"Credem ca nimic nu este mai important decat siguranta rutiera, care ne afecteaza cu adevarat pe toti. De aceea va reamintesc ca, in Romania, 1.900 de oameni si-au pierdut viata in 2018 si avem 96 de decese la un milion de locuitori, de doua ori mai mult decat media europeana", a declarat, joi, Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.
"Poate daca am aloca spatiu si importanta acestui subiect pe cat alocam dezbaterii despre ora de manopera sau pretul unei planetare, lucrurile ar putea sta altfel", a subliniat el.
"Din 2001 si pana in 2017, aproape 40.000 de oameni si-au pierdut vietile in accidente rutiere.
De aceea, am incheiat anul trecut prin lansarea unei platforme de educatie si preventie rutiera: ATENTinTRAFIC: CEI 40.000. Vrem sa oprim sau macar sa incetinim numaratoarea (a deceselor)", a afirmat Adrian MARIN in cadrul Conferintei Quo Vadis - Piata de Asigurari in 2020, organizata de Fundatia Institutul de Studii Financiare - ISF si trustul de presa DC Media Group.
In general, UNSAR militeaza pentru scaderea frecventei daunelor auto.
Adrian MARIN a aratat ca, in ultimii ani despagubirile cresc mai repede decat subscrierile din piata. Astfel, despagubirile au crescut, in 2018, cu 15% fata de 2017, in timp ce subscrierile au avut un avans de 4,5%.
"Pentru motor, tendinta europeana de anul trecut a fost: prime brute subscrise in crestere cu 3,8% in UE, iar daunele platite au avut un plus de 3,3%. In Romania, la RCA, primele au crescut cu 6%, iar despagubirile cu 16%. Rata combinata observam ca a fost in crestere in 2019, cu circa 10 puncte procentuale pe Casco, la peste 122%, iar pe RCA a avansat cu 4 pp, la peste 116%", a atras atentia Presedintele UNSAR.
"Daca ne referin doar la rata daunei - un indicator care nu tine cont de cheltuielile operationale si de achizitie -, pe RCA a ajuns, la T3 2019, la 80% fata de 71% in 2017. Pe CASCO, rata daunei a urcat de la 72% in 2017 la 87% (+15 pp)", a adaugat el.
In ceea ce priveste initiativele UNSAR pentru 2020, asociatia are un plan mai ambitios decat anul precedent. "Vom continua initiativele in domeniul educatiei financiare. Ne-am pus target sa dublam numarul campaniilor pe care le-am derulat anul trecut, urmand 6 campanii de educatie financiara si awareness. Vom continua campaniile #gatapentruVIATA, #OAMENIIdinAsigurari,
#ATENTinTRAFIC si venim si noi campanii pe asigurari desanatate, de locuinte si auto. Continuam cercetarile de piata si acceleram activitatea cu un nou concept de whitepapers prin care vrem s adiscutam despre rolul asigurarilor in economie. Suntem in plin proces de creare a unui grup la nivelul UNSAR privind inovatia si digitalizarea", a precizat Adrian MARIN.
CITITI PE ACEEASI TEMA:
• Cristian ROSU: Piata asigurarilor a crescut cu 8% in 2019. Rata combinata pe RCA a urcat la 116,6%
Adrian MARIN: Despagubirile cresc mai repede decat subscrierile din piata
Din aceeasi categorie
Cele mai citite