1asig.ro
1asig.ro

Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker de Asigurare


Adaptarea rapida la noile nevoi de distantare sociala ale clientilor este principalul avantaj al jucatorilor din piata asigurarilor si este, probabil, una din primele cinci industrii din Romania care a reusit sa se adapteze la situatia impusa de COVID -19 intr-un timp relativ scurt.

XPRIMM: SAFETY Broker sarbatoreste, anul acesta, 15 ani de activitate. Cum a debutat si care au fost momentele care au marcat evolutia companiei de-a lungul timpului?
Viorel VASILE: In 2005, cand am pornit pe acest drum, am stabilit clar tintele si valorile noastre, iar acestea s-au transformat, in timp, in tot atatea beneficii pentru clientii nostri. Suntem o echipa de oameni profesionisti, cu experienta vasta, care se bucura de sprijinul unor companii de renume din piata asigurarilor. Am investit si investim permanent in oameni si ne mandrim cu echipa noastra performanta si cu valoarea pe care o cream zilnic pentru clientii nostri. Suntem de 15 ani activi, originali si flexibili, mereu deschisi in fata clientilor si partenerilor. Ne place sa invatam, sa dezvoltam solutii si concepte noi de asigurari. Ma bucur ca, dupa 15 ani de activitate, pot descrie astfel SAFETY Broker. Ma bucur sa pot spune, astazi, ca fiecare membru al echipei SAFETY contribuie remarcabil la dezvoltarea companiei si defineste prin ambitie si dedicare ce inseamna Brokerul numarul 1 in asigurari. Suntem numarul 1 de 7 ani in alegerea clientilor si, pentru acest lucru, le multumim!

In ceea ce priveste momentele importante din evolutia companiei, toti cei 15 ani de activitate pot fi structurati in 3 etape importante, care au marcat evolutia companiei. Prima este perioada 2005-2008, una a dezvoltarii si a expansiunii, cand s-au pus bazele constructiei actuale. A doua este perioada 2008-2012, cand, in anii 2008-2009, au inceput sa se resimta tot mai mult, inclusiv in piata de asigurari, efectele crizei financiare. Stiam deja ca, pe drumul dezvoltarii unei afaceri, poti intalni multe variabile si nenumarate obstacole, dar, atunci cand ai o plasa de siguranta pe care te poti baza, in cazul in care este nevoie sa te arunci, chiar daca simti ca profitul nu va veni imediat, parca gasesti solutii sa rezisti si sa continui sa te dezvolti. Asa ca am dat startul conceptului de franciza si, astfel, in moment de criza, am pus bazele unuia dintre cele mai importante canale de vanzare.

Ultima etapa a inceput in 2012 si continua in prezent, marcand cele mai valoroase momente ale companiei: intarirea echipei de management, atat central, cat si regional, dar si dezvoltarea digitalului - consumatorii au inceput sa petreaca tot mai mult timp online, de aceea ne-am orientat strategia de dezvoltare in aceasta directie.

XPRIMM: Brokerii joaca un rol important in consilierea clientilor si detin o pondere importanta in piata de asigurari. In opinia dumneavoastra, care sunt atuurile unui broker?
V.V.: Brokerii au o mare putere de adaptare si asimileaza foarte repede schimbarile. Simtim o oarecare presiune a schimbarilor, dar stim ca, acum, conteaza foarte mult sa avem reactii rapide in ceea ce priveste transformarea modului de lucru si dezvoltarea de noi capabilitati cu ajutorul tehnologiei. Suntem creativi si venim cu solutii inovatoare, noua legislatie permitandu-ne acum sa fim si creatori de produse, sa transformam ideile in produse de care clientii nostri au nevoie. SAFETY Broker a fost primul broker care a fost autorizat de catre ASF ca si creator de produse. 

Un alt mare avantaj este acela ca, prin intermediul nostru, al brokerilor, clientii au acces la consultanta oferita de specialisti si le dam acces acestora la toate produsele de asigurare aflate in piata - pentru unele dintre ele, chiar sub forma unor comparatoare.

XPRIMM: Cum anticipati transformarea distributiei de asigurari in acest an, in contextul COVID-19?
V.V.: Dinamica evolutiei pandemiei a impus ritmul privind dinamica transformarii si in domeniul distributiei de asigurari. Am citit, zilele trecute, ca "Economia nu e ca pandemia", ceea ce inseamna ca, in aceste momente, stategia de piata presupune constructie, remodelare. Cel mai probabil, se va resegmenta piata: acum, principala provocare este de a gasi calea rapida de a ajunge la client. Suntem constienti ca trebuie sa ramanem pregatiti sa revenim la modul de interactiune de pana acum, insa provocarile actuale sunt inedite - de exemplumodul de a interactiona este altul: Skype, Zoom, telefon, e-mail etc.

