Directia Relatii cu Publicul, Petitii si Educatie Financiara (DRPPEF) din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara - ASF, a intensificat, in 2016, exercitiile de mystery shopping pentru piata asigurarilor si pentru sistemul de pensii private, testand reactia intermediarilor, a asiguratorilor si a administratorilor fondurilor de pensii din perspectiva consumatorului, solicitand, in cazurile in care s-au constatat derapaje, remedierea comportamentelor de conduita.
Astfel, DRPPEF a derulat 12 exercitii de mystery shopping in ceea ce priveste: comertul on-line, pensii Pilonul II, pensii Pilonul III, asigurari RCA (2 pentru persoane fizice si 1 pentru transportatori) si Casco, asigurari de calatorie, publicitate inselatoare, asigurari de telefoane mobile, concursuri cu premii asigurari prin intermediul Facebook, intermediari neautorizati.
Ca urmare a acestui tip de exercitii, ASF a sesizat anumite aspecte ce nu puteau fi identificate in activitatea de supraveghere si s-a revizuit, de exemplu, aplicabilitatea normei privind modalitatea de comercializare on-line a asigurarilor, acesta fiind un demers ce vine in sprjinul consumatorilor, pentru a le fi oferite toate informatiile de care au nevoie, in mod transparent, dar si de a le fi respectate drepturile stabilite de lege.
Ca urmare a exercitiilor de mystery shopping, fiecare entitate a fost informata individual de propriile observatii rezultate si s-au generat actiuni de remediere a acestora, precizeaza ASF intr-un raport.
In 2016, activitatile Directiei au continuat sa fie complementare activitatilor de reglementare si supraveghere prudentiala, prin aplicarea de strategii si proceduri specifice.
Activitatea DRPPEF s-a desfasurat pe patru directii de actiune, respectiv:
- monitorizarea conduitei entitatilor supravegheate in scopul identificarii de practici neloiale, incorecte, potential abuzive sau frauduloase;
- solutionarea petitiilor adresate ASF de catre consumatori, cu identificarea eventualelor deficiente sau practici incorecte in scopul apararii drepturilor acestora;
- acordarea de asistenta de specialitate consumatorilor;
- educatia financiara a consumatorilor.
Prezentarea completa a activitatilor de protectie a consumatorilor desfasurate de ASF in anul 2016 poate fi consultata AICI.
Din aceeasi categorie
Cele mai citite