Autoritatea de Supraveghere Financiara a transmis, la solicitarea 1asig.ro, ca a luat toate masurile de preventie in ceea ce priveste raspandirea COVID-19:
- A introdus, din data de 12 martie 2020, programul decalat pentru salariatii sai, conform, deciziei Comitetului National pentru Situatii de Urgenta;
- Au fost anulate/amanate toate evenimentele/intalnirile/actiunile organizate de ASF, care presupuneau un numar mai mare de 20 de persoane;
- Au fost anulate/amanate deplasarile externe in interes de serviciu;
- A decis ca relatia cu publicul sa desfasoare exclusiv online si prin intermediul call-center-ului (0800-825.627), in perioada 13-31 martie 2020;
- Au fost amplasate in cladire (lifturi, holuri etc) anunturi cu privire la masurile pe care fiecare angajat trebuie sa le ia pentru prevenirea raspandirii virusului;
- Au fost amplasate recipiente cu gel dezinfectant, atat la intrarile in cladire, cat si la grupurile sanitare;
- Toate spatiile comune din cladire - lifturi, holuri, locuri de luat masa, puncte de acces etc - sunt igienizate frecvent (de doua-trei ori pe zi).
In acelasi timp ASF a realizat o consultare a societatilor de asigurare cu privire la impactul COVID-19 asupra activitatii lor, prin care a urmarit:
- O analiza a impactului pe care l-ar putea avea acest fenomen asupra activitatii si stabilitatii financiare a societatii (profil de risc, solvabilitate, lichiditate etc.), cu mentionarea daca impactul determinat va impune elaborarea ad-hoc a unui Raport ORSA;
- O prezentare a tipurilor de asigurari (inclusiv a riscurilor pe care acestea le acopera) aflate in portofoliul societatii la data de 31.12.2019, care ar putea fi impactate prin manifestarea acestui fenomen, precum si o analiza cantitativa a impactului pe care il poate avea expunerea la aceste tipuri de asigurari. Societatile vor mentiona daca pentru aceste riscuri asigurate exista acoperire prin contractele de reasigurare in vigoare si vor preciza numarul contratctului de reasigurare si reasiguratorii. De asemenea, societatile trebuie sa comunice daca exista cazuri in care se ofera acoperire pentru riscurile de epidemie si/sau pandemie, precum si daca aceste riscuri sunt cuprinse in protectia prin reasigurare;
- Existenta Planurilor de Continuitate ale Activitatii (PCA).
In cadrul OMNIASIG VIG, reprezentantii companiei spun ca urmaresc cu rigurozitate evolutia situatiei si deciziile adoptate la nivel national. "Am luat deja toate masurile necesare pentru a asigura continuitatea activitatii companiei, conform planului existent in acest sens, plasand pe primul loc protectia angajatilor, a clientilor si partenerilor nostri. Avem un plan de actiune structurat, pe care il aplicam deja la nivel intern si care include o serie de masuri clare, dintre care amintim: am informat angajatii cu privire la prevenirea contaminarii, am pus la dispozitia intregului personal dispozitive de dezinfectare, monitorizam constant starea de sanatate a colegilor si ii informam frecvent cu privire la normele de igiena necesare", au spus acestia.
OMNIASIG precizeaza ca directiile responsabile de siguranta angajatilor din cadrul companiei au transmis recomandari cu privire la amanarea intalnirilor externe care nu sunt urgente si evitarea locurilor aglomerate. De asemenea, pentru pozitiile ale caror atributii de serviciu nu presupun prezenta fizica obligatorie la locul de munca, OMNIASIG a oferit posibilitatea de a lucra de acasa.
"In ceea ce priveste relatia cu publicul care viziteaza unitatile companiei din Bucuresti si din tara, am luat toate masurile necesare pentru dezinfectarea si sterilizarea zonelor de lucru si a corespondentei. De asemenea, incercam sa utilizam cat mai mult mijloace electronice de plata, in detrimentul banilor cash", au mai spus oficialii OMNIASIG.
