1asig.ro
1asig.ro

Viorel VASILE, Presedinte, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare


Micro-asigurarile sunt acele asigurari flexibile, modulare, destinate in general persoanelor cu venituri mici si medii, care ofera acoperire prin asigurare pentru anumite riscuri selectate si un proces de despagubire simplificat.

XPRIMM: PRBAR sustine implementarea conceptului de micro-asigurare pe piata locala. Ce reprezinta mai exact aceste produse de asigurare?
Viorel VASILE:
Cred ca traim intr-o perioada cel putin interesanta, iar impreviziunea economica se afla la cote maxime. Consumatorul de asigurari ia in considerare orice ipoteza care ii poate dezechilibra bugetul si asa pus la incercare de factori multipli.
Micro-asigurarile sunt acele asigurari flexibile, modulare, destinate in general persoanelor cu venituri mici si medii, care ofera acoperire prin asigurare pentru anumite riscuri selectate si un proces de despagubire simplificat.

XPRIMM: Caror tipuri de clienti s-ar adresa micro-asigurarile?
V.V.:
Conform studiilor de specialitate, aceste micro-asigurari au avut un impact fantastic in Statele Unite ale Americii, in perioada imediat urmatoare crizei, Asia, dar si Europa. Au avut un succes remarcabil in tarile in curs de dezvoltare, dar, asa cum auzim frecvent ca piata de asigurari autohtona prezinta un potential foarte mare, consider ca aceste produse vor avea un ecou mai mult decat favorabil si in Romania.
Adresabilitatea acestui tip de asigurari va fi cu preponderenta segmentului 25-50 ani, mai precis generatiei millennials.

XPRIMM: Considerati ca romanii vor fi interesati de aceste produse? Care ar fi principalele avantaje pentru ei?
V.V.:
 Avantajele micro-asigurarii sunt multiple. Fac un exercitiu: esti tanar, ai 29 ani, detii o masina a carei vechime reprezinta o treime din varsta ta, dar cu care, totusi, iti faci treaba zilnic. Faci un calcul rapid si constati ca asigurarea RCA te costa 200 euro pe an, asigurarea Casco te costa minim 500 euro pe an, combustibilul 700 lei pe luna, alte taxe/ impozite/ reparatii. Ajungi la concluzia ca trebuie sa muncesti aproximativ 3-4 luni pe an doar ca sa poti achita costul acestor cheltuieli.

De ce nu i-am putea oferi tanarului o asigurare de tip Casco la un tarif de 30-50 euro, cu o suma predefinita la despagubire de 2.000 euro si doar pentru luna iulie, cand pleaca la mare in Vama Veche?

Anualizarea primelor de asigurare in cazul asigurarilor clasice incarca foarte mult costurile cu achizitionarea unei asigurari in 2017, astfel ajungand sa creeze un dezechilibru major in bugetului consumatorului.

XPRIMM: Brokerii vor dori sa promoveze aceste asigurari, in conditiile in care pretul mic al lor va indica si un comision mic pentru intermediari?
V.V.: 
Brokerii de asigurare sunt cei mai interesati in a promova astfel de produse. Comisionul va fi acelasi ca in cazul asigurarilor facultative traditionale, insa aplicat unui produs cu o prima mai mica, dar care poate asigura volume de vanzari foarte mari. Nu inventam un concept nou, dar studiile indica faptul ca o vanzare masiva, prin volumul de prime generat, reprezinta o optiune pe care nu o poti ignora. In acelasi timp, dispersia riscului unui asigurator va face din micro-asigurare un produs profitabil.

Vin cu un alt exemplu: intr-o tara preferata ca destinatie de vacanta de romani, un produs cu o prima de asigurare de doar 4 euro a generat venituri pietei locale de asigurari de 230 milioane de euro.

XPRIMM: Care sunt pasii care trebuie facuti pentru a fi lansate in piata aceste micro-asigurari?
V.V.: 
Este evident ca aceste micro-asigurari trebuie construite impreuna cu partenerii asiguratori locali. Au fost deja demarate discutii, aflate in faza incipienta, cu diferite companii de asigurari pentru a identifica si personaliza acele "ridere" de asigurari pe care PRBAR intentioneaza sa le ataseze unor produse de asigurare deja existente sau produse de sine statatoare.
Multe dintre companiile de asigurari partenere detin in portofoliul de produse, in tara de origine, o varietate de astfel de produse, distribuite prin diverse canale de vanzare. Suntem convinsi ca vom identifica impreuna solutiile cele mai potrivite pentru acest tip de asigurari flexibile pe care le vom oferi consumatorului din Romania.

XPRIMM: Ce alte obiecte si-a propus PRBAR in vederea dezvoltarii pietei de asigurari?
V.V.: 
Unul dintre obiectivele principale ale PRBAR in 2018 se refera la adaptarea si transpunerea IDD - Directiva (EU) 2016/97 a Parlamentului  European si a Consiliului European din 20 ianuarie 2016 privind distributia de asigurari - intr-o forma cat mai apropiata de nivelul de dezvoltare actual, aplicabila unei piete de asigurari ce a intampinat numeroase turbulente in ultimii ani. Consider ca experienta membrilor Patronatului va putea contribui semnificativ la o lege care va guverna piata asigurarilor din Romania poate pentru inca doua generatii.

De asemenea suntem implicati activ in toate proiectele care se desfasoara in piata de asigurari din Romania, contribuind la elaborarea Normei privind Pregatirea profesionala si, desigur, acordam o deosebita atentie noii Norme GDPR (General Data Protection Regulation).

In final, consider ca in trecut au fost irosite, pentru o perioada indelungata, resurse considerabile, doar pentru a supravietui unui mediu aproape ostil si nu a fost analizata si observata tipologia noului consumator de asigurari care s-a schimbat dramatic. Trebuie sa ne pliem pe nevoile noului tip de consumator, avand in vedere faptul ca acum am intrat intr-o normalitate a industriei de asigurari demult asteptata.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 27.09.2017 | 4401 vizualizari
Share |