Interesul pentru asigurarile facultative, in crestere conform unui studiu comandat de GROUPAMA, liderul pietei de asigurari si realizat impreuna cu Institutul de Marketing MIA.
Derulat pe un esantion reprezentativ urban, format din femei si barbati cu varste cuprinse intre 20 si 65 de ani, studiul arata si o crestere a interesului pentru asigurari de viata in randul femeilor, dar si pentru asigurarile de sanatate, mai ales pe segmentul de varsta 20-35 de ani.
Incidenta riscurilor este unul dintre factorii cei mai importanti pentru femei atunci cand aleg sa incheie o asigurare, in timp ce pentru barbati primeaza factorii legati de costuri. Tinerii cu varste intre 20-35 ani se bazeaza cel mai mult pe informatiile primite de la prieteni sau colegi, atunci cand aleg un serviciu de asigurare, spre deosebire de cei cu varste peste 35 de ani, care declara ca au cea mai mare incredere in consultantii de asigurari. Retelele sociale inregistreaza la randul lor o crestere relevanta, fiind considerate o sursa de informare de incredere de catre respondentii la studiu.
”Cel mai recent studiu de amploare pe care l-am realizat pentru a intelege mai bine care sunt nevoile si asteptarile clientilor nostri ne-a aratat ca exista o crestere importanta a interesului pentru asigurarile facultative, in special cele ce tin de viata sau sanatate. Exista o ingrijorare in crestere a tinerilor cand vine vorba de sanatatea lor sau de veniturile dupa retragerea din activitate, iar in general romanii cauta produse si servicii personalizate, se asteapta la transparenta din partea brandurilor cu care interactioneaza, la empatie, pun pret pe construirea unei relatii bazate pe incredere si sunt pregatiti sa recomande un brand ale carui valori le impartasesc.
Este de aici incolo rolul nostru sa transformam curiozitatea sau acest interes incipient in parteneriate, prin produse si servicii de calitate la pretul corect si construind branduri autentice, care pot genera o legatura reala cu clientii”, a declarat Georgiana MIRON, Director Marketing, Comunicare si Servicii Clienti GROUPAMA, apare intr-un comunicat de presa.
Tinerii sunt mai interesati de asigurarile de viata
Conform studiului, numarul celor care au o asigurare de sanatate sau de viata a crescut in 2024, comparativ cu 2023, preponderent in randul locuitorilor oraselor medii, care numara intre 50.000 si 100.000 locuitori. Preocuparea pentru asigurari de sanatate a fost mai mare in 2024 in randul femeilor cu varste cuprinse intre 20 si 35 de ani, conform studiului derulat de Groupama in parteneriat cu MIA Marketing. Similar anului 2023, segmentul de varsta 20-35 de ani este si cel cu interesul cel mai crescut pentru asigurari de viata.
In general, gradul de ingrijorare cu privire la situatia financiara si starea de sanatate este invers proportional cu venitul personal. In ceea ce priveste motivele care pot determina ingrijorarea, pentru persoanele sub 46 de ani, aparitia unui eveniment neasteptat, pentru care ar fi nepregatiti din punct de vedere financiar reprezinta principala sursa de ingrijorare, in timp ce persoanele cu varste de peste 55 ani sunt nelinistite din cauza pensiilor mici.
Asigurarile de calatorie – mai mult interes pentru clauze specifice sporturilor de sezon
Numarul femeilor care au calatorit in strainatate in 2024 creste cu 5% fata de 2023, in timp ce ponderea barbatilor care au calatorit in strainatate creste cu 7%. Cand vine vorba despre asigurarile de calatorie, 7 din 10 femei care calatoresc aleg sa se si asigure pentru riscurile care pot aparea in timpul unei vacante.
In 2024, 7% dintre politele emise de GROUPAMA au inclus si o clauza specifica sporturilor de sezon, in crestere cu 21% fata de 2023. Avionul a ramas modalitatea de deplasare preferata, 33% dintre cei care au ales o asigurare de calatorie adaugand si optiuni specifice zborului cu avionul, in timp ce doar 10% au ales riscuri specifice calatoriei cu masina.
Clientii care aleg o asigurare de calatorie Groupama au acces gratuit si la chat-ul medical IntreabaMedic, o platforma inovatoare de suport medical la distanta, prin care clientii Groupama beneficiaza de sfatul medicului, sub forma unor micro-consultatii oferite de doctori reali licentiati, prin intermediul WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS.
Aproape 60% dintre utilizatorii platformei in 2024 au fost femei, majoritatea cu varste cuprinse intre 31 si 40 de ani, cele mai accesate specialitati fiind medicina generala, pediatria si dermatologia.