La randul lor, reprezentantii ALLIANZ- TIRIAC au precizat, pentru 1asig.ro, ce masuri a luat compania in aceasta perioada: "Protejarea sanatatii angajatilor, colaboratorilor, partenerilor si clientilor este prioritara pentru ALLIANZ-TIRIAC si ALLIANZ Group. De aceea, o serie de masuri de preventie si protectie au fost implementate de ALLIANZ-TIRIAC inca de la raspandirea noului coronavirus - la nivel international si national. Din fericire, in cadrul ALLIANZ-TIRIAC nu a fost inregistrat niciun caz de COVID-19 pana in prezent. Ramanem insa vigilenti si pregatiti sa luam masuri suplimentare daca situatia o va impune".
Ca parte a planului de preventie, conducerea ALLIANZ-TIRIAC a impus o serie de masuri:
Masuri pentru protejarea angajatilor si colaboratorilor:
- Instituirea de interdictii de calatorie in interes de serviciu in zonele cu risc de contaminare, conform recomandarilor autoritatilor. Recomandarea ferma din partea managementului companiei de a se evita orice deplasare, calatorie in strainatate si in tara, chiar si in scop personal, daca nu este strict necesara.
- Angajatii si colaboratorii Allianz-Tirac care au calatorit in ultimele 14 zile intr-una din zonele de risc sau au intrat in contact cu persoane care au fost intr-una zona de risc au fost rugati sa stea in autoizolare la domiciliu in urmatoarele 14 zile.
- Recomandarea ferma catre angajatii cu afectiuni pre-existente, precum si catre cei cu copii sa lucreze de acasa pe o perioada nelimitata, respectiv pe perioada inchiderii scolilor. ALLIANZ-TIRIAC a luat toate masurile necesare pentru a fi pregatit in situatia in care toti angajatii vor fi nevoiti sa lucreze de acasa.
- Amanarea tuturor evenimentelor interne care implica un numar ridicat de participanti.
- Intensificarea frecventei actiunilor de curatenie si dezinfectare in spatiile de lucru. Sapunul clasic a fost inlocuit cu unul antibacterian si s-au instalat dispensere cu substante antiseptice la intrarea in unitatile noastre.
- Pentru siguranta si sanatatea angajatilor si colaboratorilor nostri nu permitem accesul in sediile noastre a vizitatorilor care au fost intr-o zona de risc in ultimele 14 zile.
- Crearea unei adrese speciale de comunicare cu angajatii in legatura cu subiectul raspandirii COVID-19. Angajatii si colaboratorii Allianz-Tirac sunt informati permanent in legatura cu masurile implementate si au posibilitatea de a adresa orice ingrijorare, suspiciune legata de noul coronavirus.
- Informarea permanenta a angajatilor despre masurile de protectie impotriva COVID-19, a starii actuale la nivel international si national.
- Incurajam comunicarea electronica si prin telefon cu clientii nostri. De asemenea, acestia au la dispozitie informatii despre serviciile ALLIANZ-TIRIAC, prin intermediul website-ului allianztiriac.ro al portalului allianzdirect.ro.
- Clientii pot utiliza cele doua canale si pentru a achizitiona online polite auto, de locuinta si calatorie, pentru a notifica daune (pentru polite auto, de locuinta, calatorie, sanatate sau viata) sau pentru a plati primele de asigurare.
- In plus, aplicatia ALLIANZ-TIRIAC Mobile permite, pe langa achizitia de polite (RCA si calatorie), plata primelor si notificarea daunelor, si vizualizarea politelor de asigurare si a instiintarilor de plata scadente, efectuarea de modificari pentru politele de viata cu componenta investitionala (transferuri de unitati, redirectionari de prime si plati suplimentare), vizualizarea situatiei contului investitional sau modificarea datelor personale.
- ALLIANZ-TIRIAC pune la dispozitia clientilor si serviciul Claims Tracker - o solutie 100% digitala pentru urmarirea modului de solutionare a daunelor Casco pentru persoane fizice.
- Ca masura exceptionala, constatarea daunelor auto va fi efectuata in baza fotografiilor transmise de catre clienti (atat persoane fizice, cat si juridice), fara a fi necesara deplasarea la un centru de constatare sau intalnirea cu un inspector constatator.
- De asemenea, am extins limita de suma pentru autoconstatarea daunelor produse bunurilor de la 2.500 lei la 10.000 lei, atat pentru clientii persoane fizice, cat si juridice.
