau dornici sa raspunda la intrebari.
Si atunci m-a lovit...."Wow! Chiar merge. Retele astea chiar merg. Inca! Si merg bine".
Oamenii nu se schimba peste noapte. Retetele clasice, de succes, de a ajunge la ei inca exista si nu trebuie decat adaptate la noile canale de comunicare de care dispunem (si avem multe!).
Acestea fiind spuse, doamnelor si domnilor, pregatiti-va de concursuri si spectacol, pentru ca se pregateste cea de-a treia editie a "Stii totul despre asigurari si castigi".