"Cerintele in ceea ce priveste informatiile transmise consumatorilor ar
trebui sa depinda de tipul si de complexitatea produsului de asigurare",
a atras atentia Misu NEGRITOIU, Presedinte, ASF - Autoritatea de
Supraveghere Financiara, in cadrul European Consumer Protection
Conference 2017, precizand ca, de exemplu, produsele cu o componenta
investitionala sunt mult mai complexe decat o simpla asigurare RCA.
Consumatorul
reprezinta elementul central in jurul caruia se concentreaza
activitatea ASF, a precizat Misu NEGRITOIU, autoritatea infiintand, din
anul 2015, Directia Protectia Consumatorului, care are ca scop sa
asigure protejarea si apararea drepturilor si intereselor consumatorilor
impotriva practicilor neloiale, abuzive si frauduloase, precum si
educarea si promovarea increderii in serviciile, produsele si
instrumentele financiare specifice pietelor nebancare.
O parte
dintre riscurile care ameninta astazi consumatorii vin din zona
digitalizarii, iar autoritatile trebuie sa raspunda printr-o
reglementare potrivita.
"Riscurile operationale in sectorul
financiar sunt foarte importante, deoarece acestea sunt cele care
afecteaza consumatorii. Digitalizarea face parte din riscurile
operationale si ar trebui, asadar, reglementata corespunzator", a
subliniat Calin RANGU, Director, Directia Protectia Consumatorului, ASF -
Autoritatea de Supraveghere Financiara.
In acest context,
"companiile de tip FinTech ar trebui sa fie reglementate de aceleasi
norme care vizeaza asiguratorii daca acestea opereaza ca asiguratori", a
precizat Calin RANGU.
Din aceeasi categorie
Cele mai citite