Totodata, GENERALI Romania se supune masurilor aplicate in regiune. "GENERALI Romania face parte din regiunea Austria, CEE si Rusia si, in intreaga regiune, au fost puse in aplicare masuri preventive, in principal in ceea ce priveste calatoriile de afaceri si lucrul de la domiciliu pe scara larga. Mai exact: interzicerea calatoriilor de afaceri catre zonele de risc, amanarea evenimentelor ce reuneau un numar ridicat de persoane sau incurajarea angajatilor nostri sa inlocuiasca intalnirile fizice cu conferinte video", a declarat Adrian MARIN, CEO, GENERALI Romania. "De asemenea, am sporit masurile de preventie si in spatiile de lucru cu publicul, furnizand echipament de protectie si asigurand necesarul de substante dezinfectante pentru personalul GENERALI si pentru clienti", a adaugat el.
"Astfel, cu ajutorul solutiilor tehnice si a masurilor administrative, serviciile comerciale si cele de despagubire continua in parametri optimi. Pentru a ne ajuta clientii sa poata solutiona la distanta cat mai multe solicitari, propunem si incurajam utilizarea la maxim a solutiilor precum semnatura si plata electronica a politelor de asigurare, notificarea online a daunelor si autoconstatarea.", a precizat Adrian MARIN.
"Monitorizam continuu situatia si suntem pregatiti sa ajustam regulile care ne guverneaza acum activitatea. Prioritatea noastra este siguranta tuturor colegilor, clientilor si a celor apropiati lor. In aceasta perioada, cu totii avem o raspundere insemnata fata de comunitatile din care facem parte", a mai spus CEO-ul GENERALI.
Si Gothaer Romania are un plan de continuare a activitatii (BCP - Business Continuity Plan) implementat la care se adauga masuri suplimentare adaptate la particularitatile COVID-19.
"Ne asiguram, astfel, ca mentinem furnizarea de servicii catre clientii si partenerii nostri, tinand cont, totodata, de preocuparile echipei noastre referitoare la masurile sanitare si de siguranta personala. Managementul companiei monitorizeaza continuu situatia, tinand cont atat de informarile publice, cat si de recomandarile venite de la grupul Gothaer din Germania", a declarat Leslie J. BREER, Directorul General al Gothaer Romania.
La randul sau, Carmina DRAGOMIR, CEO, METROPOLITAN Life, a precizat ca preocuparea principala a companiei este protejarea sigurantei si sanatatii tuturor angajatilor si asigurarea respectarii angajamentelor fata de clienti, fara intrerupere.
"Continuam sa asiguram intreaga gama de servicii in linie cu nevoile clientilor nostri, cu beneficii specifice care nu au excluderi referitoare la virusul COVID-19 sau pentru alte pandemii. Urmam recomandarile Ministerului Sanatatii cu privire la reducerea riscului de infectie si, de asemenea, lucram indeaproape cu ceilalti colegi in vederea implementarii masurilor de preventie necesare. Angajatii nostri au posibilitatea de a lucra de acasa si am adoptat deja toate masurile preventive in cadrul sediului central si al agentiilor noastre", a mai spus ea.
Sinziana MAIOREANU, CEO, AEGON Romania, a subliniat ca siguranta si preventia sunt extrem de importante, fiind in centrul activitatii companiei. "Trecem impreuna prin momente dificile, dar cu rabdare, disciplina, intelepciune si comunicare, le vom depasi, speram, intr-o perioada, cat de cat, scurta. Suntem constienti ca acum este momentul sa dam dovada de responsabilitate cetateneasca, de disciplina, de implicare, trebuie sa fim agili si sa ne adaptam la noua situatie si sa facem tot ce ne sta in puteri sa limitam efectele produse de noul virus".