In perioada imediat urmatoare, va fi nevoie de suport, de schimb de informatii, de oportunitati de afaceri. Se vor schimba strategiile companiilor de brokeraj, dupa ce fiecare isi va reanaliza prioritatile si bugetele. E vremea sa vedem noi oportunitati si, probabil, un mare avantaj il vor avea cei care vad printre primii oportunitatile, si nu problemele.

XPRIMM: Care sunt principalele masuri si solutii adoptate de SAFETY Broker, in perioada de pandemie, pentru continuarea activitatii si protectia angajatilor, dar si protectia consumatorilor?
V.V.: Am avut o relocare dinamica, rapida a resurselor, insa principala preocupare a fost sa tinem aproape resursele cheie: angajatii, clientii, partenerii asiguratori. Una dintre principalele masuri pe care le-am luat a vizat comunicarea prin toate canalele de care dispunem cu clientii nostri: call center dedicat, e-mail, Facebook, Instagram, mutarea intalnirilor cu clientii in mediul online, newsletter, elaborarea unor ghiduri pentru clienti, care sa raspunda intrebarilor frecvente ale acestora, in aceasta perioada. Daca facem o analogie cu 2008, la noi in companie, observam ca, si atunci, dar si acum, adoptarea schimbarii de catre angajati a foarte rapida, ceea ce e un lucru pozitiv. 

Intrucat, la noi in companie, media de varsta este scazuta, ne-a fost usor sa ne adaptam noilor mijloace de comunicare. As sublinia ca o parte dintre colegi au avut initiative/idei, transformate apoi intr-un model de comunicare adoptat de majoritatea colegilor: exemplu: colegul Marius Murg, de la Cluj, a emis un ghid zilnic pentru clientii corporate, in care trateaza intrebarile clientilor cu privire la diverse acoperiri/excluderi ale politelor in astfel de situatii - sunt aduse la cunostinta clientilor comunicarile primite din partea asiguratorilor cu privire la acoperirile politelor de sanatate sau ale asigurarilor de viata in situatia infectarii cu COVID-19. Alt exemplu: colegii din zona Hargita si Covasna, care au avut initiativa "RCA la tine acasa".

Incurajam comunicarea cat se poate de des cu clientii, mai ales in aceasta perioada, intrucat suntem persoanele carora ei le-au incredintat banii si suntem cei in care ei au incredere. Clientii trebuie sa ne simta aproape, sa simta ca ne pasa de ei, de business-urile lor, ca facem planuri impreuna. 

Folosim noile metode si mijloace de interactiune cu clientul, atat proprii, cat si cele puse la dispozitie de asiguratori: aplicatii de efectuare a IR, de avizare si constatare a daunelor, de transmitere a documentelor. 

Incurajam colegii sa invete noua cultura organizationala, sa invete noile metode de comunicare, sa invete cum sa ne adresam clientilor nostri in astfel de situatii.

Din fericire pentru noi, avem dezvoltate mai multe canale, printre care si cel de vanzari online, ceea ce a insemnat accelerarea transformarii proceselor in companie. Incurajam platile online - iar, acolo unde acestea nu sunt posibile, colegii au fost dotati cu POS-uri mobile. 

De asemenea, utilizam sisteme de conferinta online, videochat, am mutat intalnirile de management in mediul online. Folosim o aplicatie de e-mail cu multe functionalitati, care, pe langa comunicare, ne permite un sistem de tichete pentru rezolvarea rapida a problemelor aparute, criptarea documentelor, incarcarea IR.

In acelasi timp, folosim o aplicatie de emitere si gestiune a politelor interconectata cu platformele asiguratorilor; am creat o adresa de e-mail speciala de comunicare cu angajatii si asistentii in brokeraj in legatura cu subiectul raspandirii COVID-19; am creat proceduri privind schimbul/fluxul documentelor, atat in relatia cu asiguratorii, cat si in relatia cu clientii; am agreat cu asiguratorii fluxuri noi de lucru pentru aceasta perioada in ceea ce priveste circuitul documentelor, efectuarea IR, avizarea daunelor pentru clientii nostri; am creat grupuri de Whatsapp destinate si divertismentului: se posteaza diverse mesaje optimiste si haioase. 