"Inca din momentul in care au aparut primele semne la nivel mondial ca acest virus afecteaza semnificativ atat sanatatea si stilul de viata al oamenilor, cat si activitatile economice, grupul AEGON a luat masuri serioase al caror scop este sa protejeze angajatii si familiile acestora si sa asigure buna functionare organizationala pentru a putea fi alaturi de clientii si partenerii nostri. La nivelul Grupului si al fiecarei tari functioneaza de la inceput echipe speciale de management al crizei si se fac simulari si exercitii pe diferite scenarii. Primele masuri de preventie pe care le-am adoptat au fost: informarea si educarea angajatilor nostri, oprirea calatoriilor de business in zonele afectate, monitorizarea zilnica a situatiei mondiale si a celor locale. Vorbim de activitati pe care le desfasuram in peste 20 de tari cu peste 26.000 de angajati si ne dorim sa pastram acelasi nivel de calitate a serviciilor pentru cele 30 de milioane de clienti ai nostri", a explicat Sinziana MAIOREANU.
"In acelasi timp, am ales ca sedintele si intalnirile sa se desfasoare in mediul digital pentru a ne continua munca la proiectele in derulare si pentru ca businessul sa nu aiba de suferit. Atat la nivelul grupului, cat si in Romania am adoptat si comunicat intern la toate nivelurile toate masurile impuse de autoritati si ne asiguram de respectarea acestora si de actualizarea lor cand este cazul", a adaugat ea.
Potrivit Sinzianei MAIOREANU, "in Romania am implementat un set comprehensiv de masuri gandindu-ne la siguranta si sanatatea colegilor nostri, a familiilor lor, la interactiunea cu partenerii nostri de distributie si la continuarea activitatii in cele mai bune conditii, in interesul clientilor nostri. Monitorizam zilnic zonele de risc si am oprit orice calatorie in interes de business, fie ca e in strainatate sau in zonele cu cazuri de imbolnavire din tara. Testam scenarii diverse si suntem pregatiti sa ne derulam activitatea de acasa, daca situatia o va impune. Ne propunem sa functionam la parametri cat mai apropiati de normal si sa ne continuam misiunea de a ajuta oamenii sa isi asigure un viitor financiar mai bun. Avem si ajutor util pentru clienti pe care ii sfatuim sa evite aglomeratia si le punem la dispozitie un instrument modern, online de administrare a asigurarii, www.24AEGON.ro. Tot acolo isi pot plati primele de asigurare, apropo de o alta recomandare a autoritatilor de a evita folosirea bacnotelor precum si de recomandarile partenerilor nostri bancari de a opta pentru platile online. Daca inca nu au cont, il pot crea rapid. Gasiti AICI cateva informatii utile pentru activarea contului. Clientii ne pot contacta prin email: info@AEGON.ro sau la numarul de telefon: 0264.224.224. Avem o echipa de Customer Service Center pregatita sa raspunda tuturor intrebarilor si solicitarilor".
De asemenea, Tiberiu MAIER, Presedinte Directorat, SIGNAL IDUNA, a declarat: "Evolutia recenta a extinderii Coronavirus (COVID-19) impune o atitudine proactiva si responsabila din partea tuturor. Chiar daca la nivel local raspandirea virusului este limitata, aceasta situatie se poate schimba in orice moment. SIGNAL IDUNA a luat deja toate masurile necesare in aceasta perioada pentru a reduce riscul de imbolnavire in randul angajatilor si a asigura continuarea acivitatii in parametri obisnuiti."
Masuri interne pentru siguranta si sanatatea angajatilor :
- acces la substante de dezinfectare
- masuri extinse de igenizare a spatiilor de lucru din sediul companiei
- restrictionarea calatoriilor de business in zonele afectate atat pe plan intern, cat si international
- emiterea informarilor constante despre planurile companiei si evolutia pe plan national si international a evolutiei COVID-19
- implementarea planului de continuare a activitatii (BCP - Business Continuity Plan)
- flexibilizare orei de incepere a programului de lucru in vederea evitarii aglomeratiei si oferirea posibilitatii angajatilor de a lucra de acasa.
Actiuni intreprinse pentru siguranta clientilor si partenerilor:
- transmiterea materialelor informative cu privire la simptome, masuri de preventie si actiuni in caz de contaminare, alaturi de indemnul de a se informa doar din surse oficiale
- emiterea informarilor constante pe toate canalele de comunicare
- utilizarea aplicatiei Signal Care Assistant pentru programari sau solicitari ale serviciilor acoperite
- furnizarea documentelor catre asigurati doar in format electronic ca masura de prevenire a limitarii efectelor imbolnavirii cu Coronavirus (COVID-19).