XPRIMM: Din discutiile avute cu consumatorii, care sunt principalele lor nelamuriri? Ce ii sfatuiti?
V.V.: Nu pot sa spun ca au nelamuriri, ci, mai degraba, ni se solicita solutii, atat in ceea ce priveste solutiile care pot acoperi riscuri precum pandemia, cat si cele care privesc reducerile de costuri in perioada imediat urmatoare, amanari/suspendari de polite sau chiar consultanta in ceea ce priveste noi acoperiri, precum cele ale politelor Cyber.

Apar acum o serie de intrebari la care trebuie sa gasim raspuns: Cum cream valoare pentru clienti acum? Ce nevoi au clientii in noua paradigma? Cum se schimba modul in care clientii nostri percep interactiunea cu noi si cu compania noastra?

In legatura cu clientii si comportamentul fata de acestia, acum vedem ca anul 2020, fata de 2008, vine in plus cu digitalizarea, care ne ajuta asupra modului de interactiune cu acestia. Trebuie sa tinem cont ca, in aceasta perioada, se formeaza noi tipare ale clientilor, se schimba comportamentele cumparatorilor, comportamente carora trebuie sa le facem fata in momentul in care economia reporneste.

XPRIMM: Aceasta criza provocata de noul coronavirus a dus la revizuirea principalelor proiecte ale SAFETY Broker pentru acest an? Care sunt acestea?
V.V.: Din contra, aveam in lucru o aplicatie dedicata clientilor finali si speram sa reusim sa o lansam in cursul lunii iunie 2020. Am amanat, momentan, lansarea politei Casco "pay as you drive", conceputa in parteneriat cu ASIROM VIG, dar speram sa o putem avea operationala in iulie 2020, dupa ce estimam noi ca se va calma si situatia COVID-19.

XPRIMM: Cum anticipati evolutia rezultatelor financiare ale companiei la finalul acestui an comparativ cu anul precedent? 
V.V.: Speram sa incheiem anul 2020 cu o scadere de maximum 10% fata de 2019, cel mai bun an din istoria companiei, din punct de vedere al veniturilor. Orice rezultat peste aceste cifre poate fi considerat o performanta remarcabila si se datoreaza echipei de profesionisti care activeaza atat in sediul central, dar, in special, celor 8 directori zonali, care sunt permanent conectati la realitatile pietelor locale.

XPRIMM: Cum a evoluat, in timp, ponderea vanzarilor online ale SAFETY si ce nivel anticipati pentru acest an?
V.V.: Noi detinem 50% din piata de vanzari online din Romania, conform cifrelor oferite de ASF, anul trecut, opiniei publice. Este evidenta tendinta de crestere in online, cel putin in ceea ce inseamna vanzari RCA in aceasta perioada de criza. Ne asteptam ca online-ul sa depaseasca 10% din vanzarile noastre in acest an, daca reusim sa si implementam in timp util aplicatia cu care lucram impreuna cu "Life is Hard", furnizorul nostru de servicii in acest domeniu.

XPRIMM: Care considerati ca vor fi principalele beneficii ale crizei actuale in activitatea viitoare a jucatorilor din piata asigurarilor?
V.V.: Adaptarea rapida la noile nevoi de distantare sociala ale clientilor este principalul avantaj al jucatorilor din piata asigurarilor si este, probabil, una din primele cinci industrii din Romania care a reusit sa se adapteze intr-un timp relativ scurt.

Daca, in ultimii ani, jucatorii din piata de asigurari au dat dovada de rapiditate si putere mare de adaptare in ceea ce priveste asimilarea si implementarea modificarilor care au intervenit in activitatea curenta, acum pot spune ca principalele beneficii ale crizei actuale sunt: digitalizarea si redefinirea serviciilor.

Cu siguranta, aceasta perioada ne-a invatat cum sa depasim barierele de mobilitate, cum sa ramanem conectati cu cei din jurul nostru, pentru a ramane focusati, cum sa includem in operatiunile noastre din ce in ce mai multa tehnologie. Important este sa extragem fiecare dintre noi invataminte din aceasta perioada, care sa ne ajute pentru activitatea de dupa criza.

Asadar, va invit sa ramanem optimisti, sa stam acasa, pentru a ne proteja pe noi si pe ceilalti, si sa nu uitam: Curaj nu inseamna sa nu-ti fie teama. Curajul inseamna sa nu lasi frica sa te opreasca. #staiacasa #SAFETY1st

Interviul cu Viorel VASILE a fost realizat in luna aprilie si a fost publicat in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, lansata in luna mai a.c.

Editor: Andreea RADU | Publicat pe 03.06.2020 | 3754 vizualizari
Share |