Si brokerii sunt pregatiti pentru a face fata situatiei create de COVID-19
In contextul actual, Adriana GRECU, CEO, Aon Romania, a mentionat ca brokerul a luat o serie de masuri, dintre care a mentionat:
- Precautii pe care le luam ca angajator, pentru a proteja sanatatea si siguranta colegilor si clientilor nostri, respectiv anularea calatoriilor de afaceri si suspendarea evenimentelor si intalnirilor sponsorizate de Aon pana la cel putin 1 aprilie 2020, incurajarea lucrului la domiciliu (suntem pregatiti si echipati sa raspundem cererilor clientilor nostri in proportie de 100% si din afara biroului), respectarea unei carantine de 14 zile pentru colegii care au calatorit.
- Asistenta si resurse pe care le furnizam clientilor nostri: site-ul de informare si raspuns COVID-19 la https://www.aon.com/event-response/coronavirus.aspx, actualizat in timp real si care raspunde unor intrebari privind continuitatea activitatii, gestionarea lantului de aprovizionare, planificarea comunicatiilor si o varietate de solutii concepute pentru a oferi indrumari actionabile clientilor in evaluarea unei viziuni la 360 de grade.
De asemenea, DESTINE Broker s-a preocupat inca de la aparitia primelor cazuri cu coronavirus in Europa de stabilirea unor masuri privind sanatatea angajatilor, colaboratorilor si clientilor sai, a afirmat Marius LASLO, Directorul Executiv al brokerului.
Conform acestuia, masurile luate pana acum de DESTINE Broker sunt:
- Dotarea sediului cu substante antibacteriene si dezinfectanti pentru angajati si clienti
- Curatenie si dezinfectare zilnica
- Achizitia de laptopuri pentru ca angajatii sa poata lucra de acasa in cazul in care situatia o va impune
- Evitarea contactelor fizice intre angajati sau cu clientii
- S-a stabilit masura izolarii la domiciliu a angajatilor care prezinta simptome de raceala, daca va fi cazul
- S-au luat si celelate masuri impuse de autoritati
"Inainte de a avea primul caz de infectare in Romania, am decis reprogramarea Galei Destine ce trebuia sa aiba loc in 14 martie 2020, am anulat evenimentele si cursurile de pregatire pana la ameliorarea situatiei. Pentru sustinerea cursurilor de pregatire interna anulate vom folosi o aplicatie on-line ce ne va permite acest lucru", a spus Marius LASLO.
"De asemenea pentru clienti am recomandat transmiterea deconturilor de prima prin e-mail sau alte aplicatii, astfel clientii putant achita primele si ratele de prima prin internet banking, sau cu cardul. Suntem in testare cu modalitatea de plata a primelor cu cardul, pentru clienti, prin transmiterea catre acestia, din platforma de emitere DESTINE a unui link de plata. De asemena DESTINE a dezvoltat o aplicatie of-line pentru clienti, prin intermediul careia se pot semna documentele IDD, se emit politele si se achita prin internet banking sau cu cardul. In functie de evolutia situatiei vom dispune si alte masuri necesare pentru protectia colaboratorilor si clientilor nostri", a adaugat Marius LASLO.
Este clar ca asigurarile sunt esentiale intr-o societate, cu atat mai mult in perioade dificile, cum este cea pe care o traversam acum, in contextul raspandirii COVID-19. "Responsabilitate si preventie. Acestea sunt cuvinte-cheie in aceste zile. La fel ca multe alte industrii, asiguratorii depun in acest zile eforturi considerabile pentru a mentine toate serviciile operationale, mai ales constatarea daunelor [...]. Multi dintre #OAMENIIdinAsigurari care pot lucra de acasa au facut-o deja, insa in multe cazuri angajatii centrelor de constatare a daunelor si cei din agentii raman `pe baricade' pentru a-si ajuta clientii", a precizat, intr-o postare pe LinkedIn, Alexandru CIUNCAN, Directorul General al UNSAR.
"Fiecare companie are obligatia legala de a avea un plan de continuitate a afacerii (BCP) care sa prevada elementele cheie prin care asiguratorii sa-si desfasoare activitatea in situatii de urgenta pentru a fi aproape de clientii lor", se mai arata in aceeasi postare.
Sursa foto: unsplash.com